Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Podczas renderowania animacji cienie migają. Można temu zapobiec wybierając w Globalnej Iluminacji opcję IR+QMC(Pełna Animacja) Lecz trwa to wtedy zbyt długo. Drugim sposobem jest zmiana cieni na miękkie lecz wtedy obiekty są pocieniowane w miejscu gdzie słońce nie dociera (xD) Lecz nie rzucają cieni na inne obiekty. Gdzieś wyczytałem że to po prostu GI nie oblicza każdej klatki lecz co którąś a do reszty wykorzystuje wcześniejszy algorytm i można to jakoś zmienić. Tak czy siak proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu ponieważ jest to denerwujące. Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem jak wygląda twoja scena, ale jak używasz w niej świateł z Soft Shadows, to ustawieniach Shadow / Shadow Map zmień z 250x250 na coś wyższego (1000x1000) i Sample Radius z 3 też trochę podkręć (6). Może to pomoże.

Napisano

Z tym, że zapomniałem dodać iż mam R13. Twoje rozwiązanie jest dobre, lecz do R11. Tu odpowiednikiem soft są cienie miękkie i mapę cieni także mogę zmienić, wtedy flickering znika, lecz tak jak mówiłem gdy ustawię cienie miękkie to obiekty są cieniowane, a nie rzucają cieni. Nie wiem czy w R11 też tak jest. Tak czy siak i tak wielkie dzięki za odpowiedź i dalej proszę o pomoc.

Napisano

A moze ustaw sobie GI na still image,daj custom sample count i ilosc sampli np.512,zrob test,jak dalej bedzie migac dodaj sampli itd.Full animation jest dosc okrutne do renderowania na pojedynczym kompie

Napisano

Możesz też spróbować zaznaczyć opcję GI Area Light jak masz w scenie jakieś materiały z Luminance. Wchodzisz (w każdym materiale z włączonym Luminance) do zakłdaki Illumination i tam zaznaczasz GI Area Light. Jeszcze w opcjach renderowania Global Illumination upewnij się, że jest zaznaczony Discrete Area Sampling.

 

Jak to nie pomoże, to już nie mam pomysłów :P

Napisano (edytowane)

Mam Cinema po polsku, ale wiem że chodzi Ci pewnie o próbki stochastyczne. Zmieniłem je na 512(Czy wszystkie liczby w programach muszą być potęgą liczby 2?). Pomogło. W niektórych miejscach bardziej ocienionych delikatnie mignęło lecz poza tym jest świetnie, bo i tak tego nie widać w pełnej prędkości. Czas jednej klatki w HD to 13 sec. Mała cena jak na brak flickeringu. Tak więc wielkie dzięki za rozwiązanie problemu.

 

Ps.: Nie mogłem znaleźć polskiego odpowiednika Discrete Area Sampling.

Edytowane przez Cube333

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności