Kir4 Napisano 8 Październik 2013 Napisano 8 Październik 2013 Dla treningu zacząłem robić Wnętrze i exterior. Głównie to skupiam się na świetle oraz texturach. Coś z czym zawsze miałem problem ale z czasem to się zmieni ! A więc zaczynamy :) Pozdrawiam ;)
Szosz Napisano 8 Październik 2013 Napisano 8 Październik 2013 Działaj działaj, trening czyni mistrza, pamiętaj też co ostatnio mówił skalpel3d, czytaj help ja ostatnio się zastosowałem i tak jak 5 lat temu łącząc czytanie help a i ćwicząc można by ograniczyć znacznie posty w tym forum do wyłącznie istotnych...
skalpel3d Napisano 9 Październik 2013 Napisano 9 Październik 2013 Tak na początek to kadrowanie a może w ogóle na temat modelu zrób go 1:1 lepiej się pracuje w obiekcie który ma rzeczywiste wymiary, jeśli nie robisz na podstawie dokładnego planu lub użycia miarki to standardy to wysokość mieszkania to 2,5-3,1 m, parapety na wysokości 80-110 cm, nieszczęsne okna u ciebie standard okna to rama szerokości 7,5 cm i grubości 6 cm wystawanie nad framugę 1,5-2 cm. Teraz kamera na początek nie rób ujęć z podłogi czy z gałęzi drzewa :) wysokości ustawianie kamery to wzrost -12 cm dosyć często stosuje się 1,55-1,65 lub zadaje się pytanie klientowi ile ma wzrostu :) Po ustawieniu kamery kadrowanie ustawiasz manipulując targetem i offsetami kamery, warto użyć co jakiś czas guzika guess vert (automatycznie) w kamerze aby poprawić zbiegi kamery lub ręcznie w vertical shift. Wywal ze sceny wszystkie materiały typu standard większość z nich źle współpracuje z vray. Daj ustawienia światła, kamery, vraya. poprawa materiał podłogi za intensywny reflect a równocześnie nie masz w niej żadnego bumpa dechy nawet w panelach mają lekkie szczelinki , materiał szyb ma za dużo odbić zastosuj w reflect mapkę falloff na fresnel oczywiście trzeba także po operować parametrami aby dobrać sobie odpowiednio odbicia :) A w ogóle skąd masz taki projekt funkcjonalność salonu żadna same drzwi i okna :)
Tomixon Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 tez mam właśnie problem z interiorami nie wiem jakie proporcje ustawień do siebie dobrać żeby to jakos wyglądało chociaz nawet jak u cb :) Mi się podoba :) ps: co do tekstury paneli używasz displacement-a ? Pozdrawiam
Kramon Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 tez mam właśnie problem z interiorami nie wiem jakie proporcje ustawień do siebie dobrać żeby to jakos wyglądało chociaz nawet jak u cb :) Mi się podoba :) ps: co do tekstury paneli używasz displacement-a ? Pozdrawiam bump/normal.
skalpel3d Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 Tomixon rób wnętrze o dokładnych wymiarach nie baw się w skalowanie na początek , jeśli się uczysz to weź miarkę do reki i pomierz sobie np własny pokój. Co do paneli podłogowych porządna mapa bump wystarcza do szczęścia, warto się też zaprzyjaźnić z floor generatorem http://www.cg-source.com/floorgenerator.php
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się