Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

Mam taki problem...

Robie UV i na normalnej siatce ladnie wszystko wyglada. Po zamianie na tryb subD tworza sie dziwne nierownosci na mapie.

Prosba o rade jak tego unikac.

 

pozdroEryk

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

chodzi chyba o interpolacje SDS w starym trybie działa poprawnie w trybie Catmull Clark nie, jak to obejść też nie wiem, chyba zostaje tylko frezowanie skończonego modelu tu jest mapowany obiekt w SDS

Napisano

dzięki artzgodka!

Projektowalem opakowanie zaczynając od wstępnego rozłożonego wykrojnika z narysowanego szkicu.

I żeby było profesjonalnie :) na rozlozonej siatce zrobiłem UV. Calosc zlozylem powyginalem jak należy i na koniec okazało się, ze opakowanie jest zbyt syntetyczne. Wiec trzeba dodac lekkich nierownosci i delikatnie je zdeformować.

Wiec do tego celu idealny subd. Odpalilem TAB i calosc mapy dziwnie się porozciagala. Tak mniej więcej to wygladalo ;)

 

Czyli w takim przypadku od samego początku powinienem pracować w trybie subd?

I na rozlozonym wykrojniku w tym trybie robic UV? albo cos robie w zlej kolejności albo zle do tego podchodzę...

 

pozdro

Napisano

tak, dokładnie jeśli idziesz w SDS to już przed mapowaniem musisz mieć porządnie zrobioną powierzchnię z odpowiednio zagęszczoną geometrią, choć wg. mnie do tego co piszesz SDS są nie potrzebne, zwykłą geometrią można to dobrze zrobić odpowiednio ją zagęszczając, w takim przypadku SDS to tylko niepotrzebna mordęga i walka z materią ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności