erykowal Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Hej Mam taki problem... Robie UV i na normalnej siatce ladnie wszystko wyglada. Po zamianie na tryb subD tworza sie dziwne nierownosci na mapie. Prosba o rade jak tego unikac. pozdroEryk Link to comment Share on other sites More sharing options...
artzgodka Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 chodzi chyba o interpolacje SDS w starym trybie działa poprawnie w trybie Catmull Clark nie, jak to obejść też nie wiem, chyba zostaje tylko frezowanie skończonego modelu tu jest mapowany obiekt w SDS Link to comment Share on other sites More sharing options...
erykowal Posted January 12, 2014 Author Share Posted January 12, 2014 dzięki artzgodka! Projektowalem opakowanie zaczynając od wstępnego rozłożonego wykrojnika z narysowanego szkicu. I żeby było profesjonalnie :) na rozlozonej siatce zrobiłem UV. Calosc zlozylem powyginalem jak należy i na koniec okazało się, ze opakowanie jest zbyt syntetyczne. Wiec trzeba dodac lekkich nierownosci i delikatnie je zdeformować. Wiec do tego celu idealny subd. Odpalilem TAB i calosc mapy dziwnie się porozciagala. Tak mniej więcej to wygladalo ;) Czyli w takim przypadku od samego początku powinienem pracować w trybie subd? I na rozlozonym wykrojniku w tym trybie robic UV? albo cos robie w zlej kolejności albo zle do tego podchodzę... pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
artzgodka Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 tak, dokładnie jeśli idziesz w SDS to już przed mapowaniem musisz mieć porządnie zrobioną powierzchnię z odpowiednio zagęszczoną geometrią, choć wg. mnie do tego co piszesz SDS są nie potrzebne, zwykłą geometrią można to dobrze zrobić odpowiednio ją zagęszczając, w takim przypadku SDS to tylko niepotrzebna mordęga i walka z materią ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erykowal Posted January 13, 2014 Author Share Posted January 13, 2014 dzięki jeszcze raz! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now