Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Kilka dni temu usiadłem do programu Cinema4d.

Oglądam przeróżne tutoriale i staram się wszystko jak nalepiej ogarnąć, ale niestety pojawił się pewien problem:

W momencie kiedy chcę stworzyć krótką animację (na przykładzie: tworzę sferę, w klonerze robię sześcienny klon i stosuję mograph Dynamiki ciał. Podnoszę konstrukcję do góry, na podłożę wstawiam podobny mograph i chciałbym uzyskać efekt spadających sfer które następnie poturlają się po płaszczyźnie) ładowanie jednego frame'u (przy samym renderowaniu w aktywnym oknie widokowym) zajmuje około 20sek.. Niezbyt wiem gdzie leży przyczyna, czy jest to wina sprzętu, czy za wysoko ustawionych opcji renderowania. Prosiłbym o podpowiedź.

 

Całe parametry sprzętu z progrmau Everlast podsyłam poprzez link do textuploadera. Niestety kodowanie tego tekstu jest zbyt wysokie i przekracza ustalony limit serwera, a plików rar. upload max3d.pl nie obsługuje..

http://txtup.net/aDJnO (bez obaw, żadnych wirusów ani nic z tych rzeczy :))

 

Co mogę zrobić?

Edytowane przez piotrkujko

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

odnalezienie się w tym txt to istna masakra,

 

Nie prościej jakbyś napisał

 

CPU:

RAM:

GPU:

i tyle wystarczy.

 

Jeżeli dobrze rozumiem to robisz symulację i symulacja ta oblicza ci się 8 sekund na klatkę to jest to super ekstra wynik jeżeli symulacja jest skomplikowana i nie najlepszy jeśli jest prosta. screen byłby mile widziany.

Napisano
  • Autor

QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition 965, 3415 MHz (17 x 201)

4Gb RAM

GPU: ATI Radeon HD 5700 Series

 

Poprawka, około 18-20 sek. Symulacja prosta, kloner z dynamiką ciał + podłożę z dynamiką ciał, po nakliknięciu F8 czekam te 20 sekund na przejście na kolejną klatkę - w przypadku tego screena mam 3F - na co czekałem około 60sek. :(

 

Screen:

http://oi44.tinypic.com/301lf1s.jpg

Napisano
  Sid36 napisał:

 

Te kulki takie dziwne, mi to wygląda jakby to był Soft Body Tag. A takie coś będzie liczyło się dłużej. Jak chcesz żeby było szybko to zmień Tag na Rigid Body. Sorry, ale nie nie wiem jak to jest nazwane w wersji PL ;)

Napisano
  • Autor

no tak, w tym przypadku jest body tag :)

zmiana na Rigid Body jest faktycznie już lepsza, nie ma żadnych przecięć, wszystko płynnie.

Ale to co, cała reszta będzie mi mulić i uzywać tylko rigid body ? że tak zapytam, to normalne ? ;)

Napisano

C4D nie jest liderem jeśli chodzi o takie sprawy ;)

 

A spróbuj jeszcze zmniejszyć ilość segmentów w tej kulce (na próbę daj 10, jeszcze zmień typ ze standard na hexahedron), rozmieść je tak, żeby się nie stykały od samego początku. I wypróbuj z Soft Body Tag. Może pójdzie troszkę szybciej.

Napisano
  • Autor

Dobra, choć przy założmy 3 sferach nie ma żadnego problemu.

Dopiero jak wrzucę kloner - jak na screenie, zaczynają się pojawiać problemy. Zakładam zatem, że sprzętowo wszystko ok ?

Napisano

Soft body będą Ci się liczyć wszędzie o wiele dłużej niż rigid. Ale z tego co czytałem to w twojej scenie efekt odkształcenia powierzchni nie jest potrzebny. No i porozsuwaj te kulki, jak Ci radzono powyżej. Nie mogą się przecinac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności