Napisano 12 Listopad 201311 l Witam, po raz kolejny przymierzam się do 3DS'a i po raz kolejny mam problem z Xoliul Shader'em 2.0. Powoli zaczynam zastanawiać się czy to nie jest problem samego skryptu czy może wersji 3DS'a (posiadam 2014). Jak zwykle jeśli chodzi o normalki, to pojawia się problem z seam'ami, przejściami, które na modelu lp wyglądają koszmarnie i tak naprawdę nie wiem co na to wpływa, bo raczej wykonałem już wszelkie możliwe porady w celu poradzenia sobie z tą kwestią, niestety żadna z nich nie skutkuje. Kilka screenów z Xoliul Shader 2.0: https://www.dropbox.com/s/cyw4uuv1xiktif3/dow1.JPG https://www.dropbox.com/s/7z220m7xzzzxfal/dow2.JPG https://www.dropbox.com/s/1jtrhrjj5cg6v3u/dow3.JPG Tu dwa screeny z Marmoset Toolbag: https://www.dropbox.com/s/gorxvyvyieenhut/dowtool1.JPG https://www.dropbox.com/s/2ld7b66h46uqz2w/dowtool2.JPG Po koleji napisze co robiłem, aby problem z normalką zanikł. 1. Sprawdzałem opcje "Flip green" w edytorze materiałów - bez skutku, 2. Wyłączyłem Gamma Corection - j/w, 3. Próbowałem użyć różnych rodzaji Global Supersamplera (podczas gdy wypalamy normalke). Każdy z nich ma ten sam problem, 4. Na obiekt low-poly użyłem modyfikatora Projection (robie to zawsze, ale chce żeby to było jasne), Może wy macie jakieś porady? Mi już ręce opadają bo siedze w tym XS2.0 od dawna, ale nie potrafie znaleźć na to żadnej solucji. Tutaj obejrzałem sobie model pewnego "osobnika" na YT. Tutaj normalka wygląda po prostu perfekcyjnie i ciągle zastanawiam się w jaki sposób osiągnął taki efekt. Dodam także, że z braku sił i zniechęcnia ogólnego do 3DS'a postanowiłem obejrzeć sobie serie bodajże 4 tutorial od Arenovalis'a z tworzeniem shotguna i teksturowaniem metodą hard-surface - tutaj filmik prawie że początek, w granicach 2:00 Robiłem dokładnie to samo co on, kropka w kropke, bez przerwy, czasami nawet cofałem film by sprawdzić czy nie popełniłem jakiegoś błędu, ale oczywiście wyszło mi inaczej. Siedze w 3D już od dosyć dawna i potrafie rozpoznać czy robie coś dobrze czy robie coś źle. Czy istnieje prawdopodobieństwo, że fundamentalny problem stoi w wersji mojego 3DS'a? Na filmach powyżej użytkownicy korzystają z wersji 2012 o ile się nie myle. Pytam się bo nie wiem czy jest sens pobierać starszą wersje.
Napisano 12 Listopad 201311 l Autor Czyli jednak faktycznie miałem racje. Obawiałem się ciągle że to ja popełniałem jakieś błędy. Skoro w 2012 nie występują problemy, to wracam do tej wersji. @edit 22:44 3DS 2012 pobrany, przetestowany. https://www.dropbox.com/s/3dwb8arxnw8o5xk/work1.JPG https://www.dropbox.com/s/k5c54o2u1x46ld5/work2.JPG Wszystko działa o wiele lepiej niż w wersji 2014. Edytowane 12 Listopad 201311 l przez Maxoss
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto