larto Napisano 13 Wrzesień 2013 Napisano 13 Wrzesień 2013 Witam, Mam pewien problem z krawężnikiem w modelu budynku który robię... Kiedy mam włączoną ulice w obiektach to w renderze otrzymuje jakieś linie czy cięcia... Widać to tu: Dla porównania wrzuciłem zwykłego cube (1 segment X, Y, Z) i problem również się pojawił... Po wyłączeniu widoczności obiektu z ulicą wygląda to prawidłowo: Ulica była robiona z 3 cube'ów - 1 jako ulica w 1 str, 2 prostopadle do niego i jeszcze 3 tak żeby zakryć luki na zakręcie krawężnika. Problem występował zarówno przed jak i po zmianie obiektów na edytowalne, jak i po połączeniu ich. Próbowałem też dodać Plane na całą powierzchnie, ale także nie pomogło... Nie mam pojęcia co z tym zrobić żeby pozbyć się tego efektu. :( HyperNurbsy nie pomagają a Brush z funkcją Smooth wydaje sie także nie działać. Możliwe, że rozwiązanie jest banalne tylko ja jeszcze go nie odkryłem przez brak doświadczenia :) W każdym razie macie jakieś pomysły co może być nie tak i jak to naprawić? Jeszcze jedno pytanie - mniej ważne, ale na tym białym łuku przy wejściu w lewym dolnym rogu tworzy się jakieś "załamanie" czy coś co tworzy tam jakieś dziwne anomalie... Nie jest to wina ustawienia kamery, bo próbowałem pod różnymi kątami, a bryłę samą w sobie raczej nie edytowałem tam... chyba, że może to być wina Boole'a którym kilka rzeczy tam wycinałem w bryle..?
bajtek Napisano 14 Wrzesień 2013 Napisano 14 Wrzesień 2013 tu nie tylko z ulicą jest problem bo widać że na ścianach też ten sam problem. Może coś z cieniami nie tak. Spróbuj zmienić tym cienie lub coś z nimi pokombinować. Albo najpierw całkowicie je wyłącz i jak to się poprawi to znaczy że cienie.
michalz00 Napisano 14 Wrzesień 2013 Napisano 14 Wrzesień 2013 Może coś z cieniami nie tak. Tez bym poszedł tym tropem. Na początek spróbuj zmienić Shadow Map z 250x250 na coś wyższego.
larto Napisano 19 Wrzesień 2013 Autor Napisano 19 Wrzesień 2013 Mieliście rację żeby pójść tym tropem. Winowajcą okazały się cienie z jednego ze świateł. Zmiana shadow map na ok 2000x2000 praktycznie zniwelowała efekt poza małą kreską na wejściu.. Z tego co widzę to nie ma znaczenia za bardzo jakiego światła się użyje.. czy to omni czy area czy spot light - i tak ten efekt może się pojawić. Ale wiecie dokładniej czemu się tak dzieje wgl i czy są jakieś sposoby na ustawianie świateł czy zmiana opcji żeby nie otrzymywać tego efektu w przyszłości? Kiedy pracujecie nad czymś to ustawiając światła od razu zmieniacie shadow map na większy, czy dopiero coś z tym robicie jak widać jakieś problemy w renderze? Bo jak mniemam zwiększenie tej wartości wydłuża czas renderowania. Dzięki za pomoc :)
michalz00 Napisano 19 Wrzesień 2013 Napisano 19 Wrzesień 2013 Nie zagłębiałem się zbytnio czemu się tak dzieje. Odpowiednie wyważenie proporcji: dobry model + szczegółowe tekstury + kilka świateł (jedne z area shadows inne z soft shadows) i dla mnie problem znika całkowicie ;) A że rendery są długie, to już się przyzwyczaiłem :P
Rekomendowane odpowiedzi