Jump to content

Woda, ilość poly a proxy


Zernat

Recommended Posts

Witam. Mam pewien problem z ilością polygonów w mojej wodzie.

 

Stworzyłem sobie wodę, efekt mi się podobał ale na wyższych rozdzielczościach widać było polygony. Był to zwykły "plejn" z modyfikatorami displace i turbosmooth. Miał on 32kk poly i wyrzuciłem go do vray proxy. Aby woda wyglądała ładniej na dużym renderze chciałem zwiększyć jakość wody poprzez zwiększenie ilości poly, ale średnio mi to wszyło. Próbowałem już:

 

- Zmniejszyć i powielić plejny z wodą - dało mi to dosyć absurdalny i nierealistyczny wygląd mimo, że styków plejnów widać nie było.

 

- Na więcej TS'a nie pozwala mi już mój komputer (przed wyrzuceniem tego do proxy trzeba to jakoś wygenerować :P)

 

- Próbowałem też nadać TS'a nie tego "od razu" tylko tego który się nakłada podczas renderowania dopiero, efekt również był absurdalny i zwyczajnie kiepski (próbowałem najpierw dawać TS'a a później displace w modifer stacku i na odwrót)

 

Obecnie wpadłem jeszcze na pomysł aby spróbować tego TS'a działającego od razu ale mając tego plejna z włączonym "bounding box" zaraz zdam raport jak to się z kolei sprawuje.

 

@Edit: Niestety, bounding box też nie pomaga :/

 

Czy może ktoś z was ma jeszcze jakiś pomysł jak mógłbym to rozegrać ? Czy może pozostaje mi liczyć na to, że w finalnym renderze po post produkcji ta niedoskonałość się "zatrze" trochę ?

 

Pozdrawiam.

Edited by Zernat
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Potrzebuję czegoś trochę dokładniejszego od normal mapy, chociaż muszę powiedzieć, że też wypróbuję chociażby z ciekawości jak to będzie wyglądać.

 

Małych kawałków też próbowałem i efekt był po prostu dziwny, dziwnie rozkładały się światła (VRay Sun + HDRI) i zupełnie inaczej odbijały się obiekty, no po prostu coś mi nie grało :/

Link to comment
Share on other sites

Próbowałem, wyszło średnio. Znaczy ogólnie sprawuje się całkiem nieźle. Ale sam displacement zmienia dosyć mocno materiał i musiałbym wszystko dopasowywać od nowa.

 

Czy jest może jeszcze jakiś inny sposób ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy