larto Napisano 13 Wrzesień 2013 Share Napisano 13 Wrzesień 2013 Witam, Mam pewien problem z krawężnikiem w modelu budynku który robię... Kiedy mam włączoną ulice w obiektach to w renderze otrzymuje jakieś linie czy cięcia... Widać to tu: Dla porównania wrzuciłem zwykłego cube (1 segment X, Y, Z) i problem również się pojawił... Po wyłączeniu widoczności obiektu z ulicą wygląda to prawidłowo: Ulica była robiona z 3 cube'ów - 1 jako ulica w 1 str, 2 prostopadle do niego i jeszcze 3 tak żeby zakryć luki na zakręcie krawężnika. Problem występował zarówno przed jak i po zmianie obiektów na edytowalne, jak i po połączeniu ich. Próbowałem też dodać Plane na całą powierzchnie, ale także nie pomogło... Nie mam pojęcia co z tym zrobić żeby pozbyć się tego efektu. :( HyperNurbsy nie pomagają a Brush z funkcją Smooth wydaje sie także nie działać. Możliwe, że rozwiązanie jest banalne tylko ja jeszcze go nie odkryłem przez brak doświadczenia :) W każdym razie macie jakieś pomysły co może być nie tak i jak to naprawić? Jeszcze jedno pytanie - mniej ważne, ale na tym białym łuku przy wejściu w lewym dolnym rogu tworzy się jakieś "załamanie" czy coś co tworzy tam jakieś dziwne anomalie... Nie jest to wina ustawienia kamery, bo próbowałem pod różnymi kątami, a bryłę samą w sobie raczej nie edytowałem tam... chyba, że może to być wina Boole'a którym kilka rzeczy tam wycinałem w bryle..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajtek Napisano 14 Wrzesień 2013 Share Napisano 14 Wrzesień 2013 tu nie tylko z ulicą jest problem bo widać że na ścianach też ten sam problem. Może coś z cieniami nie tak. Spróbuj zmienić tym cienie lub coś z nimi pokombinować. Albo najpierw całkowicie je wyłącz i jak to się poprawi to znaczy że cienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalz00 Napisano 14 Wrzesień 2013 Share Napisano 14 Wrzesień 2013 Może coś z cieniami nie tak. Tez bym poszedł tym tropem. Na początek spróbuj zmienić Shadow Map z 250x250 na coś wyższego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
larto Napisano 19 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Mieliście rację żeby pójść tym tropem. Winowajcą okazały się cienie z jednego ze świateł. Zmiana shadow map na ok 2000x2000 praktycznie zniwelowała efekt poza małą kreską na wejściu.. Z tego co widzę to nie ma znaczenia za bardzo jakiego światła się użyje.. czy to omni czy area czy spot light - i tak ten efekt może się pojawić. Ale wiecie dokładniej czemu się tak dzieje wgl i czy są jakieś sposoby na ustawianie świateł czy zmiana opcji żeby nie otrzymywać tego efektu w przyszłości? Kiedy pracujecie nad czymś to ustawiając światła od razu zmieniacie shadow map na większy, czy dopiero coś z tym robicie jak widać jakieś problemy w renderze? Bo jak mniemam zwiększenie tej wartości wydłuża czas renderowania. Dzięki za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalz00 Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Nie zagłębiałem się zbytnio czemu się tak dzieje. Odpowiednie wyważenie proporcji: dobry model + szczegółowe tekstury + kilka świateł (jedne z area shadows inne z soft shadows) i dla mnie problem znika całkowicie ;) A że rendery są długie, to już się przyzwyczaiłem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi