kuba098 Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Mam problem z dodatkiem do 3ds Maxa 2013 wymienionym w tytule. Otóż zrobiłem sobie taką siatkę dachu i skonwertowałem do editable poly: Wszystkie vertexy i linie są ze sobą połączone. Gdy dodaje to tego modyfikator baltzara to siatka ginie :/ Co jest nie tak ?? Chciałem zrobić taką siatkę ze spline'u i skonwertować do editable splinne, ale nie mogę zrobić całej siatki jedną linią bo vertexy łączą się max z dwoma liniami :( Jak poprawnie naszykować siatkę dachu był modyfikator działał ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Ale to jest normalne że w nim siatka ginie musisz tylko zdefiniować czym ma być pokryty dach jak to zrobisz wciśnij guzik znajdujący się w sekcji mesh update -> Build Covers And Shingles i dostaniesz pięknie pokryty dach :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuba098 Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 Kiedy nie działa :( mam sobie siateczkę - dodaje modyfikator i magia siatki nie ma. Siatka jest płaska i nie mogę przez to edytować wysokości niektórych vertexów pozatym przycisk Build Covers And Shingles nic nie zmienia. Dalej ekran jest pusty xD Co wy na to ?? Jbc dach zrobiłem w taki sposób że najpierj splajnem obrysowałem dom, potem z shiftem wyciągałem poszczególne segmenty dachu, a potem za pomocą narzędzia weld łączyłem vertexy i linie. Wygląda to dobrze z tym, że nie mogę tego zamienić na dach :/ Może poradźcie jak powinienem poprawnie zrobić dach, żeby wykorzystać modyfikator Baltzar'a bo u mnie najwyraźniej coś nie gra :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 na bazie tego nauczyłem się go wykorzystywać :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuba098 Posted October 2, 2013 Author Share Posted October 2, 2013 Oglądałem ten film przed napisaniem tematu. Mało mi pomógł bo gość pobrał siatkę z AutoCad'a, a ja mam problem z siatką, ale to już nie ważne. Zrobiłem siatkę od nowa tzn. krawędzie dachu obrysowałem splainem, potem skonwertowałem to do editable poly, no a później za pomocą narzedzia cut zrobiłem pozostałe krawędzi siatki. Teraz jak dodaje modyfikator Baltzar siatka jest i wygląda dobrze z tym że teraz jak chcę podnieść pojedyńczego vertexa do góry zaznaczam constraid no i zwiększam wartość to do góry idą też inne vetexy. Co jest cholera nie tak xD ?? Czemu z jednym punktem ciągną się do góry też inne ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szosz Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Obszerna i użyteczna funkcja Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuba098 Posted October 2, 2013 Author Share Posted October 2, 2013 Poszedłem spory krok do przodu, ale z problemem na obrazku to już nie wiem co robić... Ustawiłem wysokości vertexów i siateczkę tak że jest ok - w niektórych przypadkach ustawiłem ujemną wartość w constrained Ustawiłem też spadki w odpowiednie strony i nałożyłem "kantówki" na krawędzie dachu. Problem pokazał się po nałożeniu dachówki. Ktoś wie czemu ściany dachu mi się rozjeżdżają gdy nałożę dachówkę ?? Dodam, że przez nałożeniem dachówki dach dach w wyglądzie shape wygląda ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tubis2103 Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 Cześć, chciałbym odświeżyć temat, a dokładniej to ostatni z jego wątków. Mam ten sam problem co kolega ( po nałożeniu dachówki, cały dach jest jakby z osobnych elementów), wiecie może czym to jest spowodowane?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now