Napisano 8 Październik 201311 l Dla treningu zacząłem robić Wnętrze i exterior. Głównie to skupiam się na świetle oraz texturach. Coś z czym zawsze miałem problem ale z czasem to się zmieni ! A więc zaczynamy :) Pozdrawiam ;)
Napisano 8 Październik 201311 l Działaj działaj, trening czyni mistrza, pamiętaj też co ostatnio mówił skalpel3d, czytaj help ja ostatnio się zastosowałem i tak jak 5 lat temu łącząc czytanie help a i ćwicząc można by ograniczyć znacznie posty w tym forum do wyłącznie istotnych...
Napisano 9 Październik 201311 l Tak na początek to kadrowanie a może w ogóle na temat modelu zrób go 1:1 lepiej się pracuje w obiekcie który ma rzeczywiste wymiary, jeśli nie robisz na podstawie dokładnego planu lub użycia miarki to standardy to wysokość mieszkania to 2,5-3,1 m, parapety na wysokości 80-110 cm, nieszczęsne okna u ciebie standard okna to rama szerokości 7,5 cm i grubości 6 cm wystawanie nad framugę 1,5-2 cm. Teraz kamera na początek nie rób ujęć z podłogi czy z gałęzi drzewa :) wysokości ustawianie kamery to wzrost -12 cm dosyć często stosuje się 1,55-1,65 lub zadaje się pytanie klientowi ile ma wzrostu :) Po ustawieniu kamery kadrowanie ustawiasz manipulując targetem i offsetami kamery, warto użyć co jakiś czas guzika guess vert (automatycznie) w kamerze aby poprawić zbiegi kamery lub ręcznie w vertical shift. Wywal ze sceny wszystkie materiały typu standard większość z nich źle współpracuje z vray. Daj ustawienia światła, kamery, vraya. poprawa materiał podłogi za intensywny reflect a równocześnie nie masz w niej żadnego bumpa dechy nawet w panelach mają lekkie szczelinki , materiał szyb ma za dużo odbić zastosuj w reflect mapkę falloff na fresnel oczywiście trzeba także po operować parametrami aby dobrać sobie odpowiednio odbicia :) A w ogóle skąd masz taki projekt funkcjonalność salonu żadna same drzwi i okna :)
Napisano 15 Październik 201311 l tez mam właśnie problem z interiorami nie wiem jakie proporcje ustawień do siebie dobrać żeby to jakos wyglądało chociaz nawet jak u cb :) Mi się podoba :) ps: co do tekstury paneli używasz displacement-a ? Pozdrawiam
Napisano 15 Październik 201311 l Tomixon napisał: tez mam właśnie problem z interiorami nie wiem jakie proporcje ustawień do siebie dobrać żeby to jakos wyglądało chociaz nawet jak u cb :) Mi się podoba :) ps: co do tekstury paneli używasz displacement-a ? Pozdrawiam bump/normal.
Napisano 15 Październik 201311 l Tomixon rób wnętrze o dokładnych wymiarach nie baw się w skalowanie na początek , jeśli się uczysz to weź miarkę do reki i pomierz sobie np własny pokój. Co do paneli podłogowych porządna mapa bump wystarcza do szczęścia, warto się też zaprzyjaźnić z floor generatorem http://www.cg-source.com/floorgenerator.php
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto