Jump to content

2014 - oswietlenie dzienne


mx2

Recommended Posts

Witam...

Od dłuższego czasu metodą prób i błędów usiłuję "ustawić" sobie ładne miękkie światło do obrazków dziennych. Motam się, bez specjalnych efektów... Czy jest może gdzies jakiś w miarę prosty tutorial do mental ray 2014?

... chyba że ładne światło dzienne da się uzyskać BEZ mr?

będę wdzięczny za pomoc...

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście ze sie da uzyskać bez mr najlepiej zastosować do tego hdri dostaniesz z nich miękkie fajne światło, potrzebne ci tylko jest porządna mapka hdri wpiętą do skylight i do environmentu, należy pamiętać że przy wykorzystaniu mentala dobrze jest włączyć w environment exposure control na mr photografic exposure control

Link to comment
Share on other sites

Obawiam się, że jesteś znaaaacznie dalej niż ja... :) Ostatnio 3DS używałem ... w 1994 roku, przy dyplomie. :D

Od kilku dni "bawię się" w odkrywanie tego od nowa, dlatego właśnie pytałem o Tutorial.

Reasumując - czy na moje skromne potrzeby do prostych renderów koncepcyjnych, szybkich - sugerujesz mr czy scanline? Przy czym szybkość kosztem jakości, obawiam się... A bardziej zalezy mi na szybkości.

Wskazówki odn. hdri postaram się wprowadzić w życie, może zadziała...

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Zasadniczo z tych dwóch podanych rendererów skłaniałbym się w stronę mentala szczególnie ze max oferuje ci sporo ilosć ustandardowionych gotowych materiałów i w przypadku gdzie trzeba pokazać klientowi szybko koncepcje z założeniami kolorystycznymi na pewno będzie sobie lepiej radził. Co do światła to najlepiej do takich renderów zastosuj system dylight szczególnie ze on udostępnia ci możliwość dania światła o konkretnej porze dnia, konkretnej dacie jak także zgodnie z lokalizacja przedstawianego projektu . Jak bys miał kłopot ze nzleziniem to zanczyłem co i jak na obrazku ponizej http://img12.imageshack.us/img12/3163/ch9w.jpg

Edited by skalpel3d
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy