Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

cześć. Robię ujęcie jak w załączniku i natrafiłem na małe przeszkody.

1. Mapa hdri wyświetla się tylko do połowy (czerwone strzałki). Czy można ją jakoś rozciągnąć tak aby zapełnić czarne luki, które też wychodzą na odbiciu w szybach?

2. Chciałbym żeby w odbiciach było widać budynki z naprzeciwka (żółte strzałki). Problem polega na tym, że nie mam ich wymodelowanych, chcę je dodać wstawiając obrazek. Jak to wygląda w praktyce? Czy dodać je w postpro na kanale reflect, czy może wstawić już teraz jakiegoś plane'a z tym obrazkiem?

3. Czy jest taka możliwość żeby mapa hdri obijała się w szybach (tak jak teraz) ale była nie widoczna w scenie (najlepiej na kanale alpha)? Jeżeli tak jak to zrobić?

 

z góry dzięki za odpowiedzi

pozdr

 

godAATR.jpg

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Mapa nie wyświetla ci się do połowy tylko masz mapki które połowę mają czarną , nie rozciągniesz ich możesz pokombinować z ustawieniem kamery i jej targetu ale zasadniczo lepiej użyć hdri 360

2. W szybach prostopadle ustawionych do kamery nie zobaczysz odbić można oszukać kamerę i fizykę i bezpośrednio przed danym oknami dać światło z podpiętą tekstura tego co chcesz aby ci się odbijało w świetle należy zaznaczyć opcje exluded i wybrać rodzaj działania included a następnie przypisać na które szyby ma działać, w świetle należy zostawić tylko zaznaczony affect reflection mocą światła ustawiasz moc odbić

3. Wystarczy nie dawać mapki vrayhdri do otoczenie natomiast dodaj ja do opcji vray: enviroment w render setup w slocie reflection, natomiast jeśli chcesz się pozbyć tego co ci się renderuje w otoczeniu wystarczy render zapisać w png ale dotyczy to tylko map znajdujących się w enviromencie jeśli otoczenie jest zrobione na obiekcie wtedy nadal będzie istnieć

Napisano

Niestety posiadam obecnie tylko takie mapki. Te dziury zakryje nowym niebem i budynkami w postprodukcji, najbardziej mnie martwi to czarne odbicie na biurowcu. Akurat ten fragment w rzeczywistości odbija kawałek terenu i muszę go jakoś wkomponować. Spróbuje tak jak napisałeś, zobaczymy czy coś z tego wyjdzie.

Napisano

możesz jeszcze pokombinować z opcja clipping w kamerze umożliwia ci ona ustawienie momentu od którego kamera widzi i jak daleko widzi, albo tez wstawić do sceny połowę sfery na której dasz teksturę nieba

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności