Jump to content

Budynek 3d: Centrum handlowe


larto
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

W robieniu 3d jestem nadal niezłym nowicjuszem, ale od czegoś trzeba zaczynać... :)

Jest to moja próba stworzenia wizualizacji centrum handlowego.

 

Używam Cinema 4d R12 + małe poprawki jasności w photoshopie. W tło wrzuciłem HDRI.

Liczę głownie na krytykę i wskazanie co jest kompletnie do poprawy, a co idzie w miarę w dobrą stronę.

 

Zauważyłem przy wrzuceniu wyrenderowanego jpg do PS'a, że niebo oraz niektóre rzeczy na obrazie są jakby rozpixelizowane... Szczególnie się to uwidaczniało kiedy podkręcałem jasność - nawet lekko. Czego to może być wina? Złych ustawień renderowania?

 

 

[ATTACH=CONFIG]91600[/ATTACH]

Link to comment
Share on other sites

Też nie tak dawno tak naprawdę zaczałem, i wiem ze ciężko jest ;). Co do poprawy wedlug mnie.

1. Ulica - asfaltu w ogóle nie widać, tak jakby była tam pustka. Chodnik uważam za zbyt wąski, zaś krawężnik jest ogromny. Na skręcie krawęznik nie jest wygładzony (widać "cięcia"). Jak dobrze pamiętam, użyj opcji Smooth - powinno pomóc.

2. Słabe oświetleni. Ogólnie render ciemny, po lewej stronie nic nie widać. Spróbuj dać jakieś dodatkowe źródło światła.

3. Reklama/banner z lewej strony jest strasznie pikselowaty.

4. Wydaje mi się że wejście główne jest zbyt plastikowe. Bialy materiał powinien być chyba raczej betonem niż plastikiem czy czym jest. Ogólnie jakoś takie niezachęcające wejście i ubogie w porownaniu do boków. Przy bokach dodaj tam gdzie są okna, w środku dodaj jakieś wnętrze, np na każdym piętrze jakiś hol, w głębi balustradki i kolumny. Bardzo szybko coś takiego zrobisz a uzyskasz jakaś fajną "głębie".

 

Osobiście uważam również że przesadzileś z odbiciami. Wszystko od wszystkiego sie odbija. ;)

 

Powodzenia na dalsza prace ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Tweester za odpowiedź :)

 

Mam pewien problem z tym krawężnikiem...

 

Kiedy mam włączoną ulice w obiektach to w renderze otrzymuje jakieś linie czy cięcia...

Widać to tu:

[ATTACH=CONFIG]91601[/ATTACH]

Dla porównania wrzuciłem zwykłego cube (1 segment X, Y, Z) i problem również się pojawił...

 

Dla porównania po wyłączeniu widoczności obiektu z ulicą wygląda to prawidłowo:

[ATTACH=CONFIG]91602[/ATTACH]

 

Ulica była robiona z 3 cube'ów - 1 jako ulica w 1 str, 2 prostopadle do niego i jeszcze 3 tak żeby zakryć luki na zakręcie krawężnika. Problem występował zarówno przed jak i po zmianie obiektów na edytowalne, jak i po połączeniu ich. Nie mam pojecia co z tym zrobić żeby pozbyć sie tego efektu. :( HyperNurbsy nie pomagają a Brush z funkcją Smooth wydaje sie także nie działać. Możliwe, że rozwiązanie jest banalne tylko ja jeszcze go nie odkryłem przez brak doświadczenia :)

W każdym razie macie jakieś pomysły co może być nie tak i jak to naprawić?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy