jacekszy0 Napisano 2 Listopad 2013 Napisano 2 Listopad 2013 Jakiś czas temu zrobiłem sobie szybkie 4ściany i podłogę do testu materiału. I tak potem stwierdziłem, że po ustawieniu VRaySun warto coś wstawić w ten kąt. I tak po kolei dodałem te raptem 3-4 elementy sceny. Wrzucam do WIP, pewnie nie będę już tego kontynuował. Chętnie posłucham wytykania błędów :) żeby w przyszłości wychodziło lepiej wszystko. W miarę zadowolony jestem z vrayblendmtl na tym mebelku (obtarcia w wielu miejscach nie są narysowane perfekcyjnie ale nie miałem już siły co chwila w photoshopie malować zapisywać i testować co chwila. Roślina model - archmodels ale liście shader próbowałem od nowa cały zrobić bo te domyślne to kiszka. Do całości dodałem oczywiście potem AO pass.
skalpel3d Napisano 2 Listopad 2013 Napisano 2 Listopad 2013 Sama scenka fajna co nie pasuje to lampka włączona przy takim słońcu zupełnie zbyteczna tekstura białego drewna nieciekawa popraw mapowania przepraszam le z czego jak z czego z materiału blend to nie powinieneś być zadowolony :) za dużo szumów zdejmij trochę saturacje
jacekszy0 Napisano 2 Listopad 2013 Autor Napisano 2 Listopad 2013 Hmm co do lampy to wiem, że jej włączenie przy pełnym słońcu to głupota ale chciałem dodać jakieś inne jeszcze źródło światła. Co do mapowania - które elementy są źle mapowane? Mowa o nogach? Czemu uważasz, że blend jest kiepski? Zamysłem było drewno pomalowane białą farbą. Co do szumów - możliwe, że nie potrzebnie dodałem w Photoshopie Noise. Co do saturacji to faktycznie masz rację :)
skalpel3d Napisano 2 Listopad 2013 Napisano 2 Listopad 2013 Nogi maj rozciągnięta teksturę a równocześnie ściśnięta w poziomach blat także ma nieciekawe mapowanie nie mówię o bokach bo tu masz ładne słoje no może za mocy bump wygląda ze się można pokaleczyć o brzeg :) Co do blenda to te przetarcia nie przypominaj przetarć tylko przypalenia
jacekszy0 Napisano 3 Listopad 2013 Autor Napisano 3 Listopad 2013 Okej no jak tak wspomniałeś o przypaleniu to faktycznie zaczyna mi to tak wyglądać. Zwłaszcza w miejscach gdzie maska jest narysowana i odsłania ciemniejsze fragmenty drewna. To pytanie jak byś to zrobił :) ? Bo u mnie to jest materiał drewna, który leży na blacie i pomnożony przez taki lekko połyskliwy biały materiał (pseudo farba) i to wszystko oczywiście mnożone przez maskę rysowana ręcznie w PS na podstawie zapisanej UVki z unwrap.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się