Napisano 28 Sierpień 200420 l Witam dawno mnie nie było na forum ale walka z Lightwave jest ciężka (nie zamierzam opuścić tego programu ze względu na łatwość tworzenia obiektów, oraz dlatego że czuję do niego sentyment ze względu na to że pracę zaczynałem na Lightwave jescze na Amidze - to były czasy :-) Do rzeczy - III podejście (wcześniejsze były totalną klapą) już coś widać, jest to tylko część sceny - celem ma być częś pokoju ze stołem krzesłami itp. Po opanowaniu (po kilku miesiącach walki z programem) w stopniu podstawowym oczywiście umiejętności tworzenia scen typu "internal" postanowiłem coś zrobić. Nie polecam nikomu tego typu scen w LW - trzeba stanąć na głowie żeby coś wychodziło (ciężko jest uzyskać odpowiedni poziom radiosity w scenach - a po zastosowaniu oświetlenia typu "area" prędzej wyrośnie broda do pasa niż się skończy rendering). Oczywiście tradycyjnie nie ma tej "żylety" i czystej realistyki w scenie (pracuję nad tym cały czas!) tak jak w 3D Max. Pozdrawiam. PS Czy ktoś na tym forum tworzy w LW?
Napisano 28 Sierpień 200420 l Podoba mi się. Nie znam się na LW, ale z tego co widzę, to potężna maszyna:-) Może spróbuj pokazać tę scenkę trochę z boku, a nie z frontu? No i chyba trochę za dużo tych gipsowych elementów.
Napisano 28 Sierpień 200420 l Scena jest na podstawie zdjęcia nie chciałem nic zmieniać, oczywiście widok z kamery będzie inny.
Napisano 28 Sierpień 200420 l Jak na LW to niezły render... narazie podoba mi się.. czekam na finał..
Napisano 28 Sierpień 200420 l ładne światełko i render, nigdy nie pracowałem na LW ale widziałem kiedyś filmik pokazowy i zrobił na mnie spore wrażenie :) Pozdrawiam
Napisano 28 Sierpień 200420 l mi tez sie podoba. gdybys wymienił klosz na lampce na bardziej realistyczny i otexturował całosc to bym nieodróznił od real'a :O
Napisano 28 Sierpień 200420 l Naprawde ladne, mysle,ze gdybys nie powiedzial, ze to LW to wielu mniej zaawansowanych grafikow myslalaby, ze to Max ;] Wyobrazam sobie ile pracy cie to oswietlenie kosztowalo ;] Pozdrawiam!
Napisano 2 Wrzesień 200420 l Przedstawiam dalszą częś (co prawda jeszcze pusto i część obiektów nie ustawiona po względem tekstur i oświetlenia - ale coś widać). Generowane w FPrime, zrzut robiony po trzech godzinach więc sporo jeszcze szumu.
Napisano 2 Wrzesień 200420 l bardzo podoba mi sie wczesniejszy render , ten rowniez jest dobry ale moze bys pomyslal nad tym czyms zielonym na krzeslach ? jakos mieszane uczucia co do tego. Ale scenka fajna
Napisano 5 Wrzesień 200420 l W między czasie tworzenia nowych objektów do sceny "Pokój" zrobiłem mały eksperyment (zawsze uważałem Maxa3D za wzór renderingu - chodzi mi o render V-Ray) Oto małe porównanie z Lightwave 3D. Różnice są dlatego że nie miałem takiej samej mapy HDRI.
Napisano 6 Wrzesień 200420 l Savoy- na jakim sprzecie renderujesz? czy po prostu LW ma taki wolny silnik do renderowania? pozdr
Napisano 6 Wrzesień 200420 l Niestety Celeron 1.2 (naszczęście 512 MB Ramu) W scenie zastosowałem 4 Area Lights i dlatego tak wolno. Gdybym zrezygnował chociaż z dwóch Area Lights na rzecz Spot Light już by było z 3-4 razy szybciej. Może zrezygnuję z Area Lights po lewej stronie sceny.
Napisano 8 Wrzesień 200420 l czy z lewej strony jest jakies zrodlo swiatla, bo lampa i wazony jakies takie cienie pokazuja i dziwnie to wyglada
Napisano 8 Wrzesień 200420 l chcialem napisac to samo co Skilo, tyle ze o nogach od krzesel i stolu a teraz widze jeszcze wazony :); ale ogolnie podoba mi sie
Napisano 8 Wrzesień 200420 l A jednak całośc sprawia takie matowe wrażenie - brak dynamiki, leniwe barwy - leniwo się rozpraszają! Zupełnie jak byś niepotrzebnie doświetlał scenę światłem Ambient zamiast polegać na fizycznych źródłach + skylight. W ogóle nie zachwyca mnie GI w wykonaniu LW - dawniej rendery z LW ze standardowym Raytracingiem były wysokokontrastowe i tak "cudownie błyszczące" - bardzo charakterystyczne i po prostu ładne. Od momentu wprowadzenia w LW algorytmów GI (wbrew nazwie - z Radiosity to ma niewiele wspólnego!) widzę, że jednak dość trudno odpowiednio osiągnąć realizm. W starciu z Maxowym VRayem w ogóle nie ma czego porównywać - po prostu jakościowa przepaść i czasowa także - na korzyść tego drugiego. A nie mógłbyś użyć oświetlenia np. Distant lub area umieszczonego za oknem - tak jak w rzeczywistości, a mocne naświetlenie / rozproszenie uzyskać po przez Skylight? Ja zwykle tak to robie jeśli nie można oświetlić żadnych wyraźnych źródeł światła. Pozdro Marek
Napisano 8 Wrzesień 200420 l Myślę że render nie ma tu nic do gadania (to tylko kwestia ustawień), Chyba zmniejszę liczbę świateł (wyrzucę Area po lewej - drzwi, Area z tyłu za kamerą - Okna), zwiększę Liczbę odbić radiosity np: na 4, i zwiekszę moc Distant Light. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Oczywiście widzę że brak jest tego dynamizmu i realistyki jak w Maxie, ale za bardzo lubię Lightwave 3D, żeby ko opuszczać. Powalczę jeszcze.
Napisano 8 Wrzesień 200420 l za mocne cienie, wszędzie, ale w szczególności za wazonem i resztą na szafce. Obrazek powinien mieć lekką mapę specular i o ile jest w szkle, to odbicie fresnelowskie.
Napisano 10 Wrzesień 200420 l Narazie zarzucam projekt przedstawiający pokój (za dużą poprzeczkę podałem procesorowi no i trochę sobie) Mam nadzieję że wrócę do tego projektu. A narazie porównanie (przepraszam autora za plagiat sceny). Skupiłem się na radiacji na ścianach (obiekty testowe + źle ustawiony DoF)
Napisano 11 Wrzesień 200420 l "Hmmm.. coś nie ma chętnych do komentarzy czy zapytań...." Ja mam pytanie. JAK TY TO ROBISZ!! :] Ja tak nie umiem buuu ;( Co do porównania, to ładniejsze jest to drugie, to chyba v-ray?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto