Jump to content

Dwa materiały na obiekcie Morph


bajtek
 Share

Recommended Posts

Mam taki problem że zawsze jak mam obiekt to spokojnie jak zaznaczam poszczególne poligony to mogę im nadawać inny materiał. Jednak teraz taki jeden obiekt zmieniam w animacji za pomocą Morpha i gdy zaznaczam poligony i zmieniam materiał to zmienia się na całości obiektu a nie tylko tam gdzie chcę. Da się to jakoś inaczej zrobić? Bo niby Material ID mają różne te poligony ale i tak mają ten sam materiał.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli pozostałe poligony nie mają nadanego innego materiału, to dany materiał zostaje przypisany całemu obiektowi. Natomiast jeśli chodzi o morphing materiału, to najlepiej to zrobić na morph material. Robisz dwa materiały jeden nad drugim i w pewnym momencie jednemu zmieniasz opacity z 100% na 0% z klatki na klatkę, lub płynnie, zależnie od tego, co chcesz osiągnąć.

Link to comment
Share on other sites

Inne poligony miały przypisany inny materiał, a dla tych chciałem jeszcze inny ustawić i wtedy u tamtych innych też się zmienia (na całości). Z tym Morph Material sprawdzę przy następnej okazji, bo tym razem poradziłem sobie ogólnie bez Morpha. Ale według mnie z tym morph materialem nie wypali bo nie mogę (tak jak pisałem) przypisać go do konkretnych poligonów więc i tak będzie on na całym obiekcie. A nie chodzi mi też o animację materiału. Ogólnie opiszę dokładniej co tam się dzieje: Chodzi o to że mam głowę robota i on ma taką szybkę zamiast oczu. Szybka wraz z głową to jeden obiekt, ale poligony szybki mają inny materiał niż reszta głowy. No i w trakcie animacji zmniejszała mu się trochę ta szybka i skopiowałem tą głowę i zrobiłem Morpha bo mogło się później przydać, ale właśnie nie działały mi dwa różne materiały na takim obiekcie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy