Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem z nazwami po eksporcie modeli do OBJ. Na poniższym obrazku widać z czego się składa model. Chciałbym aby po eksporcie obiekty miały nazwy np. 'carpaint_sidemirror_right' zamiast 'carpaint_sidemirror_right_Plane094_carpaint'.

Takie długie nazwy otrzymuje po zaznaczeniu przy eksporcie "material groups" niestety bez zaznaczenia tej opcji model scala się w jeden obiekt o nazwie 'defoult'.

[ATTACH=CONFIG]91794[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dziwne, u mnie się nie scala. Popatrz na ustawienia importu obj, powinieneś mieć ustawione na Split.

Napisano
  • Autor

A gdzie ustawić/zaznaczyć to 'split'?

 

edit. teraz widzę, że piszesz o imporcie do blendera. Faktycznie jak jest zaznaczony 'split' to rozdziela model, co prawda nie ma ostatniego członu (nazwy materiału) ale i tak nazwa jest za długa ("carpaint_sidemirror_right_Plane094"). Ale mi chodzi o eksport z blendera i importowanie do innych programów, sprawdzałem w DeepExploration i 3ds maxie i tam model scalany jest w jedno albo ma te długie nazwy.

Edytowane przez pecet

Napisano

export_obj.zip Zmodyfikowany exporter

 

Jak wypuszczasz do max to dajesz "objects as groups" w obj będziesz miał 'g' zamiast 'o' przed nazwą obiekt. Co do nazw to zamieszcza zmodyfikowany exporter obj. pozdrawiam.

Edytowane przez Idlero

Napisano

Spoko sprawa Idlero.

Pecet - A czemu nie możesz wyeksportować sceny od razu w formacie maxa? Źle działa ten eksporter?

Napisano
  • Autor

Ale jak to w formacie maxa? Chyba że chodzi o .3ds, jeżeli tak to niestety ten format jest ograniczony, nazwy obiektów ucina do 10 znaków, nazwy tekstur do 7, maksymalna liczba faces na obiekt to 64k, poza tym struktura modeli jest często uszkodzona i chyba eksportuje tylko trójkąty. Ogólnie to taki trochę antyk wśród formatów 3d ale jeszcze sporo osób go używa.

Napisano

Ooo. Ja myślałem że .3ds to jest standardowy format maxa, teraz doczytałem że to .max. Dzięki za info. :P

 

Collada albo FBX?

Napisano
  • Autor

Aż sprawdziłem i udało się bez problemu wyeksportować dosyć skomplikowany model zarówno do dae jak i fbx i nazwy są ok, jakoś wcześniej byłem przekonany że te formaty obsługują tylko trójkąty a tu pozytywne zaskoczenie, po imporcie mam quady i mniej bugów w siatce niż przy obj :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności