piotrkujko Napisano 10 Październik 2013 Napisano 10 Październik 2013 (edytowane) Kilka dni temu usiadłem do programu Cinema4d. Oglądam przeróżne tutoriale i staram się wszystko jak nalepiej ogarnąć, ale niestety pojawił się pewien problem: W momencie kiedy chcę stworzyć krótką animację (na przykładzie: tworzę sferę, w klonerze robię sześcienny klon i stosuję mograph Dynamiki ciał. Podnoszę konstrukcję do góry, na podłożę wstawiam podobny mograph i chciałbym uzyskać efekt spadających sfer które następnie poturlają się po płaszczyźnie) ładowanie jednego frame'u (przy samym renderowaniu w aktywnym oknie widokowym) zajmuje około 20sek.. Niezbyt wiem gdzie leży przyczyna, czy jest to wina sprzętu, czy za wysoko ustawionych opcji renderowania. Prosiłbym o podpowiedź. Całe parametry sprzętu z progrmau Everlast podsyłam poprzez link do textuploadera. Niestety kodowanie tego tekstu jest zbyt wysokie i przekracza ustalony limit serwera, a plików rar. upload max3d.pl nie obsługuje.. http://txtup.net/aDJnO (bez obaw, żadnych wirusów ani nic z tych rzeczy :)) Co mogę zrobić? Edytowane 10 Październik 2013 przez piotrkujko
Kramon Napisano 10 Październik 2013 Napisano 10 Październik 2013 odnalezienie się w tym txt to istna masakra, Nie prościej jakbyś napisał CPU: RAM: GPU: i tyle wystarczy. Jeżeli dobrze rozumiem to robisz symulację i symulacja ta oblicza ci się 8 sekund na klatkę to jest to super ekstra wynik jeżeli symulacja jest skomplikowana i nie najlepszy jeśli jest prosta. screen byłby mile widziany.
piotrkujko Napisano 10 Październik 2013 Autor Napisano 10 Październik 2013 QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition 965, 3415 MHz (17 x 201) 4Gb RAM GPU: ATI Radeon HD 5700 Series Poprawka, około 18-20 sek. Symulacja prosta, kloner z dynamiką ciał + podłożę z dynamiką ciał, po nakliknięciu F8 czekam te 20 sekund na przejście na kolejną klatkę - w przypadku tego screena mam 3F - na co czekałem około 60sek. :( Screen: http://oi44.tinypic.com/301lf1s.jpg
michalz00 Napisano 10 Październik 2013 Napisano 10 Październik 2013 Screen: http://oi44.tinypic.com/301lf1s.jpg Te kulki takie dziwne, mi to wygląda jakby to był Soft Body Tag. A takie coś będzie liczyło się dłużej. Jak chcesz żeby było szybko to zmień Tag na Rigid Body. Sorry, ale nie nie wiem jak to jest nazwane w wersji PL ;)
piotrkujko Napisano 10 Październik 2013 Autor Napisano 10 Październik 2013 no tak, w tym przypadku jest body tag :) zmiana na Rigid Body jest faktycznie już lepsza, nie ma żadnych przecięć, wszystko płynnie. Ale to co, cała reszta będzie mi mulić i uzywać tylko rigid body ? że tak zapytam, to normalne ? ;)
michalz00 Napisano 10 Październik 2013 Napisano 10 Październik 2013 C4D nie jest liderem jeśli chodzi o takie sprawy ;) A spróbuj jeszcze zmniejszyć ilość segmentów w tej kulce (na próbę daj 10, jeszcze zmień typ ze standard na hexahedron), rozmieść je tak, żeby się nie stykały od samego początku. I wypróbuj z Soft Body Tag. Może pójdzie troszkę szybciej.
piotrkujko Napisano 10 Październik 2013 Autor Napisano 10 Październik 2013 Dobra, choć przy założmy 3 sferach nie ma żadnego problemu. Dopiero jak wrzucę kloner - jak na screenie, zaczynają się pojawiać problemy. Zakładam zatem, że sprzętowo wszystko ok ?
jaceks Napisano 10 Październik 2013 Napisano 10 Październik 2013 Soft body będą Ci się liczyć wszędzie o wiele dłużej niż rigid. Ale z tego co czytałem to w twojej scenie efekt odkształcenia powierzchni nie jest potrzebny. No i porozsuwaj te kulki, jak Ci radzono powyżej. Nie mogą się przecinac
piotrkujko Napisano 10 Październik 2013 Autor Napisano 10 Październik 2013 Super, ogromne dzięki za rady ! :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się