Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

:(

Witam.

Jestem tutaj nowy, od niedawna zajmuję się grafiką 3d (chyba od września ubiegłego roku) i mam kilka problemów z moją małą pracką. Poniżej umieszczam szkic mojej scenki. Waleczny rycerz przeciwstawiający się smokowi. W oddali widoczny zamek i cała wiocha. W pierwszym rysunku - schemacie pracy - brakuje jeszcze rycerza z lancą skierowaną w stronę smoka. Postaram się zeskanować rysunek i wysłać go tutaj.

 

Dobra, koniec biadolenia.

 

Mam następujące problemy:

 

1. Smoka już wykonałem, możecie go zobaczyc poniżej (na zazie to tylko sam obiekt bez odpowiednich tekstur i bez ustawienia ruchu) - chcę zrobić do neigo ogień, tylko żeby wyglądał jak najbardziej realistycznie - jakiego systemu cząsteczkowego i materiału powinienem użyć.

 

2. Chcę z tego zrobić (w późniejszym czasie) jakąś krótką animacyjkę - od 30 do 60 sekund - używam kompresji divx, ale czasami sprzęt chyba nie wytrzymuje i podczas renderingu wywala mi się błąd divx`a. Jakiego kmpresora wy używacie?

 

3. Czy ktoś może mi dokładnie opisać jak zainstalować brazila?

 

4. Jak mam wykonać planety umieszczone na drugim planie, żeby wyglądały jak najbardziej przekonywująco?

 

Z góry dziękuję za wszelkie komentarze.

 

Giorgione

 

 

Obiecany szkic.

szkic.jpg

 

Rysunek 1 - schemat pracy.

krajobraz2.jpg

 

Rysunek 2 - model głowy smoka.

Foto1.jpg

 

Rysunek 3 - caluśki smok.

Smok1.jpg

 

Rysunek 4 - smok z małą tekstuką.

Smok2.jpg

 

Rysunek 5 - i znowu smok.

Smok3.jpg

 

Rysunek 6 - smok od tyłu.

Smok4.jpg

 

Rysunek 7 - ulepszony smoczek.

Smok5.jpg

 

 

 

 

[Edited on 11-3-2003 by giorgione]

 

  • Odpowiedzi 113
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

smoczek jest fajniutki , tylko ze bez rak to wyglada troche jak kaleka ;/

jak bys mogl dac render samego modelu smoka , bo ak w tej ciemnosci to nic nie widac niestety ;/

Napisano

1. Co do siatki - jak dobrze pójdzie - wrzucę jutro.

 

2. Po pierwsze znudziły mi się smoki z czterema kończynami i skrzydłami - chciałem coś zmienić, odejść od stereotypu.

Po drugie mój smok ma ciężkie kości. Dodatkowe kończyny uniemożliwiły by mu lot! :D

 

 

Dzięki za komentarz.

 

Giorgione :D

Napisano

ja juz troche smokow przestudiowalem i od razu ci mowie :) ze smoki z 2 parami konczyn jak + skrzylda jak i same nogi i skrzydla sa tak samo popularne, co do oceny samego smoka owszem jest ladny :) podoba mi sie, ale za duzo nie widac :) dodam tylko ze dosc masywnie wygloda - jak dinozaur i dziwnie wygloda w locie :) co do skrzydel , zrobiles nie tka jak u standardowych smokow ze onesie zlacza z cialem cala powierzchnia - tylko tak jakby zaczynaja sie w lokciu, co wdl mnie powoduje ze te skrzydla sa za male do lotu :) to narazei tyle -

ps, szkic zajebisty ;)

Napisano

aha, taka jeszcze jedna uwaga , twoja szyja wydaje mi sie zbyt krotka, a nogi tylne sa zbyt duze :) wygloda jak biegacz w sumie a nie jak lotnik ;P ale i tak zajebisty :D

Napisano

Dzięki za wszystkie uwagi.

Jak wrócę do domu natychmiast biorę się do roboty.

 

Acha, chciałem, żeby ten smok lekko odbiegał od standardów.

 

Co do łap masz rację, choć zrobiłem je zgodnie z projektem. Pamiętajmy, że smok nie posiada przednich łap, a jakoś musi utrzymywać równowagę na ziemi.

Zwróć uwagę, że na ziemi będzie przypominał troszkę strusia. Nie będzie powolnym \"gadem\", którego chód przypomina lizarda, tylko wałśnie będzie chodził jak struś.

 

Co do skrzydeł masz rację, jak wrócę to je powiększę.

 

:)

 

Na samym początku smoczek miał dł€ższą szyję, ale ją zmniejszyłem. Jakoś dziwnie w niej wyglądał.

 

:)

 

 

Giorgione

 

[Edited on 11-3-2003 by giorgione]

Napisano

Oki

Poprawiłem skrzydełka - poniżej umieszcam rysunki:

 

 

 

Rysunek 1 - skrzydełko

 

Smok7.jpg

 

Rysunek 2 - cały smok

 

Smok8.jpg

 

Rysunek 3 - siatka

 

Smok9.jpg

 

 

 

Niestety zaspałem. Nic więcej nowego nie mam. Ale jutro - na pewno przyniosę.

 

Giorgione

Napisano

mysle ze twoj smok jest za chudy w pasie :) ogolnie mi sie podoba, tylko cos nei gra z tylnymi nogami - moze to przez to ze obwod w udzie ma taki sam jak w pasie? :) - prawie :)

Napisano

mi sie wydaje ze troszke ubogi ten model ... ma za molo szczegolow .. nic dodac nic ujac nie ma sensy przchodzic do sceny nie majac dobrego modelu

Napisano

:(

W jaki sposób miałbym go wzbogacić?

Mogę zrobić jakąś teksturkę - na razie jest to tylko mapa typu noise.

;)

 

Przypominam, że to nie będzie tylko statyczny rysunek. Chce później zrobić z tego krótką animkę.:P:P:P

 

Poniżej inne części garderoby, jakie udało mi się dziś wykonać. :D:D:D:D:D

 

Rysunek 1 - zbroja

Zbroja2.jpg

 

Rysunek 2 - początkowy wygląd miecza

 

Miecz2.jpg

 

Rysunek 3 - początkowy wygląd innego miecza

 

Miecz.jpg

 

Rysunek 4 - zamiast lancy

Kopia.jpg

 

 

Giorgione

 

[Edited on 13-3-2003 by giorgione]

Napisano

co do mieczykow:) ten drugi to taki ala samurajski i ciut nie pasuje w walce ze smokiem ;) a ten drugi za malo masywny sie wydaje jak na smoka ;)

Napisano

a ja tam uwazam ze smoczkowi zadnych szczegolow nie brak ... tylko braku tych raczek nie moge przebolec ;)

ale w sumie , bez raczek to on jest taki \"inny\" ...

a i jeszcze chcialem sie przyczepic do napiersnika ... kiedys kulem (z cienkiej blachy) sobie napiersnik , i mi nie wyszedl .. i wlasnie byl bardzo podobny do tego twojego(tyle ze mniej symetryczny) ;> a i jeszcze ochorona na obojczyki i kawalek szyji jest robiona oddzielnie .. przynajmniej , niewidzialem jeszcze kirysa tak zbudowanego

Napisano

Wielkie dzięki za komentarze.

 

 

Z tym mieczem to troszkę przesadziłem (miecz zbliżony di katany robiłem do innej scenki i jakoś się tutaj znalazł).

 

:D:D:D

 

Co do zbroi masz rację, trzasnąłem sobie tak na szybko, ale dorwałem wczoraj książkę o zbrojach . He, he...

 

Jutro przyślę poprawki.:D:D:D

Daję mały upload:

Rysunek 1 - lekko poprawiona zbroja

 

Rycerz1.jpg

 

Rysunek 2 - drugie ujęcie zbroi

 

Rycerz2.jpg

 

Muszę poprawić jeszcze ochrony na ręce i stopy.

 

Rysunek 3 - skończona kopia

 

Kopia2.jpg

 

Czy wiecie jak uzyskać poszarpane cienie błony skrzydeł? Coś mi to mi chce wyjść.

H E L P ! ! !

 

 

 

Giorgione

:D:D:D:D

 

 

[Edited on 14-3-2003 by giorgione]

Napisano

W weekend ostro zadziałałem!:D:D:D

Poniżej macie rysunki gotowego miecza (wewdle projektu z \"Krzyżaków\").

:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

 

Rysunek 1 - gotowy miecz

 

Miecz1a.jpg

 

 

Rysunek 2 - inne ujęcie miecza

 

Miecz2a.jpg

 

Rysunek 3 - początkowa faza głowy rycerza

 

Glowa.jpg

 

Rysunek 4 - znowu rycerz

Rycerz3.jpg

 

 

Rysunek 4 - lekko poprawiona głowa

Glowa2.jpg

 

Wszelkie komentqarze mile widziane.

:D:D:D

 

Giorgione

 

[Edited on 18-3-2003 by giorgione]

Napisano

Czemu nikt nie odpowiada???:(:(:(:(:(

 

Mały upload:

 

Rysunek 1 - projekcik chatki

 

Chatka1.jpg

 

 

Rysunek 2 - poprawione skrzydła smoka

 

Smok10.jpg

 

 

Rysunek 3 - początkowy wygląd rączki

 

Reka.jpg

 

 

Rysunek 4 - początkowy wygląd rączki 2

 

Reka2.jpg

 

Giorgione

 

:(:(:(:(:(:(:(

 

[Edited on 19-3-2003 by giorgione]

Napisano

Dzięki za komentarz!

 

:):):):)

 

Mały upload

 

 

Rysunek 1 - lekko poprawiona głowa

 

Glowa3.jpg

 

Rysunek 2 - Gotowa rączka - rękawiczka

 

Reka3.jpg

 

Rysunek 3 - inny rzut rączki

 

Reka4.jpg

 

Musze dodać jeszcze wszystkie paski - może na jutro to zrobię.

 

:):););)

 

[Edited on 20-3-2003 by giorgione]

Napisano

Wszystko to wyglada bardzo dobrze!

Rekawiczka - swietna robota

Glowa jak i zbroja rycerza takze bardzo dobrze wymodelowana. Smok trzyma wysoki poziom...

Jesli nie popelnisz gdzies w dalszej pracy razacego bledu, to bedzie naprawde niesamowita pracka!

 

Pozdrawiam.

Napisano

ta pracka juz jest niesamowita !!!

 

sczegolnie mi sie smoczysko podoba !!!

 

co do bledu ... hmm pracka jest za dobra zeby ja skopac ....

 

:cool::cool::cool: za kazdym razem jak postujesz cos to mi oczy :o

Napisano

A niech cie stary teraz mniepozaginałes napis mi tu tlyko jak ty to wszystko sobie modelujesz a dokładnie czym ty to modelujeszz bo ja sie ucze i widze ze ejszcze bedzo dusoz mi nauki pozostało diablenie wiele przedemna hehe

 

 

Praca jak dla mnie jest juzz zajebiscie superrandzka ( wybaczcie za wyrazenia ale to z wrazenia ) Powodzenia i cały czas czekam na kolejne ukazy twej twórczosci :)

Napisano

[boje się] wow :)..piekny model !! lepiej byc nie moglo....tylko ten z tylu oggon chyba ma troche za duze te warkocze...czy moze to tak ma byc? cos w stylu konikow Ponny :):):)...jesli nei to daj wiecej sczegolow przy tych wlosach :)

Napisano

:D:D:D

 

Cieszsę się, że Wam się podoba.

 

1. Co do modelingu, dużo obserwuję.

To co widzicie to editable mesh. Wpierw \"tworzę\" plane, potem konwertuję na editable mesh. Następnie usuówam wszystkie wierzchołki i zaczynam stawianie polygonów od samego początku. W ten sposób mam łatwiejszą kontrole nad tym, co robię. Na początku obiekt ma prostą budowę. Nastepnie tnę odpowiednie ścianki. ścianki. To byłoby na tyle.

 

2. Co do ogona, To nie mam żadnego plugina do wygodnego robienia owłosienia. Muszę robić ze standardowych, powyginanych plane`ów. Liczę na to, że uda wykonać mi się dobrą teksturkę włosów. Wtedy naniosę je na te plane`y - o ile mi się uda teksturka.

 

3. Postaram się wykonać fragment zamky widzianego w tle.

 

4. Czy może mi ktoś powiedzieć, jak mogę zrobić widoczne dwa księżyce w tle - chodzi mi o przezroczystość nieba, aby księżyce były widoczne?

 

Giorgione

 

hmmm][rotfl][rotfl2][cfaniak]

Napisano

zanim sie zaczniecie podniecac tym koniem.. to jeszcezce bym chcial nadmienic ze ten model nie jest skonczony ..

1. wyrazniej zaznacz miesnie , sciegna itd

2. odziel kopyto od nogi

3. jak juz to wszystko zrobisz to sie zabierzemy do pochwal

:cool:

Napisano

maciek --> stary ale jakby z tego zrobic porcelanowego konika to by bylo wporzo :D:D

 

A tak na serio to siem zgadzam z Mackiem...za bardzo zes koniusia wygladzil...

Napisano

ale łebek to ma superoski, tylko popraw lekko zuchwe, daj mu bumpem żyłek torszkie i bedzie suuper..

 

(no i ten przednie kopyta wyglądają ciutke dziwnie)

 

[Edited on 25-3-2003 by McsEb]

Napisano

Co do modelu, to maciekazazel14 ma rację.

Poprawiony model postaram się wrzucić jutro, bo całą nockę przespałem:(:(:(.

Ale jutro na pewno coś wrzucę.

Konika modelowałem (jak na razie) jakieś 14 godzin.

Na razie to sam model - na rzie brak teksturki.

 

Giorgione[rotfl2][rotfl2][rotfl]

Napisano

W zasadzie to w maxie naukę zacząłem od listopada (początkowo około 5-6 godzin w tygodniu). Prawdziwą naukę rozpocząłem od stycznia br.

Staram się poświęcićmu jak najwięcej czasu, ale trzeba uczyć się do matury.:(:(:(:(:(:(:(:(:(

 

Giorgione

Napisano

Hehe witaj w gronie Matura is sux ale jest konieczna ja sobie olałem 2 latattemu i musze ponownie zdawac ( rok temu mi sie nie chciało 0 ale jak bym niemiał maturki to chyba dniami i nocami bym siedział w maxie heheh

 

Co do pracy jest dla mniei tak juz odjazdowo superowo fantastycznia :)

Napisano

Qrde!!!

 

Pamięć mi siadła :(:(:(:(:(:(

Przynajmniej przez tydzień nic więcej nie uda mi się zrobić :(:(:(:(

 

Przepraszam,że nie mogłem dotrzynać słowa. :(:(:(:(:(

 

Giorgione

Napisano

Heja! Tez jestem poczatkujacy i jak widze twoje prace to mnie trafia totalna rezygnacja! Czlowieku wez chociaz poudawaj troche co? Moje mogele przy tych sa smieszne! Naprawde dobra robota...

Napisano

To dlatego, że wszystko to robię z uśmiechem na twarzy:):):) i z wielką chęcią. Po prostu od dawna chciałem mieć kompa i robić coś w 3d. W końcu się to stało i oto widzicie tego efekty. (Ja na prawdę w 3d siedzę od zaledwie kilku miesięcy).

 

 

:D:D:D:D:D:D

 

 

[piwo][piwo][piwo][piwo]

 

Giorgione

Napisano
Originally posted by giorgione

(Ja na prawdę w 3d siedzę od zaledwie kilku miesięcy)...

 

moze pozostawmy to bez komentarza co?[lol][lol]

 

 

 

P.S

Jakiego masz kompa?

Napisano

tia... bardzio fajnie... :) sliczna mordka :D

 

tylko kilka malych zastrzezen...

 

1. oczywiscie ogonek(j.w.)... (wyglada jak piora :P) - probowales zrobic to Shag\'iem...?

2. oczywiscie kopytka (j.w.)

3. to mi bardziej przypomina konia wyscigowego... on jest troszeczke za szlachetny jak na konia bojowego... no i oczywiscie za drobny... Konie bojowe byly masywne, umiesnione, czesto krepe... czyli w skrocie - grube nogi (mocno owlosione w okolicy kopyt), wiekszy leb, masywne cialo (aczkolwiek nie zagrube)... inaczej zalamalby sie pod kilkudziesieciokilowym rycerzem w ok. 50-kilowej zbroi... :P no, chyba, ze nie bedziesz robil rycerza w zbroi, tylko jakiegos lekkiego jezdzca... :)

 

ale ogolnie cacy modelling :)

 

pozdroofki

 

p.s. a jeszcze a\'propos lat/miesiecy modellingu... ja zaczynalem zabawe z 3d Studio dosc wczesnie, ale to polegalo tylko na ustawianiu jakichs primitives\'ow... tak na prawde poznalem box-modelling dopiero w grudniu :D dzieki temu, ze zagladnalem do on-line tutorials w maxie... (jak mawia zawsze moj kolega: \"czytaj manual\'a\") do tej pory kombinowalem tylko z NURBSami, co mi na zdrowie chyba nie wyszlo... :| Takze moge szczerze powiedziec, ze w maxie siedze 4 miesiace :D, ale to i tak nie ma znaczenia... wszystko zalezy od samozaparcia i checi nauki... trzeba to robic (cytuje) \"z usmiechem na ustach\", a jak cos nie wychodzi, to nie nalezy sie bac zapytac... :)

Napisano

a ja mam jakies inne wyobrazenie niz wy ;p

 

wydaje mi sie ze wlasnie dzieki takiemu ogonkowi , budowie konia .. bedzie on po prostu fajniejszy , a pracka bedzie miala taki klimacik , harakterystyczny dla prac autora ....

 

pozdrawiam , i trzymaj klase [jupi]

Napisano

Jezeli chodzi o box modelinghmm to moge jak zwyle wam tu pomuc mam filmiki które dostałem od Adka proszee jak ktos chce to sie czestujcie hehe napewno wam sie przydadżą hehe ja je rozdaje jak ciepłe bułeczki hehe ale są przydatne sciągnołem sobie wszystkie

 

http://www.max3d.pl/ims/tut0-pl.htm#

 

MIłego sciągania i uczenia sie :)

 

Ps. Mam nadzieje ze Gotham sie nie wq bo to własciwie jego strona hehe :P

 

[Edited on 29-3-2003 by SiD]

Napisano

SiD- pewnie sie nie wqrzy..wkoncu wiecej bedzie mial wejsc :)

 

A co dokonika to dolaczam sie do wypowiedzi Boomsa :)..czekamy na updaete

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności