Creador Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Cześć przesyłam roboczą wizualizację domu jednorodzinnego dla biura w ktorym pracuje: http://pics.tinypic.pl/i/00439/8ay3zzlqq2a0.jpg http://pics.tinypic.pl/i/00439/7f8kvzaaid5z.jpg - szybkie postpro w PS http://pics.tinypic.pl/i/00439/okap84acqdhx.jpg Soft: 3ds 2012 + Vray Czas: 12h modelowanie, ustawienia + render po 5 min jedno ujęcie Ustawienia renderu: *Image Smp (antyaliasing) : 1. Adaptive subdivision, 2. Mitchell-Netravali *Environment: 1.Skylight GI : vray hdri, 2. Reflection/refraction: vray hdri *Color mapping: Reinhard : Subpixel, clampout, affect backgroud - aktywne *Indirect Illumination: 1. Irradiance map, 2.Light cache *Irradiance map: High *Light cache 2000, sample size 0,01 *caustics off Ustawienia kamery (vray camera): *targeted on *fov 90 *f-number: 8 *vignetting: 1 *shutter speed: 200 *film speed ISO : 100 *white balance : Custom : jasny pomarańczowy Światło: VrayLight (Dome): *Mode: Color - jasny niebieski *Cast shadows, ignore light normals, affect specular, reflections - aktywne *Use texture : Vray hdri *spherical full dome - nieaktywne VraySun: *affect diffuse, specular, cast atm shadows - aktywne *turbity 3 *ozone 0,35' *int. multiplier 1 *size multiplier 1 *filter color : biały *shadow subdivs 3, bias 0,002, photon: 0,5 *Sky model Preetham Reszta standardowe ustawienia, materiały wszystkie robione z bitmap, wszystko było robione w pośpiechu równolegle z rzutem 2d. Co byście mi doradzili żeby zwiększyć realizm sceny ? Dlaczego niebo jest takie słabe, szyby kiepsko odbijają(chcialbym zeby odbijały chmury) i najważniejsze, dlaczego materiały promieniują: świecą na zielono. Programu dopiero zaczynam się uczyć, czy ustawienia kamery, słońca i renderu są poprawne ?Pozdro i dzięki.
MicInc Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Zinstansuj vray hdri do materiałów i wtedy wrzuć na niego jakąś hdrkę z niebem. A jak nie masz takiej, to wystarczy wtedy najzwyklejszy vray sky. I wtedy vray dome nie jest potrzebny, ani skylight override. Masz też dość ostre cienie, zwiększyłbym troszkę 'size' w vray sun. Jakie masz parametry w color mappingu? Mdło strasznie to wygląda, być może to też wina nieba, a raczej jego braku. Na czas testów zmniejsz ustawienia irradiance map i light cache. Spokojnie możesz dać IR na low i LC na 500-1000. Jeszcze co do hdri - poszukaj tutoriali Petera Guthrie. Obowiązkowo :)
skalpel3d Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 (edytowane) Tu znajdziesz mapki hdri http://www.ronenbekerman.com/10-free-hdri-spherical-skies-maps/ tu masz tutorial http://www.peterguthrie.net/blog/2010/04/vraysun-and-hdri-sky-tutorial/ W kamerze wywal vignetting efekt ten znacznie ładniejszy otrzymasz w postprodukcji , wciśnij przycisk w kamerze guess vert bo masz rozlatane zbiegi kamery zasadniczo należy go zawsze wcisnąć po tym jak zmieniasz pozycje kamery. Co do samych parametrów kamery na początek ustaw custom z fabrycznych ustawień nie zabarwiaj go żadnymi innymi kolorami . Co do parametrów kamery zerknij tu http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm Vraylight(dome) jeśli dajesz mu mapke vrayhdri powinno mieć ustawiona opcje spherical full dome, nie potrzeba go zabarwiać jeśli masz podpiętą mapkę hdri Co do jak otrzymać odbicia w szybach to raz musisz popracować nad materiałem szyby a dwa należy dać vrayhdri z podpiętą mapka hdri albo do ogólnego otoczenie (environment) albo w ustawianiach rendera do vray: environment do sekcji reflection w drugim przypadku nie będziesz w tle widział obrazka z hdri będzie on tylko w odbiciach. Jeśli chodzi o rzutowanie zileniom kolorem na inne obiekty to umieść materiał trawy w overridemtl http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm Co do bladości kolorów to podałeś że masz ustawionego w color mappingu reinharda on zawsze powoduje że barwy są blade dwa nie podałeś ustawień Edytowane 1 Wrzesień 2013 przez skalpel3d
Creador Napisano 2 Wrzesień 2013 Autor Napisano 2 Wrzesień 2013 Dzięki panowie, pozmieniam i się pochwalę co wyszło :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się