gryzon Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 (edited) Słuchajcie kiedyś Create Difference Mesh działał bardzo fajnie do robienia grubości powierzchni. Nauczyłem się tego z tutoriali. Przykład: Mieliśmy mesh low-poly ubrania, otwartą siatkę jednostronną. Klikamy na Morph Target/Store MT, potem Deformation/Inflate , potem Morph Target/ Create Difference Mesh. I już mieliśmy zrobiony materiał na grubość. Dawno nie korzystałem z tego ale teraz zauważyłem że siatki wypluwane z tego wychodzą jakieś dziwne. Niby wyglądają ok. ale nie da się ich normalnie zagęszczać (Divide) Zagęszczają się ale nie smoothują się. Dziwne. Po eksporcie do Blendera normalnie wrzucam CathmullClarka i wszystko wygląda ok. WTF?! Też tak macie? Pewnie można by zrobić to samo przy pomocy nowego Panel Loops, albo np. w Blenderze za pomocą modyfikatora Solidify. Wolał bym to umieć zrobić w samym ZBrushu. Edited September 2, 2013 by gryzon Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzon Posted September 2, 2013 Author Share Posted September 2, 2013 (edited) ok, zauważyłem że ten obiekt ma jakąś zwaloną maskę która się automatycznie tworzy. Nie da się jej zresetować rysując na pustym polu. Trzeba zamaskować cały obiekt z odwrotnością (czyścimy na nim maskę rysując na nim) Dopiero wtedy Divide normalnie nam podzieli. Kiedyś nie było takich cudów. Edited September 3, 2013 by gryzon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now