Napisano 3 Październik 201311 l Mam problem z nazwami po eksporcie modeli do OBJ. Na poniższym obrazku widać z czego się składa model. Chciałbym aby po eksporcie obiekty miały nazwy np. 'carpaint_sidemirror_right' zamiast 'carpaint_sidemirror_right_Plane094_carpaint'. Takie długie nazwy otrzymuje po zaznaczeniu przy eksporcie "material groups" niestety bez zaznaczenia tej opcji model scala się w jeden obiekt o nazwie 'defoult'. [ATTACH=CONFIG]91794[/ATTACH]
Napisano 3 Październik 201311 l Dziwne, u mnie się nie scala. Popatrz na ustawienia importu obj, powinieneś mieć ustawione na Split.
Napisano 3 Październik 201311 l Autor A gdzie ustawić/zaznaczyć to 'split'? edit. teraz widzę, że piszesz o imporcie do blendera. Faktycznie jak jest zaznaczony 'split' to rozdziela model, co prawda nie ma ostatniego członu (nazwy materiału) ale i tak nazwa jest za długa ("carpaint_sidemirror_right_Plane094"). Ale mi chodzi o eksport z blendera i importowanie do innych programów, sprawdzałem w DeepExploration i 3ds maxie i tam model scalany jest w jedno albo ma te długie nazwy. Edytowane 3 Październik 201311 l przez pecet
Napisano 3 Październik 201311 l export_obj.zip Zmodyfikowany exporter Jak wypuszczasz do max to dajesz "objects as groups" w obj będziesz miał 'g' zamiast 'o' przed nazwą obiekt. Co do nazw to zamieszcza zmodyfikowany exporter obj. pozdrawiam. Edytowane 3 Październik 201311 l przez Idlero
Napisano 3 Październik 201311 l Spoko sprawa Idlero. Pecet - A czemu nie możesz wyeksportować sceny od razu w formacie maxa? Źle działa ten eksporter?
Napisano 3 Październik 201311 l Autor Ale jak to w formacie maxa? Chyba że chodzi o .3ds, jeżeli tak to niestety ten format jest ograniczony, nazwy obiektów ucina do 10 znaków, nazwy tekstur do 7, maksymalna liczba faces na obiekt to 64k, poza tym struktura modeli jest często uszkodzona i chyba eksportuje tylko trójkąty. Ogólnie to taki trochę antyk wśród formatów 3d ale jeszcze sporo osób go używa.
Napisano 3 Październik 201311 l Ooo. Ja myślałem że .3ds to jest standardowy format maxa, teraz doczytałem że to .max. Dzięki za info. :P Collada albo FBX?
Napisano 3 Październik 201311 l Autor Aż sprawdziłem i udało się bez problemu wyeksportować dosyć skomplikowany model zarówno do dae jak i fbx i nazwy są ok, jakoś wcześniej byłem przekonany że te formaty obsługują tylko trójkąty a tu pozytywne zaskoczenie, po imporcie mam quady i mniej bugów w siatce niż przy obj :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto