Jump to content

2014 - oswietlenie dzienne


mx2

Recommended Posts

Witam...

Od dłuższego czasu metodą prób i błędów usiłuję "ustawić" sobie ładne miękkie światło do obrazków dziennych. Motam się, bez specjalnych efektów... Czy jest może gdzies jakiś w miarę prosty tutorial do mental ray 2014?

... chyba że ładne światło dzienne da się uzyskać BEZ mr?

będę wdzięczny za pomoc...

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Oczywiście ze sie da uzyskać bez mr najlepiej zastosować do tego hdri dostaniesz z nich miękkie fajne światło, potrzebne ci tylko jest porządna mapka hdri wpiętą do skylight i do environmentu, należy pamiętać że przy wykorzystaniu mentala dobrze jest włączyć w environment exposure control na mr photografic exposure control

Link to comment
Share on other sites

Obawiam się, że jesteś znaaaacznie dalej niż ja... :) Ostatnio 3DS używałem ... w 1994 roku, przy dyplomie. :D

Od kilku dni "bawię się" w odkrywanie tego od nowa, dlatego właśnie pytałem o Tutorial.

Reasumując - czy na moje skromne potrzeby do prostych renderów koncepcyjnych, szybkich - sugerujesz mr czy scanline? Przy czym szybkość kosztem jakości, obawiam się... A bardziej zalezy mi na szybkości.

Wskazówki odn. hdri postaram się wprowadzić w życie, może zadziała...

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Zasadniczo z tych dwóch podanych rendererów skłaniałbym się w stronę mentala szczególnie ze max oferuje ci sporo ilosć ustandardowionych gotowych materiałów i w przypadku gdzie trzeba pokazać klientowi szybko koncepcje z założeniami kolorystycznymi na pewno będzie sobie lepiej radził. Co do światła to najlepiej do takich renderów zastosuj system dylight szczególnie ze on udostępnia ci możliwość dania światła o konkretnej porze dnia, konkretnej dacie jak także zgodnie z lokalizacja przedstawianego projektu . Jak bys miał kłopot ze nzleziniem to zanczyłem co i jak na obrazku ponizej http://img12.imageshack.us/img12/3163/ch9w.jpg

Edited by skalpel3d
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy