Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Wziąłem się za modelowanie twarzy i o ile model mam w zasadzie gotowy, muszę jeszcze zdjąć UV-kę, to o tyle nie wiem od czego zacząć tworzenie textury dla tej twarzy. I tutaj potrzebuję waszej pomocy, od czego zacząć, co do tego wykorzystać. Widziałem że często wykorzystuje się zdjęcia referencyjne, ale ze względu na dość stary aparat i nie najlepszą jakość zdjęć, opieranie się głównie na tej metodzie chyba odpada.

Widziałem też że niektórzy w photoshopie po prostu malują te textury i taka metoda by mi w zasadzie odpowiadała, tylko potrzebowałbym od was fachowych porad jak to zrobić by efekt był jak najlepszy :)

 

Ciekawi mnie jak u was wygląda ten proces, skąd bierzecie bazę na twarz, pory najpierw modelujeci np. w Z-Brushu a potem ściągacie je do mapy czy może generujecie od razu w photoshopie, jak zrobić realistyczne usta, na co szczególnie zwrócić uwagę itp.

W zasadzie za wszelkie wskazówki i porady będę naprawdę wdzięczny bo z twarzami dopiero zaczynam a chciałbym uzyskać jak najbardziej realistyczny efekt.

 

Pracuję w 3ds Maxie z V-Ray'em.

 

Z góry dzięki :)

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

-dobierasz dwa odcienie skóry

-renderujesz sobie takiego noise'a w shopie i traktujesz go facet'em, potem trochę blura

- w zależności od tego jaka to skóra możesz z tym różnie kombinować

-Potem można to wymieszać z polypaintem ze zbrusha;) (dorzucasz gdzieniegdzie błękitu, fioletu, czerwieni itd)

-Domalowujesz, pryszcze, pajączki, pieprzyki itd

-Jak masz namalowanego bumpa to też można go sobie domieszać, byle z głową.

 

Polecam w tym procesie użycie zbrusha i tamtejszej biblioteki alph, którą można IMO każdą gębę pomalować.

Napisano

Byłbym jeszcze wdzięczny gdybyś mógł opisać za co poszczególne etapy odpowiadają :)

Dwa odcienie skóry to baza, a noise stosowany jest po to żeby skóra nie była taka jednolita kolorystycznie, sztuczna ?

Mniemam że domieszanie błękitu, fioletu, czerwieni symuluje głębokość naczynek pod skórą i ich widoczność.

Pryszcze, pajączki, pieprzyki to wiadomo.

I teraz właśnie jeszcze kwestia bumpa, jak go najskuteczniej wykonać, rzeźbiąc najpierw w meshu za pomocą Z-brusha a potem wypalać mapę, czy może normalnie malować jego mapę ?

 

A, no i jeszcze kwestia tych nieszczęsnych ust, wymalować je jako diffuse raczej problemu nie sprawi, ale na bump pewnie jest jakiś sposób. Chodzi głównie o to jak te takie charakterystyczne zmarszczki na ustach uzyskać, tym samym sposobem co np. robi się "kurze łapki" ?

 

Pozdrawiam

Napisano

Robisz fakturę skóry za pomocą takiego cielisto - brązowego noise'a. Jak to sobie zfacetujesz to masz różne odcienie w takiej łuskowatej strukturze. Potem blur i masz mniej więcej fakturę skóry. Oczywiście na twarzy musisz to mocno przytweakować. Bump sobie w zbrushu namaluj na flat shaderze.

Napisano (edytowane)

OK, wielkie dzięki Lucek.

----------------------------------------------------------------

 

A zna ktoś może jakiś tutorial albo może zdradzić metodę jak zrobioną texturę dla mapy diffuse przekształcić na bump, specular, epidermal i subdermal dla shadera SSS ?

Bo widziałem na wielu tutkach że ze zdjęcia wyciągają wszystkie te kanały w Photoshopie, ale nie pokazują jak to robią.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Mati-PL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności