Skocz do zawartości

animacja 3d: Plac zabaw


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Chciałbym wam przedstawić moją animacje. Nie mam doświadczenia właściwie to moja pierwsza animacja wraz z udźwiękowieniem.

Sama animacja tworzona w Blenderze a efekty i ścieżka dźwiękowa w Sony Vegas-ie.

Czekam na opinie pozdrawiam.

 

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej. Witamy w gronie filmowców:) Widzę, że reszta kolegów boi się skomentować Twoje poczynania, ale zamieściłeś ten film w celu otrzymania konstruktywnej krytyki, więc postaram się sklecić dwa zdania. Generalnie nie jest źle:) Uważałbym z ilością efektów 2d typu distort. Są to bardzo silne zabiegi, które wpływają na styl filmu - raczej mają rodowód komediowy i cartoonowy (ostatnio ukochany przez videofilmowców slubnych:), więc do zaproponowanej konwencji horroru srednio pasuja. Zamiast tego skupiłbym się na pracy kamery. Jej ruch jest bardzo syntetyczny, skokowy i nienaturalny. Początek jest bardzo dobry - subiekt budzącej się osoby - efekt zamykanych powiek - ok (chociaz rozdzieliłbym ruchy rozglądania się od ruchów powiek - jak się budzimy to nie mrugamy kręcąc głową, raczej patrzymy w jeden punkt, otwieramy szerzej oczy i patrzymy w drugi). Ruchy rozglądania się są równiez zbyt mechaniczne, jak obracanie na statywie. Niszczy to trochę wrażenie subiektu (w tym przypadku z punktu widzenia z 1 osoby). Szybkie dojazdy trochę wprowadzają w błąd, wydaje się , że kamera wylatuje z głowy bohatera i zaczyna się przemieszczać samoistnie. Jest to ciekawy sposób pokazania na co patrzy bohater, ale wprowadzilbym go stopniowo, budując napięcie - zaczał od subtelniejszych srodków: zooma, delikatnego zbliżenia, cięcia i robił coraz krótsze ujęcia, szybsze cięcia. Ruch kamery mógłby być zmiękczony, uzywaj więcej miękkich krzywych. Na plus jest bardzo dobra scenografia. Mozna by bylo popracować nad oswietleniem - swiatlo z ksiezyca mogloby byc bardziej dramatyczne tworząc wiecej kontrastów światłocienia, ale teraz juz się czepiam. Mysl również światłem kreacyjnie, maluj nim - nie ograniczaj się do jednego źródła światła, dodaj światla lokalne, ambientowe o ograniczonym polu działania. Co jeszcze świeci w nocy? Może popsuta latarnia która miga, raz coś widać za chwilę nie...itd itd Oglądaj dużo dobrych filmów, obserwuj świat (światło, faktury) i nie dawaj wytchnąć wyobraźni. Gratuluję zakończenia prac nad pierwszym filmem. Powodzenia z następnymi.

Pozdro!

Napisano

To ode mnie, kilka drobnych uwag. Jestem zupełnym laikiem w dziedzinie animacji więc wskazówek technicznych nie usłyszysz. Z takich nienaturalnych, a chyba mocno rzucających się w oczy elementów, to fragment z widokiem nieba - gwiazdy w pewnym momencie przesuwają się względem siebie, tak jak gdyby jedne z nich były bardzo blisko. Niemożliwe. Bujające się w górę i w dół huśtawki. Poruszają się dosyć jednostajnym ruchem i szybko się zatrzymują w momencie zmiany kierunku. Powinny raczej w tej fazie ruchu płynnie zwalniać i przyspieszać.

Zmienił bym również kierunek słojów drewna na deseczce do siedzenia, bo jest na nią zbliżenie, a z pewnością powinny przebiegać wzdłuż a nie w poprzek. Mimo że to film animowany te detale jakoś dla mnie były mocno zauważalne.

Napisano

Dynamico dobrze pisze. Film jest specyficzną dziedziną, w której ważny jest każdy element. By widz zagłębił się w twoją historię, świat musi być spójny. (choćby był najbardziej pokręcony). Tak prosta rzecz jak ruch chuśtawki może wyrzucić widza z podążania za filmem: "chwila, chwila, coś tu nie gra". Nie jest to prosta sztuka, ale jesteś na dobrej drodze. Pozdro!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności