Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam wymodelować jakiś asset do gry w lo-poly i hi-poly. Na razie jedyne co umiem to bałwan z prymitywów. Jak się za to zabrać? Do samego modelowania jest pełno tutoriali. Do modelowania low-poly może też się coś znajdzie. Ale nie wiem gdzie i jak szukać informacji nt. modelowania tego samego w low i hi poly. Najpierw zrobić low i dodawać później szczegóły, czy może jakoś odwrotnie?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Najpierw naucz się programu później modelowania a na koniec sam zdecyduj czy wolisz upraszczać modele czy dodawać detal. simple

Napisano

Czyli nie muszę tego wiedzieć wcześniej, okej, dzięki :P

Napisano

Zobacz sobie czym jest termin "retopologia/retopology".

 

Posługując się obrazkiem:

 

retopology_3d_coat_01.jpg

 

(tutaj niestety w odwrotnej kolejności, czytaj od prawej do lewej)

 

Nie wiem w czym chcesz się bawić, ale teraz raczej już najsensowniejszą drogą jest ZBrush, zwłaszcza ze swoim retopo.

 

Najpierw zajmujesz się hi-poly. Absolutnie nie patrzysz na ilość polygonów/topologię siatki, póki modelujesz to teraz praktycznie możesz mieć to gdzieś. Jak model high poly jest już skończony, robisz/program robi za Ciebie wersję low poly tego samego obiektu, na którą później "nakłada" się detal z oryginalnego obiektu - nazywa się to projekcją.

Później masz możliwość wypalenia displace/normal mapki czy czego tam tylko zapragniesz, dzięki czemu masz obiekt low poly z mapką symulującą detal.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności