Skocz do zawartości

Łazienka


jacekszy0

Rekomendowane odpowiedzi

Wziąłem się w wolnej chwili na zrobienie jakiegoś wnętrza (robione na podst. zdjęcia z neta). Póki co takie coś wychodzi jeśli chodzi o oświetlenie. Co myślicie o czymś takim? O świetle i o tle za oknami? Tło jest nałożone na sferę, która jest dookoła. Światło VRaySun. Przyznam, że zrobiłbym większą moc vraySun ale wtedy część elementów już będzie mega przepalona i nie jest przekonany do końca a wszystkie materiały są póki co "testowo szare" (poza podłoga, która wydaje się w miarę chyba?)

 

Brakuje jeszcze brodzika, kafelków tam i wszystkich dodatków. A tam gdzie po prawej stronie jest ogromne okno będzie okno i drzwi na jakiś taras (wstawione testowo bo powierzchnią mniej więcej podobnie światła wpadnie).

 

Na render póki co tylko wyostrzanie w PS wrzuciłem (nic więcej nie było kręcone) bo lubię ostre :D

 

[ATTACH=CONFIG]92086[/ATTACH]

 

Edit: Teraz widzę, że render poszedł bez żadnego filtru AA :( więc może wyjaśnić skąd kilka miejsc "szarpie"

 

 

[ATTACH=CONFIG]92449[/ATTACH]

Edytowane przez jacekszy0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No właśnie przyznam, że chyba przetestuje zamiast VRaySun świecenie HDR-ką bo nigdy w żadnym projekcie nie próbowałem a vraysun albo mi przepala albo niedoświetla fajnie.

 

Ewentualnie zejdę faktycznie ze światła i potem podkręcę jasność pomieszczenia w postprodukcji.

 

Color mapping to reinherd zjechany do 0.1 z parametrem burn. Reszta standardowo gamma 2,2 itp.

 

Tak podłoga jest floor generatorem, może wydawać się płaska bo zrobiłem niewielki tylko extrude i prawie znikomy bevel. W takim razie delikatnie podniosę obie wartości skoro zdaje się za płaska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym oknie siedzi skyportal + simple. W kamerze mam coś (z głowy mówię bo testuje teraz inne ustawienia niż na renderze):

 

F - 5,6

ISO ~130

Shutter speed = 90

 

A samo vraysun i tak już jest gdzieś po przecinku (+opcja clear nieba). Pytanie mam z innej "beczki". Jak panować nad balansem bieli w kamerze przy użyciu mapy hdri do oświetlenia? Bo jak mam chmury i nimi świecę to część pokoju wychodzi niebieska a część np. trochę wpadająca w pomarańcz no i wiadomo teraz, że jak pójdę z balansem by niwelować te odcienie niebieskiego to podbiją mi się te pomarańczowe, a jak w drugą stronę to te drugie.

 

Edit: zastanawiam się czy nie robię zawszę tu błędu w swoim rozumowaniu. Renderując i zapisując do np. JPG, TIF albo PNG powinienem patrzeć na podgląd z sRGB bo tak mi zapiszę. Ja jednak zawsze lubię sobię wyrenderować do exr (wtedy w frame bufferze mam nie włączony sRGB) i w photoshopie wyrównuję gammę przez exposure. Zawsze wydawało mi się, że wychodzi na to samo, mam rację? Czy tu daje d....

 

 

Edit: 2 testowe rendery. Jeden w którym usunąłem VRaySun i staram się świecić HDRI:

[ATTACH=CONFIG]92096[/ATTACH]

 

I drugi VRaySun

[ATTACH=CONFIG]92097[/ATTACH]

 

Oba robiłem przy sRGB włączonym przy czym na tych już kręciłem krzywymi w post żeby w miarę wyrównać kolory (acz przepaleń nie było żadnych jak patrzyłem po tej opcji w frame bufferze VRaya)

 

Mam wrażenie, że wersja z HDRI wygląda lepiej bo wszędzie są w miarę gładkie cienie i nie ma ciemnych takich miejsc. Tylko przy hdri opcji jakoś na drewnianą podłogę nie wpada za dużo światła i nie rozświetla jej w miarę przyjemnie :/ ew. jutro sprawdzę może z inną mapą hdri.

Edytowane przez jacekszy0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Łazienka fajna. Mam tylko jedno pytanie. Co to jest to coś w głębi po prawej? Kabina prysznicowa ? Bo chyba widzę szyby. Co do podłogi to pokusił bym się o przeplatanie się desek. Będzie to bardziej realistyczne, a tak to masz wszystkie w jednej linii. Pozdrawiam i trzymam kciuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to coś w głębi jest miejscem na kabinę prysznicową, którą właśnie będę dorabiał. Tak to są szyby - będą bardziej widoczne za pewne jak zrobie je tak jak powinny być a także wrzucę wszystkie różne uchwyty, które będą je trzymały :D bo póki co szyby lewitują w powietrzu dla testów.

 

Właśnie od razu zapomniałem zapytać odnośnie tych desek. Czyli faktycznie lepiej będzie wyglądać jak będą przeplatane? A nie w jednej linii? Bo specjalnie je tak umieściłem przyznam szczerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do desek to ja bym tak zrobił ale to Twój projekt... Fajne by było abyś zachował delikatne fugi pomiędzy deskami. Na rynku istnieją takie deski/ panele i na prawdę świetnie to wygląda... A co do prysznica to proponuje bardzo płytki brodzik i na niego daj szyny metalowe i na nich drzwi od kabiny... U góry taka sama szyna. Coś takiego http://ewyposazeniedomu.pl/userdata/gfx/4b24410f741251aa80ac0bac551dab1d.jpg tylko że dodaj szyny bo na podanej fotce jest ich brak i ścianki kabiny nie mają się czego trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarzuciłem render. Miałobyć pięknie a jak zawsze wyszło do d... i daleko od ideału o ile na poziomie modeli myślałem, że wyjdzie cacy o tyle materiały i brak charakteru sceny i postprodukcji popsuły wszystko :)

 

Poniżej załącznik. Jest trochę błędów. Na ścianach nie widać bumpa, który widoczny jest miejscami na suficie (to kwestia jakości - renderowałem 2razy w 1200x1600 przy czym pierwszy raz mi się wyłączył a za drugim zszedłem z detalami już i zamiast bumpa widać szumy tylko)

 

Poza tym dziwne "otoczki" na suficie dookoła świateł się zrobiły (cholera wie dlaczego już zresztą i tak nie będę poprawiał :) ) Zapraszam do wyżycia się ;) i pytań np. w jaki magiczny sposób trzyma się ta cała szyba :D

 

dxu0.jpg

 

Edit: plus przynajmniej taki, że coś tam ogarnąłem świecenia hdr-ką.

Edytowane przez jacekszy0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co mi się rzuciło to źle wymodelowany prysznic, widać krzywe odbicia oraz jakoś ten model do mnie nie przemawia zbytnio może to przez to ujęcie ? Wygląda jakby był taki wygięty ciupkę. Dodałbym większy specular z prysznicem i odbicie z 2% więcej. Dodałbym teksturę marmurową na białe kwadraty obok prysznica i wanny. Obrazki po lewej stronie dziwnie oddstają od reszty. HDRI według mnie jest za blisko, tak jakby te drzewo było przyklejone do drugiej strony. Fajnie się prezentuje łazienka ale brakuję mi tutaj detali oraz jakiegoś lepszego HDRI. Pozdrawiam ;)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt obrazy te na lewej ścianie takie z d... nie pasujące :) aaa zapomniałem napisać bo świecę HDR-ką jakąś z samymi chmurami a to co jest widoczne za oknami to jest tekstura nałożona na sferę :D także takie oszustwo jeszcze. Zresztą ta tekstura tła też nie najwyższej jakości bo przy renderze 1200x1600 pikseloza była i stąd zmniejszenie obrazu.

 

Detali - fakt brak dorobienie pewnie jakiś szamponów i innych pierdół łazienkowych może by coś pomogło. Co do modelu przysznica - nie miałem fajnych zdjęć ani pomysłu więc poszedł jakiś dziwny najprostszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności