Jump to content

cinema 4d - niechciane "cięcia" na bryłach


larto
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Mam pewien problem z krawężnikiem w modelu budynku który robię...

 

Kiedy mam włączoną ulice w obiektach to w renderze otrzymuje jakieś linie czy cięcia...

Widać to tu:

attachment.php?attachmentid=91601&d=1378914910&thumb=1

Dla porównania wrzuciłem zwykłego cube (1 segment X, Y, Z) i problem również się pojawił...

 

Po wyłączeniu widoczności obiektu z ulicą wygląda to prawidłowo:

attachment.php?attachmentid=91602&d=1378914918&thumb=1

 

Ulica była robiona z 3 cube'ów - 1 jako ulica w 1 str, 2 prostopadle do niego i jeszcze 3 tak żeby zakryć luki na zakręcie krawężnika. Problem występował zarówno przed jak i po zmianie obiektów na edytowalne, jak i po połączeniu ich. Próbowałem też dodać Plane na całą powierzchnie, ale także nie pomogło...

Nie mam pojęcia co z tym zrobić żeby pozbyć się tego efektu. :( HyperNurbsy nie pomagają a Brush z funkcją Smooth wydaje sie także nie działać. Możliwe, że rozwiązanie jest banalne tylko ja jeszcze go nie odkryłem przez brak doświadczenia :)

W każdym razie macie jakieś pomysły co może być nie tak i jak to naprawić?

 

Jeszcze jedno pytanie - mniej ważne, ale na tym białym łuku przy wejściu w lewym dolnym rogu tworzy się jakieś "załamanie" czy coś co tworzy tam jakieś dziwne anomalie... Nie jest to wina ustawienia kamery, bo próbowałem pod różnymi kątami, a bryłę samą w sobie raczej nie edytowałem tam... chyba, że może to być wina Boole'a którym kilka rzeczy tam wycinałem w bryle..?

Link to comment
Share on other sites

tu nie tylko z ulicą jest problem bo widać że na ścianach też ten sam problem. Może coś z cieniami nie tak. Spróbuj zmienić tym cienie lub coś z nimi pokombinować. Albo najpierw całkowicie je wyłącz i jak to się poprawi to znaczy że cienie.

Link to comment
Share on other sites

Mieliście rację żeby pójść tym tropem. Winowajcą okazały się cienie z jednego ze świateł. Zmiana shadow map na ok 2000x2000 praktycznie zniwelowała efekt poza małą kreską na wejściu..

Z tego co widzę to nie ma znaczenia za bardzo jakiego światła się użyje.. czy to omni czy area czy spot light - i tak ten efekt może się pojawić. Ale wiecie dokładniej czemu się tak dzieje wgl i czy są jakieś sposoby na ustawianie świateł czy zmiana opcji żeby nie otrzymywać tego efektu w przyszłości?

Kiedy pracujecie nad czymś to ustawiając światła od razu zmieniacie shadow map na większy, czy dopiero coś z tym robicie jak widać jakieś problemy w renderze? Bo jak mniemam zwiększenie tej wartości wydłuża czas renderowania.

Dzięki za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

Nie zagłębiałem się zbytnio czemu się tak dzieje. Odpowiednie wyważenie proporcji: dobry model + szczegółowe tekstury + kilka świateł (jedne z area shadows inne z soft shadows) i dla mnie problem znika całkowicie ;)

 

A że rendery są długie, to już się przyzwyczaiłem :P

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy