Skocz do zawartości

Baltzar roof degigner - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem z dodatkiem do 3ds Maxa 2013 wymienionym w tytule.

Otóż zrobiłem sobie taką siatkę dachu i skonwertowałem do editable poly:

cqrwn2pnhzzi.png

 

Wszystkie vertexy i linie są ze sobą połączone. Gdy dodaje to tego modyfikator baltzara to siatka ginie :/

Co jest nie tak ??

 

Chciałem zrobić taką siatkę ze spline'u i skonwertować do editable splinne, ale nie mogę zrobić całej siatki jedną linią bo vertexy łączą się max z dwoma liniami :(

 

Jak poprawnie naszykować siatkę dachu był modyfikator działał ?

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ale to jest normalne że w nim siatka ginie musisz tylko zdefiniować czym ma być pokryty dach jak to zrobisz wciśnij guzik znajdujący się w sekcji mesh update -> Build Covers And Shingles i dostaniesz pięknie pokryty dach :)

Napisano

Kiedy nie działa :(

mam sobie siateczkę - dodaje modyfikator i magia siatki nie ma.

Siatka jest płaska i nie mogę przez to edytować wysokości niektórych vertexów pozatym przycisk Build Covers And Shingles

nic nie zmienia. Dalej ekran jest pusty xD

 

Co wy na to ??

 

Jbc dach zrobiłem w taki sposób że najpierj splajnem obrysowałem dom, potem z shiftem wyciągałem poszczególne segmenty dachu, a potem za pomocą narzędzia weld łączyłem vertexy i linie. Wygląda to dobrze z tym, że nie mogę tego zamienić na dach :/

 

Może poradźcie jak powinienem poprawnie zrobić dach, żeby wykorzystać modyfikator Baltzar'a bo u mnie najwyraźniej coś nie gra :(

Napisano

Oglądałem ten film przed napisaniem tematu. Mało mi pomógł bo gość pobrał siatkę z AutoCad'a, a ja mam problem z siatką, ale to już nie ważne.

 

Zrobiłem siatkę od nowa tzn. krawędzie dachu obrysowałem splainem, potem skonwertowałem to do editable poly, no a później za pomocą narzedzia cut zrobiłem pozostałe krawędzi siatki.

 

Teraz jak dodaje modyfikator Baltzar siatka jest i wygląda dobrze z tym że teraz jak chcę podnieść pojedyńczego vertexa do góry

zaznaczam constraid no i zwiększam wartość to do góry idą też inne vetexy.

 

Co jest cholera nie tak xD ??

Czemu z jednym punktem ciągną się do góry też inne ??

Napisano

Poszedłem spory krok do przodu, ale z problemem na obrazku to już nie wiem co robić...

Ustawiłem wysokości vertexów i siateczkę tak że jest ok - w niektórych przypadkach ustawiłem ujemną wartość w constrained

Ustawiłem też spadki w odpowiednie strony i nałożyłem "kantówki" na krawędzie dachu.

 

Problem pokazał się po nałożeniu dachówki. Ktoś wie czemu ściany dachu mi się rozjeżdżają gdy nałożę dachówkę ??

Dodam, że przez nałożeniem dachówki dach dach w wyglądzie shape wygląda ok.

 

gz6ehinnslin.png

Napisano

Cześć,

 

chciałbym odświeżyć temat, a dokładniej to ostatni z jego wątków. Mam ten sam problem co kolega ( po nałożeniu dachówki, cały dach jest jakby z osobnych elementów), wiecie może czym to jest spowodowane??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności