Maxoss Napisano 12 Listopad 2013 Napisano 12 Listopad 2013 Witam, po raz kolejny przymierzam się do 3DS'a i po raz kolejny mam problem z Xoliul Shader'em 2.0. Powoli zaczynam zastanawiać się czy to nie jest problem samego skryptu czy może wersji 3DS'a (posiadam 2014). Jak zwykle jeśli chodzi o normalki, to pojawia się problem z seam'ami, przejściami, które na modelu lp wyglądają koszmarnie i tak naprawdę nie wiem co na to wpływa, bo raczej wykonałem już wszelkie możliwe porady w celu poradzenia sobie z tą kwestią, niestety żadna z nich nie skutkuje. Kilka screenów z Xoliul Shader 2.0: https://www.dropbox.com/s/cyw4uuv1xiktif3/dow1.JPG https://www.dropbox.com/s/7z220m7xzzzxfal/dow2.JPG https://www.dropbox.com/s/1jtrhrjj5cg6v3u/dow3.JPG Tu dwa screeny z Marmoset Toolbag: https://www.dropbox.com/s/gorxvyvyieenhut/dowtool1.JPG https://www.dropbox.com/s/2ld7b66h46uqz2w/dowtool2.JPG Po koleji napisze co robiłem, aby problem z normalką zanikł. 1. Sprawdzałem opcje "Flip green" w edytorze materiałów - bez skutku, 2. Wyłączyłem Gamma Corection - j/w, 3. Próbowałem użyć różnych rodzaji Global Supersamplera (podczas gdy wypalamy normalke). Każdy z nich ma ten sam problem, 4. Na obiekt low-poly użyłem modyfikatora Projection (robie to zawsze, ale chce żeby to było jasne), Może wy macie jakieś porady? Mi już ręce opadają bo siedze w tym XS2.0 od dawna, ale nie potrafie znaleźć na to żadnej solucji. Tutaj obejrzałem sobie model pewnego "osobnika" na YT. Tutaj normalka wygląda po prostu perfekcyjnie i ciągle zastanawiam się w jaki sposób osiągnął taki efekt. Dodam także, że z braku sił i zniechęcnia ogólnego do 3DS'a postanowiłem obejrzeć sobie serie bodajże 4 tutorial od Arenovalis'a z tworzeniem shotguna i teksturowaniem metodą hard-surface - tutaj filmik prawie że początek, w granicach 2:00 Robiłem dokładnie to samo co on, kropka w kropke, bez przerwy, czasami nawet cofałem film by sprawdzić czy nie popełniłem jakiegoś błędu, ale oczywiście wyszło mi inaczej. Siedze w 3D już od dosyć dawna i potrafie rozpoznać czy robie coś dobrze czy robie coś źle. Czy istnieje prawdopodobieństwo, że fundamentalny problem stoi w wersji mojego 3DS'a? Na filmach powyżej użytkownicy korzystają z wersji 2012 o ile się nie myle. Pytam się bo nie wiem czy jest sens pobierać starszą wersje.
mafida Napisano 12 Listopad 2013 Napisano 12 Listopad 2013 http://www.laurenscorijn.com/future-xoliulshader-support.html
Maxoss Napisano 12 Listopad 2013 Autor Napisano 12 Listopad 2013 (edytowane) Czyli jednak faktycznie miałem racje. Obawiałem się ciągle że to ja popełniałem jakieś błędy. Skoro w 2012 nie występują problemy, to wracam do tej wersji. @edit 22:44 3DS 2012 pobrany, przetestowany. https://www.dropbox.com/s/3dwb8arxnw8o5xk/work1.JPG https://www.dropbox.com/s/k5c54o2u1x46ld5/work2.JPG Wszystko działa o wiele lepiej niż w wersji 2014. Edytowane 12 Listopad 2013 przez Maxoss
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się