buka1985 Napisano 27 Sierpień 2013 Napisano 27 Sierpień 2013 Mam pytanie co do tekstury cegły. Jak uzyskać taką jakość tej tekstury. Ja zawsze obrabiam teksturę w shopie (nadaję bumpa, reflect), pozbywam się szwów. Natomiast jak wkładam na model to i tak nie jest to. Patrząc na teksturę z tego domku można zauważyć że jest czarna ale widać na niej ładne odbicia (bardzo rozmyte). Gdy zmniejszam rozmycie u mnie takiego efektu nie ma (wtedy raczej traci na szczególe). Wiem że bardzo ważną sprawą jest przygotowanie diffuse w shopie, ale mam właśnie z tym problemy. Ciężko znaleźć nawet na cgtextures czarną ładą cegłę (oczywiście staram się znaleźć taką żeby ten kolor przynajmniej jak najbliżej uzyskać, ale nie jest to łatwe). Bardzo wdzięczny będę za porady!
ailambert Napisano 4 Wrzesień 2013 Napisano 4 Wrzesień 2013 Z tego co widzę to jest tam jakiś klinkier elewacyjny, a to jest dosyć gładka i połyskliwa powierzchnia jak na cegłę oczywiście. Kręcenie reflectem w v-ray'u ( lub innym rendererze którego używasz ) nic Tobie nie da. Ponieważ, aby uzyskać podobny efekt musisz przygotować sobie wcześniej w Ps kilka map, które przyporządkujesz do rożnych slotów w max-ie. Na twoim miejscu zobaczył bym jak to powinno być zrobione w gotowym materiale ściągniętym np. z Vray-materials.de
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się