Napisano 3 Październik 201311 l Witam... Od dłuższego czasu metodą prób i błędów usiłuję "ustawić" sobie ładne miękkie światło do obrazków dziennych. Motam się, bez specjalnych efektów... Czy jest może gdzies jakiś w miarę prosty tutorial do mental ray 2014? ... chyba że ładne światło dzienne da się uzyskać BEZ mr? będę wdzięczny za pomoc... Pozdrawiam.
Napisano 3 Październik 201311 l Oczywiście ze sie da uzyskać bez mr najlepiej zastosować do tego hdri dostaniesz z nich miękkie fajne światło, potrzebne ci tylko jest porządna mapka hdri wpiętą do skylight i do environmentu, należy pamiętać że przy wykorzystaniu mentala dobrze jest włączyć w environment exposure control na mr photografic exposure control
Napisano 4 Październik 201311 l Autor Obawiam się, że jesteś znaaaacznie dalej niż ja... :) Ostatnio 3DS używałem ... w 1994 roku, przy dyplomie. :D Od kilku dni "bawię się" w odkrywanie tego od nowa, dlatego właśnie pytałem o Tutorial. Reasumując - czy na moje skromne potrzeby do prostych renderów koncepcyjnych, szybkich - sugerujesz mr czy scanline? Przy czym szybkość kosztem jakości, obawiam się... A bardziej zalezy mi na szybkości. Wskazówki odn. hdri postaram się wprowadzić w życie, może zadziała... pozdrawiam.
Napisano 4 Październik 201311 l Zasadniczo z tych dwóch podanych rendererów skłaniałbym się w stronę mentala szczególnie ze max oferuje ci sporo ilosć ustandardowionych gotowych materiałów i w przypadku gdzie trzeba pokazać klientowi szybko koncepcje z założeniami kolorystycznymi na pewno będzie sobie lepiej radził. Co do światła to najlepiej do takich renderów zastosuj system dylight szczególnie ze on udostępnia ci możliwość dania światła o konkretnej porze dnia, konkretnej dacie jak także zgodnie z lokalizacja przedstawianego projektu . Jak bys miał kłopot ze nzleziniem to zanczyłem co i jak na obrazku ponizej http://img12.imageshack.us/img12/3163/ch9w.jpg Edytowane 4 Październik 201311 l przez skalpel3d
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto