mx2 Napisano 3 Październik 2013 Napisano 3 Październik 2013 Witam... Od dłuższego czasu metodą prób i błędów usiłuję "ustawić" sobie ładne miękkie światło do obrazków dziennych. Motam się, bez specjalnych efektów... Czy jest może gdzies jakiś w miarę prosty tutorial do mental ray 2014? ... chyba że ładne światło dzienne da się uzyskać BEZ mr? będę wdzięczny za pomoc... Pozdrawiam.
skalpel3d Napisano 3 Październik 2013 Napisano 3 Październik 2013 Oczywiście ze sie da uzyskać bez mr najlepiej zastosować do tego hdri dostaniesz z nich miękkie fajne światło, potrzebne ci tylko jest porządna mapka hdri wpiętą do skylight i do environmentu, należy pamiętać że przy wykorzystaniu mentala dobrze jest włączyć w environment exposure control na mr photografic exposure control
mx2 Napisano 4 Październik 2013 Autor Napisano 4 Październik 2013 Obawiam się, że jesteś znaaaacznie dalej niż ja... :) Ostatnio 3DS używałem ... w 1994 roku, przy dyplomie. :D Od kilku dni "bawię się" w odkrywanie tego od nowa, dlatego właśnie pytałem o Tutorial. Reasumując - czy na moje skromne potrzeby do prostych renderów koncepcyjnych, szybkich - sugerujesz mr czy scanline? Przy czym szybkość kosztem jakości, obawiam się... A bardziej zalezy mi na szybkości. Wskazówki odn. hdri postaram się wprowadzić w życie, może zadziała... pozdrawiam.
skalpel3d Napisano 4 Październik 2013 Napisano 4 Październik 2013 (edytowane) Zasadniczo z tych dwóch podanych rendererów skłaniałbym się w stronę mentala szczególnie ze max oferuje ci sporo ilosć ustandardowionych gotowych materiałów i w przypadku gdzie trzeba pokazać klientowi szybko koncepcje z założeniami kolorystycznymi na pewno będzie sobie lepiej radził. Co do światła to najlepiej do takich renderów zastosuj system dylight szczególnie ze on udostępnia ci możliwość dania światła o konkretnej porze dnia, konkretnej dacie jak także zgodnie z lokalizacja przedstawianego projektu . Jak bys miał kłopot ze nzleziniem to zanczyłem co i jak na obrazku ponizej http://img12.imageshack.us/img12/3163/ch9w.jpg Edytowane 4 Październik 2013 przez skalpel3d
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się