legomir Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 W sensie, że fundacja Blendera wybrała GPL w porozumieniu z Autodeskiem? xD Bo tak wychodzi z tego co napisałeś...
Kramon Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 W sensie, że fundacja Blendera wybrała GPL w porozumieniu z Autodeskiem? xD Bo tak wychodzi z tego co napisałeś... hahaha faktycznie haha, nie wiem ale kto wie haha. Nigdy się nie dowiemy :) Ale w sumie patrz. Cycles teraz zmienił licencję a Blender dalej trzyma się tej starej tak więc.. ^^ Trop jest :> Nie no cycles zmienił licencje bo może będzie ekspansja na inne programy.
Skoti Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 (edytowane) Dopiero teraz przeczytałem musiał dodać ten fragment po edicie a wtedy pojawiły się już nowe posty i nie zauważyłem tego. Ma trochę racji ale właśnie jak mówię że to też może być spowodowane tym że zrobili tak specialnie, bo prawdę mówiąc no problem jest znany od X lat. i Już wiele razy miał być naprawiony pojawiał się projekt i tak dalej przez kogoś innego i nagle cicho. projekt umierał. No to było trochę dziwne. Może faktycznie idiotycznie szukamy na siłe spisków itp. Ale z drugiej strony porozumienia między firmami nie są niczym nowym. i raczej na pewno jakieś są. :> Edytowałem, kiedy jeszcze nie było, żadnego posta, a jak zatwierdziłem to był jeden twój i byłeś tylko ty na forum, więc uznałem, że zauważysz edit. Problemów znanych od lat jest wiele... co więcej wiele razy już naprawianych. Jednym z nich jest tragiczne wsparcie dla OpenGL i viewportu. Przez lata było to na żałosnym poziomie (dostarczanie danych do OpenGL na poziomie wersji 1.0 z 1992), wielokrotnie ktoś mówił ja to poprawię i ponosił porażkę, a ostatnio była wielka aktualizacja i niewiele z tego wyszło - tzn już nie jest OpenGL 1, ale 1.5 z 2003 roku to też nie jest nic ciekawego kiedy OpenGL 4.4 mamy na rynku i przez te lata pojawiła się masa możliwości optymalizacji. Jeśli mówimy o twórcach gier to znacznie większym problemem niż sterowanie normalnymi (i tak to robi się per texel na normalmapach) jest to, że Cycles nie potrafi wypiekać do tekstur... i mimo, że jest to problem znany od początku Cycles to mimo, tego, że jest w planach przez rok spodziewać się go nie można. Nie dlatego, że jest to cicha umowa z innymi rendererami potrafiącymi to, a dlatego, że brakuje rąk do pracy i tylko jedna osoba rozwija kod, który ma więcej braków niż gotowych rzeczy. To, że miało być to naprawione wielokrotnie przez wolontariuszy o niczym nie świadczy - wolontariusze zazwyczaj nie mają, żadnej wiedzy na temat tego co robią i mają nadzieję za darmo zdobyć doświadczenie na przyszłość i nic z takiego projektu poprawiania wyjść nie może. W praktyce wyjdzie z poprawek coś tylko wtedy kiedy ktoś z core teamu się za to zabierze, ale jest ich za mało, a rzeczy do zrobienia na już jest zbyt dużo. hahaha faktycznie haha, nie wiem ale kto wie haha. Nigdy się nie dowiemy :) Ale w sumie patrz. Cycles teraz zmienił licencję a Blender dalej trzyma się tej starej tak więc.. ^^ Cycles to projekt jednoosobowy i wszystkie prawa do niego posiada fundacja blendera więc może zmieniać licencje (i dlatego to robi puki jeszcze może, tak samo jak większość nowych rzeczy wydaje bardziej liberalnej licencji, aby uniknąć problemów z jak blenderem)... jednak dziwię się, że nie wydali na LGPL (czyli ochrona Cycles przed włączeniem do innego programu jako jego części i możliwa utrata kontroli nad jego rozwojem, ale licencja pozwala na linkowanie z kodem zamkniętym czyli do podpięcia Cycles pluginem się nadaje). Kod Blendera został wykupiony przez społeczność w celu opublikowania na GPL, a w Blenderze w przeciwieństwie do Cycles jest kod mnóstwa osób niezwiązanych z fundacją i nie ma mowy. Aby zmienić licencję Blendera muszą się zgodzić wszystkie osoby które wpłacały na konto firmy Tona (Not a Number (założona przez Tona) - wcześniej blender był rozwijany jeszcze w NeoGeo gdzie Ton był współzałożycielem i był głównym programistą blendera) aby uwolnić kod Blendera, i wszystkie osoby które dodały przez lata chociaż jedną linijkę. Dlatego o ile Cycles zmienić licencję jeszcze można (chwilę jeszcze byłby rozwijany jako GPL i też już by był problem z tym), ale licencji Blendera ruszyć się nie da. Edytowane 2 Wrzesień 2013 przez Skoti
Gość Chrupek3D Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 (edytowane) Sruuu wazeliną prosto w oczy. Już dajcie mu te plusy ech człowiek wdepnie a później żałuje... mam chyba za dużo lat, żeby dyskutować na tym poziomie z Tobą i Twoim koleżką. Jak to mówią, ktoś może nie zauważyć różnicy... jeden nie potrafi się wysłowić, drugi prosi o zdjęcia cycków... wyborne towarzystwo. Tym czasem Shrek. Edytowane 2 Wrzesień 2013 przez Chrupek3D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się