Jump to content

Brick


buka1985
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie co do tekstury cegły. Jak uzyskać taką jakość tej tekstury. Ja zawsze obrabiam teksturę w shopie (nadaję bumpa, reflect), pozbywam się szwów. Natomiast jak wkładam na model to i tak nie jest to. Patrząc na teksturę z tego domku można zauważyć że jest czarna ale widać na niej ładne odbicia (bardzo rozmyte). Gdy zmniejszam rozmycie u mnie takiego efektu nie ma (wtedy raczej traci na szczególe). Wiem że bardzo ważną sprawą jest przygotowanie diffuse w shopie, ale mam właśnie z tym problemy. Ciężko znaleźć nawet na cgtextures czarną ładą cegłę (oczywiście staram się znaleźć taką żeby ten kolor przynajmniej jak najbliżej uzyskać, ale nie jest to łatwe).

Bardzo wdzięczny będę za porady!

Link to comment
Share on other sites

Z tego co widzę to jest tam jakiś klinkier elewacyjny, a to jest dosyć gładka i połyskliwa powierzchnia jak na cegłę oczywiście. Kręcenie reflectem w v-ray'u ( lub innym rendererze którego używasz ) nic Tobie nie da. Ponieważ, aby uzyskać podobny efekt musisz przygotować sobie wcześniej w Ps kilka map, które przyporządkujesz do rożnych slotów w max-ie. Na twoim miejscu zobaczył bym jak to powinno być zrobione w gotowym materiale ściągniętym np. z Vray-materials.de

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy