Skocz do zawartości

Smooth group, hard edges


gryzon

Rekomendowane odpowiedzi

W Softimage XSI - hard edges.

W 3dmaxie - smooth group.

 

Piszę bo nie wiem jak to w Blenderze się nazywa :)

I jak to działa? Myślałem że za pomocą Add Moddifer/Split i ustalenie kąta lub włączenie sharp edges i za pomocą selektora krawędzi z włączonym Tag Sharp robimy twarde krawędzie.

 

Ale teraz zauważyłem że w taki sposób fizycznie dzieli model i rozłącza verteksy. Czy tak działają smooth grupy w Blenderze?

 

Wiem że w Softimage XSI nie rozdzielało fizycznie verteksów tylko ustalało własne normalne dla odpowienich miejsc.

Niestety nie wiem jak w 3dmaxie smooth group działało (nie mam możliwości sprawdzenia tego teraz) Ale podejrzewam że nie rozłączało verteksów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

To co opisujesz jest tożsame z hard edges z XSI i smooth grupami z maxa i tak one działają.

Nie jestem pewien ale chyba w innych softach przy eksporcie do silników i tak mesh jest rozdzielany na hardedgach tylko tego nie widać w samym programie.

Można też zaznaczać hard edge za pomocą ctrl+E -> mark sharp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest wzmianka o tym z forum unity

http://answers.unity3d.com/questions/61597/vertex-count-10-times-higher-in-unity.html

To be exact. The GPU automatically creates extra vertices in order to handle hard-edges, UV-splits and additional lights.

If a vertex is part of a hard-edge, then the vertex will have multiple tangents, normals and bi-normals. When a vertex is part of a softened edge, it only has 1 tangent, normal and bi-normal. Because for lighting purposes the GPU needs to perform a separate calculation for each tan/norm/bi-norm, it creates a new vertex for each.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności