kuba098 Napisano 30 Wrzesień 2013 Napisano 30 Wrzesień 2013 Mam problem z dodatkiem do 3ds Maxa 2013 wymienionym w tytule. Otóż zrobiłem sobie taką siatkę dachu i skonwertowałem do editable poly: Wszystkie vertexy i linie są ze sobą połączone. Gdy dodaje to tego modyfikator baltzara to siatka ginie :/ Co jest nie tak ?? Chciałem zrobić taką siatkę ze spline'u i skonwertować do editable splinne, ale nie mogę zrobić całej siatki jedną linią bo vertexy łączą się max z dwoma liniami :( Jak poprawnie naszykować siatkę dachu był modyfikator działał ?
skalpel3d Napisano 30 Wrzesień 2013 Napisano 30 Wrzesień 2013 Ale to jest normalne że w nim siatka ginie musisz tylko zdefiniować czym ma być pokryty dach jak to zrobisz wciśnij guzik znajdujący się w sekcji mesh update -> Build Covers And Shingles i dostaniesz pięknie pokryty dach :)
kuba098 Napisano 30 Wrzesień 2013 Autor Napisano 30 Wrzesień 2013 Kiedy nie działa :( mam sobie siateczkę - dodaje modyfikator i magia siatki nie ma. Siatka jest płaska i nie mogę przez to edytować wysokości niektórych vertexów pozatym przycisk Build Covers And Shingles nic nie zmienia. Dalej ekran jest pusty xD Co wy na to ?? Jbc dach zrobiłem w taki sposób że najpierj splajnem obrysowałem dom, potem z shiftem wyciągałem poszczególne segmenty dachu, a potem za pomocą narzędzia weld łączyłem vertexy i linie. Wygląda to dobrze z tym, że nie mogę tego zamienić na dach :/ Może poradźcie jak powinienem poprawnie zrobić dach, żeby wykorzystać modyfikator Baltzar'a bo u mnie najwyraźniej coś nie gra :(
skalpel3d Napisano 1 Październik 2013 Napisano 1 Październik 2013 na bazie tego nauczyłem się go wykorzystywać :)
kuba098 Napisano 2 Październik 2013 Autor Napisano 2 Październik 2013 Oglądałem ten film przed napisaniem tematu. Mało mi pomógł bo gość pobrał siatkę z AutoCad'a, a ja mam problem z siatką, ale to już nie ważne. Zrobiłem siatkę od nowa tzn. krawędzie dachu obrysowałem splainem, potem skonwertowałem to do editable poly, no a później za pomocą narzedzia cut zrobiłem pozostałe krawędzi siatki. Teraz jak dodaje modyfikator Baltzar siatka jest i wygląda dobrze z tym że teraz jak chcę podnieść pojedyńczego vertexa do góry zaznaczam constraid no i zwiększam wartość to do góry idą też inne vetexy. Co jest cholera nie tak xD ?? Czemu z jednym punktem ciągną się do góry też inne ??
kuba098 Napisano 2 Październik 2013 Autor Napisano 2 Październik 2013 Poszedłem spory krok do przodu, ale z problemem na obrazku to już nie wiem co robić... Ustawiłem wysokości vertexów i siateczkę tak że jest ok - w niektórych przypadkach ustawiłem ujemną wartość w constrained Ustawiłem też spadki w odpowiednie strony i nałożyłem "kantówki" na krawędzie dachu. Problem pokazał się po nałożeniu dachówki. Ktoś wie czemu ściany dachu mi się rozjeżdżają gdy nałożę dachówkę ?? Dodam, że przez nałożeniem dachówki dach dach w wyglądzie shape wygląda ok.
tubis2103 Napisano 15 Październik 2015 Napisano 15 Październik 2015 Cześć, chciałbym odświeżyć temat, a dokładniej to ostatni z jego wątków. Mam ten sam problem co kolega ( po nałożeniu dachówki, cały dach jest jakby z osobnych elementów), wiecie może czym to jest spowodowane??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się