bajtek Napisano 31 Lipiec 2013 Share Napisano 31 Lipiec 2013 Mam taki problem że zawsze jak mam obiekt to spokojnie jak zaznaczam poszczególne poligony to mogę im nadawać inny materiał. Jednak teraz taki jeden obiekt zmieniam w animacji za pomocą Morpha i gdy zaznaczam poligony i zmieniam materiał to zmienia się na całości obiektu a nie tylko tam gdzie chcę. Da się to jakoś inaczej zrobić? Bo niby Material ID mają różne te poligony ale i tak mają ten sam materiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 6 Sierpień 2013 Share Napisano 6 Sierpień 2013 Jeśli pozostałe poligony nie mają nadanego innego materiału, to dany materiał zostaje przypisany całemu obiektowi. Natomiast jeśli chodzi o morphing materiału, to najlepiej to zrobić na morph material. Robisz dwa materiały jeden nad drugim i w pewnym momencie jednemu zmieniasz opacity z 100% na 0% z klatki na klatkę, lub płynnie, zależnie od tego, co chcesz osiągnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajtek Napisano 6 Sierpień 2013 Autor Share Napisano 6 Sierpień 2013 Inne poligony miały przypisany inny materiał, a dla tych chciałem jeszcze inny ustawić i wtedy u tamtych innych też się zmienia (na całości). Z tym Morph Material sprawdzę przy następnej okazji, bo tym razem poradziłem sobie ogólnie bez Morpha. Ale według mnie z tym morph materialem nie wypali bo nie mogę (tak jak pisałem) przypisać go do konkretnych poligonów więc i tak będzie on na całym obiekcie. A nie chodzi mi też o animację materiału. Ogólnie opiszę dokładniej co tam się dzieje: Chodzi o to że mam głowę robota i on ma taką szybkę zamiast oczu. Szybka wraz z głową to jeden obiekt, ale poligony szybki mają inny materiał niż reszta głowy. No i w trakcie animacji zmniejszała mu się trochę ta szybka i skopiowałem tą głowę i zrobiłem Morpha bo mogło się później przydać, ale właśnie nie działały mi dwa różne materiały na takim obiekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się