Jump to content

Proces tworzenia realistycznej textury twarzy


Mati-PL

Recommended Posts

Witam

 

Wziąłem się za modelowanie twarzy i o ile model mam w zasadzie gotowy, muszę jeszcze zdjąć UV-kę, to o tyle nie wiem od czego zacząć tworzenie textury dla tej twarzy. I tutaj potrzebuję waszej pomocy, od czego zacząć, co do tego wykorzystać. Widziałem że często wykorzystuje się zdjęcia referencyjne, ale ze względu na dość stary aparat i nie najlepszą jakość zdjęć, opieranie się głównie na tej metodzie chyba odpada.

Widziałem też że niektórzy w photoshopie po prostu malują te textury i taka metoda by mi w zasadzie odpowiadała, tylko potrzebowałbym od was fachowych porad jak to zrobić by efekt był jak najlepszy :)

 

Ciekawi mnie jak u was wygląda ten proces, skąd bierzecie bazę na twarz, pory najpierw modelujeci np. w Z-Brushu a potem ściągacie je do mapy czy może generujecie od razu w photoshopie, jak zrobić realistyczne usta, na co szczególnie zwrócić uwagę itp.

W zasadzie za wszelkie wskazówki i porady będę naprawdę wdzięczny bo z twarzami dopiero zaczynam a chciałbym uzyskać jak najbardziej realistyczny efekt.

 

Pracuję w 3ds Maxie z V-Ray'em.

 

Z góry dzięki :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

-dobierasz dwa odcienie skóry

-renderujesz sobie takiego noise'a w shopie i traktujesz go facet'em, potem trochę blura

- w zależności od tego jaka to skóra możesz z tym różnie kombinować

-Potem można to wymieszać z polypaintem ze zbrusha;) (dorzucasz gdzieniegdzie błękitu, fioletu, czerwieni itd)

-Domalowujesz, pryszcze, pajączki, pieprzyki itd

-Jak masz namalowanego bumpa to też można go sobie domieszać, byle z głową.

 

Polecam w tym procesie użycie zbrusha i tamtejszej biblioteki alph, którą można IMO każdą gębę pomalować.

Link to comment
Share on other sites

Byłbym jeszcze wdzięczny gdybyś mógł opisać za co poszczególne etapy odpowiadają :)

Dwa odcienie skóry to baza, a noise stosowany jest po to żeby skóra nie była taka jednolita kolorystycznie, sztuczna ?

Mniemam że domieszanie błękitu, fioletu, czerwieni symuluje głębokość naczynek pod skórą i ich widoczność.

Pryszcze, pajączki, pieprzyki to wiadomo.

I teraz właśnie jeszcze kwestia bumpa, jak go najskuteczniej wykonać, rzeźbiąc najpierw w meshu za pomocą Z-brusha a potem wypalać mapę, czy może normalnie malować jego mapę ?

 

A, no i jeszcze kwestia tych nieszczęsnych ust, wymalować je jako diffuse raczej problemu nie sprawi, ale na bump pewnie jest jakiś sposób. Chodzi głównie o to jak te takie charakterystyczne zmarszczki na ustach uzyskać, tym samym sposobem co np. robi się "kurze łapki" ?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Robisz fakturę skóry za pomocą takiego cielisto - brązowego noise'a. Jak to sobie zfacetujesz to masz różne odcienie w takiej łuskowatej strukturze. Potem blur i masz mniej więcej fakturę skóry. Oczywiście na twarzy musisz to mocno przytweakować. Bump sobie w zbrushu namaluj na flat shaderze.

Link to comment
Share on other sites

OK, wielkie dzięki Lucek.

----------------------------------------------------------------

 

A zna ktoś może jakiś tutorial albo może zdradzić metodę jak zrobioną texturę dla mapy diffuse przekształcić na bump, specular, epidermal i subdermal dla shadera SSS ?

Bo widziałem na wielu tutkach że ze zdjęcia wyciągają wszystkie te kanały w Photoshopie, ale nie pokazują jak to robią.

 

Pozdrawiam

Edited by Mati-PL
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy