Skocz do zawartości

Xoliul Shader 2 - problem z normal map


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, po raz kolejny przymierzam się do 3DS'a i po raz kolejny mam problem z Xoliul Shader'em 2.0. Powoli zaczynam zastanawiać się czy to nie jest problem samego skryptu czy może wersji 3DS'a (posiadam 2014).

 

Jak zwykle jeśli chodzi o normalki, to pojawia się problem z seam'ami, przejściami, które na modelu lp wyglądają koszmarnie i tak naprawdę nie wiem co na to wpływa, bo raczej wykonałem już wszelkie możliwe porady w celu poradzenia sobie z tą kwestią, niestety żadna z nich nie skutkuje.

 

Kilka screenów z Xoliul Shader 2.0:

https://www.dropbox.com/s/cyw4uuv1xiktif3/dow1.JPG

https://www.dropbox.com/s/7z220m7xzzzxfal/dow2.JPG

https://www.dropbox.com/s/1jtrhrjj5cg6v3u/dow3.JPG

 

Tu dwa screeny z Marmoset Toolbag:

https://www.dropbox.com/s/gorxvyvyieenhut/dowtool1.JPG

https://www.dropbox.com/s/2ld7b66h46uqz2w/dowtool2.JPG

 

Po koleji napisze co robiłem, aby problem z normalką zanikł.

1. Sprawdzałem opcje "Flip green" w edytorze materiałów - bez skutku,

2. Wyłączyłem Gamma Corection - j/w,

3. Próbowałem użyć różnych rodzaji Global Supersamplera (podczas gdy wypalamy normalke). Każdy z nich ma ten sam problem,

4. Na obiekt low-poly użyłem modyfikatora Projection (robie to zawsze, ale chce żeby to było jasne),

 

Może wy macie jakieś porady? Mi już ręce opadają bo siedze w tym XS2.0 od dawna, ale nie potrafie znaleźć na to żadnej solucji.

Tutaj obejrzałem sobie model pewnego "osobnika" na YT.

Tutaj normalka wygląda po prostu perfekcyjnie i ciągle zastanawiam się w jaki sposób osiągnął taki efekt. Dodam także, że z braku sił i zniechęcnia ogólnego do 3DS'a postanowiłem obejrzeć sobie serie bodajże 4 tutorial od Arenovalis'a z tworzeniem shotguna i teksturowaniem metodą hard-surface - tutaj filmik

prawie że początek, w granicach 2:00

 

Robiłem dokładnie to samo co on, kropka w kropke, bez przerwy, czasami nawet cofałem film by sprawdzić czy nie popełniłem jakiegoś błędu, ale oczywiście wyszło mi inaczej. Siedze w 3D już od dosyć dawna i potrafie rozpoznać czy robie coś dobrze czy robie coś źle.

Czy istnieje prawdopodobieństwo, że fundamentalny problem stoi w wersji mojego 3DS'a? Na filmach powyżej użytkownicy korzystają z wersji 2012 o ile się nie myle. Pytam się bo nie wiem czy jest sens pobierać starszą wersje.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Czyli jednak faktycznie miałem racje. Obawiałem się ciągle że to ja popełniałem jakieś błędy.

Skoro w 2012 nie występują problemy, to wracam do tej wersji.

 

@edit 22:44

 

3DS 2012 pobrany, przetestowany.

https://www.dropbox.com/s/3dwb8arxnw8o5xk/work1.JPG

https://www.dropbox.com/s/k5c54o2u1x46ld5/work2.JPG

 

Wszystko działa o wiele lepiej niż w wersji 2014.

Edytowane przez Maxoss

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności