piotrkujko Napisano 24 Październik 2013 Napisano 24 Październik 2013 Ostatnim razem pisałem w temacie Cinema4D, ale stwierdziłem, że przerzucę sie na 3ds max. Zacząłem bawić się nad tutorialem z digitaltutors.com ~Introduction to 3ds Max 2014, z tym, że w wersji 2013. Wydaje mi się, że jest to całkiem ogarnięty tutek do modelowania, stąd za to się złapałem. Radziłem sobie całkiem dobrze, ale niestety musiałem zmienić komputer, gdzie jest wersja 2012.. To co zrobiłem w 2013 chciałem przenieśc na 2012, eksportowałem z trzynastki do pliku .3ds i otworzyłem w 2012. Niestety, tutaj trafiłem na problemy - dam rękę uciąć, że banalne, ale nie mam pojęcia jak to pozmieniac. Przede wszystkim, jak w trzynastce oświetlenie było, nazwijmy, overcast, tak tutaj mam mocne punktowe które strasznie psuje komfort pracy. Jest mocny cień, który zmienia się w zależności od obracania kamery i światło nie rozchodzi się równomiernie, tylko jak tutaj, sprawia, że jedne elementy są jasne, drugie ciemne itp. Pokazuję w w screenach: 3ds Max 2012 - http://oi44.tinypic.com/153sfad.jpg 3ds Max 2013 - http://oi44.tinypic.com/2yttvgn.jpg Drugi problem to taki, że importowany model w wersji 2012 jest szary. Niezbyt wiem jak mogę zmienić jego kolor - da się zmienić kolor siatki, ale samej bryły nie. Kiedy tworzę nowy obiekt, da się zmienić kolor obiektu, lecz z tym moim wybudowanym w 2013 nie da rady. Prosiłbym o pomoc, z góry dzięki!
Juzwa Napisano 25 Październik 2013 Napisano 25 Październik 2013 Jak chcesz przerzucic plik z maxa 2013 do 2012 to dajesz save as... i musisz wybrac by byl kompatybilny z 2012. 3ds to dosyc stary format nie wiem czy ktos go powrzechnie uzywa. A jak chcesz zmienic kolor materialu to w marerial editorze pod skrotem M (assign material to selection + view material in viewport)
piotrkujko Napisano 25 Październik 2013 Autor Napisano 25 Październik 2013 Tak zrobiłem i udało mi się to wszystko poogarniać. Nie wiem natomiast dalej co z tym światłem.. jedyne co to wyłączyłem cienie, ale jak overcastu nie było tak nie ma, czy wstawiać światło zewnętrzne do modelowania czy w samym viewport configu?
skalpel3d Napisano 26 Październik 2013 Napisano 26 Październik 2013 wyłącz opcje wyświetlania realistic i przejdź na shaded od razu pozbędziesz się niechcianego cieniowania alt+B( viewport configuration) zakładka visual style & appearance ogólnie tu ustawisz wszytko co związane z wyświetlaniem lub w oknie roboczym masz zawsze zaznaczone w lewym górnym narożniku jaki jest rodzaj wyświetlania warto sobie zrobić własne skróty klawiszowe jeśli chodzi i zmienne w viewportach :) Juzwa litości nie pisz że stare jest coś co ciut nad rok temu królowało na rynku jako nowość w firmach nadal pracują max 9 i 2009 :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się