Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

W Softimage XSI - hard edges.

W 3dmaxie - smooth group.

 

Piszę bo nie wiem jak to w Blenderze się nazywa :)

I jak to działa? Myślałem że za pomocą Add Moddifer/Split i ustalenie kąta lub włączenie sharp edges i za pomocą selektora krawędzi z włączonym Tag Sharp robimy twarde krawędzie.

 

Ale teraz zauważyłem że w taki sposób fizycznie dzieli model i rozłącza verteksy. Czy tak działają smooth grupy w Blenderze?

 

Wiem że w Softimage XSI nie rozdzielało fizycznie verteksów tylko ustalało własne normalne dla odpowienich miejsc.

Niestety nie wiem jak w 3dmaxie smooth group działało (nie mam możliwości sprawdzenia tego teraz) Ale podejrzewam że nie rozłączało verteksów.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To co opisujesz jest tożsame z hard edges z XSI i smooth grupami z maxa i tak one działają.

Nie jestem pewien ale chyba w innych softach przy eksporcie do silników i tak mesh jest rozdzielany na hardedgach tylko tego nie widać w samym programie.

Można też zaznaczać hard edge za pomocą ctrl+E -> mark sharp

Napisano

tu jest wzmianka o tym z forum unity

http://answers.unity3d.com/questions/61597/vertex-count-10-times-higher-in-unity.html

To be exact. The GPU automatically creates extra vertices in order to handle hard-edges, UV-splits and additional lights.

If a vertex is part of a hard-edge, then the vertex will have multiple tangents, normals and bi-normals. When a vertex is part of a softened edge, it only has 1 tangent, normal and bi-normal. Because for lighting purposes the GPU needs to perform a separate calculation for each tan/norm/bi-norm, it creates a new vertex for each.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.