Zernat Napisano 6 Listopad 2013 Napisano 6 Listopad 2013 (edytowane) Witam. Mam pewien problem z ilością polygonów w mojej wodzie. Stworzyłem sobie wodę, efekt mi się podobał ale na wyższych rozdzielczościach widać było polygony. Był to zwykły "plejn" z modyfikatorami displace i turbosmooth. Miał on 32kk poly i wyrzuciłem go do vray proxy. Aby woda wyglądała ładniej na dużym renderze chciałem zwiększyć jakość wody poprzez zwiększenie ilości poly, ale średnio mi to wszyło. Próbowałem już: - Zmniejszyć i powielić plejny z wodą - dało mi to dosyć absurdalny i nierealistyczny wygląd mimo, że styków plejnów widać nie było. - Na więcej TS'a nie pozwala mi już mój komputer (przed wyrzuceniem tego do proxy trzeba to jakoś wygenerować :P) - Próbowałem też nadać TS'a nie tego "od razu" tylko tego który się nakłada podczas renderowania dopiero, efekt również był absurdalny i zwyczajnie kiepski (próbowałem najpierw dawać TS'a a później displace w modifer stacku i na odwrót) Obecnie wpadłem jeszcze na pomysł aby spróbować tego TS'a działającego od razu ale mając tego plejna z włączonym "bounding box" zaraz zdam raport jak to się z kolei sprawuje. @Edit: Niestety, bounding box też nie pomaga :/ Czy może ktoś z was ma jeszcze jakiś pomysł jak mógłbym to rozegrać ? Czy może pozostaje mi liczyć na to, że w finalnym renderze po post produkcji ta niedoskonałość się "zatrze" trochę ? Pozdrawiam. Edytowane 6 Listopad 2013 przez Zernat
Kramon Napisano 6 Listopad 2013 Napisano 6 Listopad 2013 Ja zrobiłem sobię tilowany kawałek wody o Poly 1 miliona. i potem użyłem instancji żeby zrobić sę po horyzont taką wodę :D Albo po prostu normal mapa :D
Zernat Napisano 6 Listopad 2013 Autor Napisano 6 Listopad 2013 Potrzebuję czegoś trochę dokładniejszego od normal mapy, chociaż muszę powiedzieć, że też wypróbuję chociażby z ciekawości jak to będzie wyglądać. Małych kawałków też próbowałem i efekt był po prostu dziwny, dziwnie rozkładały się światła (VRay Sun + HDRI) i zupełnie inaczej odbijały się obiekty, no po prostu coś mi nie grało :/
lukis8787 Napisano 6 Listopad 2013 Napisano 6 Listopad 2013 A próbowałeś vray displacement typ subdivision? To ci zwiększy ilość poly tylko podczas renderu oczywiście kosztem ramu. Ale może warto spróbować:)
Zernat Napisano 7 Listopad 2013 Autor Napisano 7 Listopad 2013 Próbowałem, wyszło średnio. Znaczy ogólnie sprawuje się całkiem nieźle. Ale sam displacement zmienia dosyć mocno materiał i musiałbym wszystko dopasowywać od nowa. Czy jest może jeszcze jakiś inny sposób ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się