Skocz do zawartości

animacja 3d: Plac zabaw

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Chciałbym wam przedstawić moją animacje. Nie mam doświadczenia właściwie to moja pierwsza animacja wraz z udźwiękowieniem.

Sama animacja tworzona w Blenderze a efekty i ścieżka dźwiękowa w Sony Vegas-ie.

Czekam na opinie pozdrawiam.

• Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej. Witamy w gronie filmowców:) Widzę, że reszta kolegów boi się skomentować Twoje poczynania, ale zamieściłeś ten film w celu otrzymania konstruktywnej krytyki, więc postaram się sklecić dwa zdania. Generalnie nie jest źle:) Uważałbym z ilością efektów 2d typu distort. Są to bardzo silne zabiegi, które wpływają na styl filmu - raczej mają rodowód komediowy i cartoonowy (ostatnio ukochany przez videofilmowców slubnych:), więc do zaproponowanej konwencji horroru srednio pasuja. Zamiast tego skupiłbym się na pracy kamery. Jej ruch jest bardzo syntetyczny, skokowy i nienaturalny. Początek jest bardzo dobry - subiekt budzącej się osoby - efekt zamykanych powiek - ok (chociaz rozdzieliłbym ruchy rozglądania się od ruchów powiek - jak się budzimy to nie mrugamy kręcąc głową, raczej patrzymy w jeden punkt, otwieramy szerzej oczy i patrzymy w drugi). Ruchy rozglądania się są równiez zbyt mechaniczne, jak obracanie na statywie. Niszczy to trochę wrażenie subiektu (w tym przypadku z punktu widzenia z 1 osoby). Szybkie dojazdy trochę wprowadzają w błąd, wydaje się , że kamera wylatuje z głowy bohatera i zaczyna się przemieszczać samoistnie. Jest to ciekawy sposób pokazania na co patrzy bohater, ale wprowadzilbym go stopniowo, budując napięcie - zaczał od subtelniejszych srodków: zooma, delikatnego zbliżenia, cięcia i robił coraz krótsze ujęcia, szybsze cięcia. Ruch kamery mógłby być zmiękczony, uzywaj więcej miękkich krzywych. Na plus jest bardzo dobra scenografia. Mozna by bylo popracować nad oswietleniem - swiatlo z ksiezyca mogloby byc bardziej dramatyczne tworząc wiecej kontrastów światłocienia, ale teraz juz się czepiam. Mysl również światłem kreacyjnie, maluj nim - nie ograniczaj się do jednego źródła światła, dodaj światla lokalne, ambientowe o ograniczonym polu działania. Co jeszcze świeci w nocy? Może popsuta latarnia która miga, raz coś widać za chwilę nie...itd itd Oglądaj dużo dobrych filmów, obserwuj świat (światło, faktury) i nie dawaj wytchnąć wyobraźni. Gratuluję zakończenia prac nad pierwszym filmem. Powodzenia z następnymi.

Pozdro!

Napisano

To ode mnie, kilka drobnych uwag. Jestem zupełnym laikiem w dziedzinie animacji więc wskazówek technicznych nie usłyszysz. Z takich nienaturalnych, a chyba mocno rzucających się w oczy elementów, to fragment z widokiem nieba - gwiazdy w pewnym momencie przesuwają się względem siebie, tak jak gdyby jedne z nich były bardzo blisko. Niemożliwe. Bujające się w górę i w dół huśtawki. Poruszają się dosyć jednostajnym ruchem i szybko się zatrzymują w momencie zmiany kierunku. Powinny raczej w tej fazie ruchu płynnie zwalniać i przyspieszać.

Zmienił bym również kierunek słojów drewna na deseczce do siedzenia, bo jest na nią zbliżenie, a z pewnością powinny przebiegać wzdłuż a nie w poprzek. Mimo że to film animowany te detale jakoś dla mnie były mocno zauważalne.

Napisano

Dynamico dobrze pisze. Film jest specyficzną dziedziną, w której ważny jest każdy element. By widz zagłębił się w twoją historię, świat musi być spójny. (choćby był najbardziej pokręcony). Tak prosta rzecz jak ruch chuśtawki może wyrzucić widza z podążania za filmem: "chwila, chwila, coś tu nie gra". Nie jest to prosta sztuka, ale jesteś na dobrej drodze. Pozdro!