toogoodtoday Napisano 11 Listopad 2013 Napisano 11 Listopad 2013 Hej jestem nowym użytkownikiem forum więc Witam wszystkich serdecznie. Spotkało mnie coś dziwnego. Pracowałem w 3DS przez ostatni rok w firmie, oraz trochę wcześniej na swoim laptopie. Aktualnie jest tak, że nie mogę wykonać żadnego renderu. Nie mam pojęcia czy poprostu zapominam o czymś czy to wina mojego sprzętu, a może jeszcze czegoś innego. Przejde do rzeczy : Kombinuje już, ze wszelkimi ustawieniami od kilku dni i obiekty po renderze są zawsze białe. Na białym backroundzie czy na mapie Vray Sky obiekty nie widać w ogole, zaś na czarnym Backroundzie widać biały obrys. Dotarłem do tego, że dzieje się tak gdy włącze w Render Setup opcje Indirect Illumination, której zawsze normalnie używałem... Gdy opcja jest wyłączona powstaje prawdiłowy render z kolorem, cieniami itd. Każdy z Was wie napewno jak dużo daje GI... którego nie mogę aktualnie używać. Być może to jakiś drobny mój beznadziejny błąd lub przeoczenie w jakichs ustawieniach sprawia, że nie działa jak należy. Poniżej zamieszczam zdjęcie troche przybliżające mój problem. Musze zacząć w trybie natychmiastowym przygotowywać wizualizacje do szkoły i pracy więc prosiłbym Was o pilną odpowiedź. Z góry dziękuje !!! [ATTACH=CONFIG]92084[/ATTACH]
jacekszy0 Napisano 11 Listopad 2013 Napisano 11 Listopad 2013 VRayem renderujesz? masz ustawione, że przy GI nie korzysta z domyślnych świateł? Masz w ogóle jakieś światła na scenie? Ja bym na początek zbudował jakiegoś plane-a czy coś, ustawił światła i dopiero sprawdzał.
skalpel3d Napisano 11 Listopad 2013 Napisano 11 Listopad 2013 daj zrzuty z ustawień rendera bo na razie pierwszy obrazek wygląda jak wyrenderowany kanał alfa:)
Zernat Napisano 11 Listopad 2013 Napisano 11 Listopad 2013 Sprawdź też, czy nie pokopałeś jakichś ustawień w Vray Camera (o ile używasz, jeśli nie, to spróbuj).
toogoodtoday Napisano 11 Listopad 2013 Autor Napisano 11 Listopad 2013 Na początku dziękuje wszystkim za odpowiedź ! @jacek - Tak Vray Adv 2.40 , no ten box jest akurat np z Target Directem odpalony (światło nie białe, vray shadows odpalone itd...) , tak właśnie robie i żadnych wniosków. Tak próbowałem całkowity Off, Off z GI i nawet On :D Nic to nie zmienia ... @skalpel wzoruje się na tych ustawieniach i odpowiednio do tego czy to render testowy czy finalny zmienam suby itd... @zernat akurat teraz nie ustawiam kamer bo poki co staram się wyrenderować chociaż boxa ... zresztą z kamerą czy bez ten Indirect powinnien działać. http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=122090 Znalazłem chyba podobny wątek ale nic nie rozumiem z tego ...
toogoodtoday Napisano 11 Listopad 2013 Autor Napisano 11 Listopad 2013 (edytowane) Przepraszam za spam ale mam nowe odkrycie. Indirect działa do momentu aż.... podepnę gdziekolwiek mape vRaySky czy to w ogolnych ustawieniach czy w Render Setup. Wtedy wycina mi białe placki z obiektu... Jak i gdzie ustawiacie vRaySky ? W Enviroment w opcjach 3ds i w Render Setup jak na ustawieniach powyżej ? Czy tylko w Render Setup itd.... ;p Edytowane 11 Listopad 2013 przez toogoodtoday
skalpel3d Napisano 11 Listopad 2013 Napisano 11 Listopad 2013 Mapa vraysky wymaga albo użycia exposure control w environmencie lub zastosowanie kamery vray wtedy będziesz miał pełną kontrole nad oświetleniem a tak przepala ci render, oczywiście możesz tez zejść jej wewnętrznymi ustawianiami a by tak mocno nie świeciła. Co do umieszczania mapki i gdzie to zależy od tego co chcesz osiągnąć ogólnie jeśli oświetlasz scenę vraysun to umieszczasz ją w environmencie maxowym, natomiast w vray: environment dajesz ja np jeśli do otoczenia umieściłeś jakiś obrazek lub mape hdri a scenie chcesz nadać równocześnie światło pochodzące od światła nieba fizycznego. Ogólnie do slotu reflection dajesz to co chcesz aby się odbijało w scenie nie musi to być koniecznie to co jest w enviromencie maxowym także właściwie tylko od ciebie zależy gdzie umieścisz mapkę vraysky i od efektu jaki chcesz otrzymać. A w ogóle te ustawiania tu podane są jakieś bezsensowne i zupełnie nie zrozumiałe
toogoodtoday Napisano 11 Listopad 2013 Autor Napisano 11 Listopad 2013 @skalpel dzięki wielkie. Napiszesz mi w skrócie co zrobić, żeby to działało - interesuje mnie biały vraysky, bez mapy hdri, obrazkow itp. tylko żeby obiekty mi nie znikaly czyt. nie wypalało ich. co go gdzie mam ustawić ?
skalpel3d Napisano 11 Listopad 2013 Napisano 11 Listopad 2013 hmm co do tego białego vraysky to będzie kłopotliwe bo to jest niebo fizyczne powiedz co konkretnie chcesz osiągnąć
toogoodtoday Napisano 11 Listopad 2013 Autor Napisano 11 Listopad 2013 Ustawiłem wszędzie vRaySky i jak dodalem Exposure Control to wreszcie obiekt nie znika (nigdy wczesniej tego nie ustawiałem i też nie znikal :D ...) Teraz jest ustawione na VrayExposure Photographic... Ten róż jest całkiem odrealniony. Jak temu zaradzić i jak najlepiej ustawic ten Exposure dla realistycznej wizualki ? http://zapodaj.net/a1e4b6cb835d8.jpg.html
skalpel3d Napisano 11 Listopad 2013 Napisano 11 Listopad 2013 (edytowane) masz w exposure opcje vray exposure wtedy dostajesz parametry takie jak w kamerze vray dlatego też pisałem że możesz użyć bezpośrednio kamerę vray i będziesz miał kontrole co do zabarwiania się renderów jakimś kolorem to należy ustawić balans bieli oczywiście musisz poeksperymentować najlepiej pipetka ściągnąć ten kolor z renderu i taki zastosować w balansie bieli. Co do ustawień to nie ma jakiś standardowych praktycznie do każdej wizki się robi inne to zależy czym masz scenę oświetloną, jaki chcesz efekt uzyskać mogę ci podać kilka nastawek pasujących do kamery ale nie gwarantuje ze będziesz z nich zadowolony Edytowane 11 Listopad 2013 przez skalpel3d
jacekszy0 Napisano 11 Listopad 2013 Napisano 11 Listopad 2013 A w ogóle te ustawiania tu podane są jakieś bezsensowne i zupełnie nie zrozumiałe Tak jak już napisał. Lepiej ogarnij ustawienia bo jak zrobisz większą scenę potem to z noise treshold 0.001 i global subdivs multi... 3.0 i innymi to Ci życia zabraknie. :)
skalpel3d Napisano 11 Listopad 2013 Napisano 11 Listopad 2013 (edytowane) masz tu ustawiania pod finalny render oczywiście dostosuj sobie parametry memory limit i number of phase zgodnie ze sprzętem jaki posiadasz, nie sugeruj się także color mappingiem bo praktycznie pod każdą scenę robię inny Edytowane 11 Listopad 2013 przez skalpel3d
toogoodtoday Napisano 12 Listopad 2013 Autor Napisano 12 Listopad 2013 Dziękuje Wam Serdecznie Z Waszą pomocą przypomniałem sobie co się dzieje i wszystko jak narazie śmiga (jak coś się będzie działo to pewnie dam znać :D ) Temat można zamknąć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się