Jump to content

Unwrap twarzy - co do poprawki ?


Mati-PL
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Zacząłem sobie rozkładać UV-kę do wymodelowanej twarzy, a że to w zasadzie moja pierwsza twarz to nie mam jeszcze tego wyczucia czy wszystko jest tak jak trzeba. Starałem się zrobić model z miarę rozsądną ilością polygonów i zachowaniem topologii siatki więc mam nadzieję że nie poległem już na samym początku. Bądź co bądź, muszę teraz rozłożyć UV-kę.

Obejrzałem parę tutoriali i zastosowałem się do ich instrukcji ze szwami, Peltem i Relaxem, ale mam wrażenie że po rozłożeniu mapki nie wszystko jest ok i wciąż może być lepiej. No i tutaj mam prośbę do Was żebyście ocenili Unwarpa i pomogli go poprawić :)

 

Pierwsze co rzuca mi się w oczy to otwory na usta i oczy, nie mam pojęcia jak je rozciągnąć żeby te otwory były w miarę okrągłe (chyba że jest to kompletnie zbędne), w tych miejscach na modelu mapka wygląda w miarę ładnie.

Druga sprawa to rozłożenie w okolicach czubka nosa oraz granicy brwi i nosa, tam mapa jest trochę ściśnięta i próbowałem ją rozluźnić ręcznie (bo relax nie dawał rady), ale efekty nie były najlepsze. Szczerze mówiąc to te ściśnięcie akurat tam będzie pasować bo mimika będzie troszkę gniewna, ale na przyszłość chciałbym wiedzieć jak efektywnie pozbyć się takich obszarów.

Uszy jeszcze do poprawki.

 

Będę wdzięczny za wszelkie porady :)

 

 

Pozdrawiam

 

 

9106650200_1376947102_thumb.jpg 5923994400_1376947103_thumb.jpg 3434590600_1376947104_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przerabiałem ten temat niedawno, i powiem Ci, że trzeba uważać na nos, jesli miałyby się znaleźć na nim piegi. Relax i peel, jeśli umiesz sobie nimi radzić, fajnie i szybko rozkładają uvki, ale miejsca odstające od zarysu twarzy (uszy, nos) potrafią się rozciągnąć. Zobacz że u Ciebie szachownica na nosie jest dwukrotnie większa niż na brodzie i policzkach. Jeśli pokusiłbyś się o piegi w tym miejscu, to nawet pojedyńczy piksel będzie wyglądał jak plama. Mimo to Twoja uvka nie wygląda źle, więc jesli już nie chcesz jej poprawiać, poprostu unikaj malowania w tych kłopotliwych miejscach. Uszy to jeszcze inna historia, na tutorialu z którego tworzyłem swoją postać wręcz powiedzieli, że rozłożenie uszu to ciężki temat. Ja sobie darowałem. O jakieś zaróżowienie mieszające się ze skórą głowy można się pokusić, lub postawić pojedyńczy pieprzyk, i to wszystko. Zresztą, na uv w miejscu ucha nie ma zbyt wiele przestrzeni, żeby rozłożyć skomplikowaną budowę małżowiny, ale jeśli jednak byś chciał, wówczas odłączasz klaster i rozprasowujesz ufałkę ucha oddzielnie. Ale czy jest sens? Wg mnie nie. Usta warto jest dobrze zamapować, bo wargi są promieniście i wydatnie pomarszczone do wewnątrz co godne jest odwzorowania. Jeszcze jest kwestia typu, jak wiele chcesz zrobić teksturami, a jak geometrią, czyli czy będziesz rzeźbił. Jeszcze uwaga na koniec, szwy najlepiej robic w najmniej widocznych miejscach, czyli nogi i ręce w miejscach przyległych do ciała.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy