Napisano 29 Sierpień 201311 l cześć. Robię ujęcie jak w załączniku i natrafiłem na małe przeszkody. 1. Mapa hdri wyświetla się tylko do połowy (czerwone strzałki). Czy można ją jakoś rozciągnąć tak aby zapełnić czarne luki, które też wychodzą na odbiciu w szybach? 2. Chciałbym żeby w odbiciach było widać budynki z naprzeciwka (żółte strzałki). Problem polega na tym, że nie mam ich wymodelowanych, chcę je dodać wstawiając obrazek. Jak to wygląda w praktyce? Czy dodać je w postpro na kanale reflect, czy może wstawić już teraz jakiegoś plane'a z tym obrazkiem? 3. Czy jest taka możliwość żeby mapa hdri obijała się w szybach (tak jak teraz) ale była nie widoczna w scenie (najlepiej na kanale alpha)? Jeżeli tak jak to zrobić? z góry dzięki za odpowiedzi pozdr
Napisano 29 Sierpień 201311 l 1. Mapa nie wyświetla ci się do połowy tylko masz mapki które połowę mają czarną , nie rozciągniesz ich możesz pokombinować z ustawieniem kamery i jej targetu ale zasadniczo lepiej użyć hdri 360 2. W szybach prostopadle ustawionych do kamery nie zobaczysz odbić można oszukać kamerę i fizykę i bezpośrednio przed danym oknami dać światło z podpiętą tekstura tego co chcesz aby ci się odbijało w świetle należy zaznaczyć opcje exluded i wybrać rodzaj działania included a następnie przypisać na które szyby ma działać, w świetle należy zostawić tylko zaznaczony affect reflection mocą światła ustawiasz moc odbić 3. Wystarczy nie dawać mapki vrayhdri do otoczenie natomiast dodaj ja do opcji vray: enviroment w render setup w slocie reflection, natomiast jeśli chcesz się pozbyć tego co ci się renderuje w otoczeniu wystarczy render zapisać w png ale dotyczy to tylko map znajdujących się w enviromencie jeśli otoczenie jest zrobione na obiekcie wtedy nadal będzie istnieć
Napisano 29 Sierpień 201311 l Autor Niestety posiadam obecnie tylko takie mapki. Te dziury zakryje nowym niebem i budynkami w postprodukcji, najbardziej mnie martwi to czarne odbicie na biurowcu. Akurat ten fragment w rzeczywistości odbija kawałek terenu i muszę go jakoś wkomponować. Spróbuje tak jak napisałeś, zobaczymy czy coś z tego wyjdzie.
Napisano 29 Sierpień 201311 l możesz jeszcze pokombinować z opcja clipping w kamerze umożliwia ci ona ustawienie momentu od którego kamera widzi i jak daleko widzi, albo tez wstawić do sceny połowę sfery na której dasz teksturę nieba
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto