Napisano 3 Wrzesień 201311 l Witam. Podczas renderowania animacji cienie migają. Można temu zapobiec wybierając w Globalnej Iluminacji opcję IR+QMC(Pełna Animacja) Lecz trwa to wtedy zbyt długo. Drugim sposobem jest zmiana cieni na miękkie lecz wtedy obiekty są pocieniowane w miejscu gdzie słońce nie dociera (xD) Lecz nie rzucają cieni na inne obiekty. Gdzieś wyczytałem że to po prostu GI nie oblicza każdej klatki lecz co którąś a do reszty wykorzystuje wcześniejszy algorytm i można to jakoś zmienić. Tak czy siak proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu ponieważ jest to denerwujące. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Napisano 3 Wrzesień 201311 l Nie wiem jak wygląda twoja scena, ale jak używasz w niej świateł z Soft Shadows, to ustawieniach Shadow / Shadow Map zmień z 250x250 na coś wyższego (1000x1000) i Sample Radius z 3 też trochę podkręć (6). Może to pomoże.
Napisano 4 Wrzesień 201311 l Autor Z tym, że zapomniałem dodać iż mam R13. Twoje rozwiązanie jest dobre, lecz do R11. Tu odpowiednikiem soft są cienie miękkie i mapę cieni także mogę zmienić, wtedy flickering znika, lecz tak jak mówiłem gdy ustawię cienie miękkie to obiekty są cieniowane, a nie rzucają cieni. Nie wiem czy w R11 też tak jest. Tak czy siak i tak wielkie dzięki za odpowiedź i dalej proszę o pomoc.
Napisano 4 Wrzesień 201311 l A moze ustaw sobie GI na still image,daj custom sample count i ilosc sampli np.512,zrob test,jak dalej bedzie migac dodaj sampli itd.Full animation jest dosc okrutne do renderowania na pojedynczym kompie
Napisano 4 Wrzesień 201311 l Możesz też spróbować zaznaczyć opcję GI Area Light jak masz w scenie jakieś materiały z Luminance. Wchodzisz (w każdym materiale z włączonym Luminance) do zakłdaki Illumination i tam zaznaczasz GI Area Light. Jeszcze w opcjach renderowania Global Illumination upewnij się, że jest zaznaczony Discrete Area Sampling. Jak to nie pomoże, to już nie mam pomysłów :P
Napisano 4 Wrzesień 201311 l Autor Mam Cinema po polsku, ale wiem że chodzi Ci pewnie o próbki stochastyczne. Zmieniłem je na 512(Czy wszystkie liczby w programach muszą być potęgą liczby 2?). Pomogło. W niektórych miejscach bardziej ocienionych delikatnie mignęło lecz poza tym jest świetnie, bo i tak tego nie widać w pełnej prędkości. Czas jednej klatki w HD to 13 sec. Mała cena jak na brak flickeringu. Tak więc wielkie dzięki za rozwiązanie problemu. Ps.: Nie mogłem znaleźć polskiego odpowiednika Discrete Area Sampling. Edytowane 4 Wrzesień 201311 l przez Cube333
Napisano 4 Wrzesień 201311 l Ja to za to jak ktos pisze nazwy funkcji po polsku,to sie gubie.Czesze sze ze pomoglo.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto