Napisano 31 Lipiec 201311 l Mam taki problem że zawsze jak mam obiekt to spokojnie jak zaznaczam poszczególne poligony to mogę im nadawać inny materiał. Jednak teraz taki jeden obiekt zmieniam w animacji za pomocą Morpha i gdy zaznaczam poligony i zmieniam materiał to zmienia się na całości obiektu a nie tylko tam gdzie chcę. Da się to jakoś inaczej zrobić? Bo niby Material ID mają różne te poligony ale i tak mają ten sam materiał.
Napisano 6 Sierpień 201311 l Jeśli pozostałe poligony nie mają nadanego innego materiału, to dany materiał zostaje przypisany całemu obiektowi. Natomiast jeśli chodzi o morphing materiału, to najlepiej to zrobić na morph material. Robisz dwa materiały jeden nad drugim i w pewnym momencie jednemu zmieniasz opacity z 100% na 0% z klatki na klatkę, lub płynnie, zależnie od tego, co chcesz osiągnąć.
Napisano 6 Sierpień 201311 l Autor Inne poligony miały przypisany inny materiał, a dla tych chciałem jeszcze inny ustawić i wtedy u tamtych innych też się zmienia (na całości). Z tym Morph Material sprawdzę przy następnej okazji, bo tym razem poradziłem sobie ogólnie bez Morpha. Ale według mnie z tym morph materialem nie wypali bo nie mogę (tak jak pisałem) przypisać go do konkretnych poligonów więc i tak będzie on na całym obiekcie. A nie chodzi mi też o animację materiału. Ogólnie opiszę dokładniej co tam się dzieje: Chodzi o to że mam głowę robota i on ma taką szybkę zamiast oczu. Szybka wraz z głową to jeden obiekt, ale poligony szybki mają inny materiał niż reszta głowy. No i w trakcie animacji zmniejszała mu się trochę ta szybka i skopiowałem tą głowę i zrobiłem Morpha bo mogło się później przydać, ale właśnie nie działały mi dwa różne materiały na takim obiekcie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto