bulwa11 Napisano 15 Listopad 2013 Napisano 15 Listopad 2013 Witam. Animacja to zupełnie nie moja działka, na co dzień raczej tworzę pojedyncze klatki ;) Ale przyszło mi zrobić mały projekt z animacji. Postać (kota) już zrobiłem poprzez wykorzystanie maxowego Biped. Zrobiłem także cykl chodu. I nie wiem co dalej. Kotek macha nóżkami w kółko ale nie wiem jak zmusić go, aby zaczął sobie chodzić po scenie ;). Strasznie mi ciężko znaleźć jaką pomoc, jedyne co znajduje to albo jak zrobić to co już mam, albo chód z wykorzystaniem automatycznych kroków. Czy ktoś może mi doradzić? Nie chce robić cudów, na początek po prostu będę wniebowzięty jak kotek przejdzie kilka kroków po plane'ie ;) Próbowałem sobie radzić poprzez auto key i przesuwanie bipeda po plane'ie ale daje to straszliwe rezultaty... Pozdrawiam Piotr
Miłosz3ds Napisano 15 Listopad 2013 Napisano 15 Listopad 2013 Cześć. Do innego softu, ale animacja taka sama :) Zobacz tutaj: Pozdrawiam!
bulwa11 Napisano 16 Listopad 2013 Autor Napisano 16 Listopad 2013 Dzięki, filmik z pewnością przyda się do 'dopieszczania' chodu ;) Natomiast w dalszym ciągu nie wiem jaki jest kolejny etap po zrobieniu jednego cyklu chodu zwierzaka, co zrobić żeby zaczął się przesuwać po scenie zachowując synchronizację ze stworzoną animacją ruchu jego łap. Jak się tak zastanawiam to nawet nie wiem jak wygląda 'workflow' przy robieniu 2 minutowych animacji. Ustawić sobie 2880 klatek na timeline'ie? Brzmi strasznie :P
zio_mal Napisano 16 Listopad 2013 Napisano 16 Listopad 2013 każdy animator podpowie inaczej. i każda metoda będzie dobra. sam stosuję różne, zależy od sceny, odległości od kamery, po jakim podłożu chodzi postać itd itd. ale tak, mniej więcej tak to wygląda robisz animację cyklu, ustawiasz mu range of time na Relative repeat, ustawiasz 2880 (lub dzielisz sobie całą animację na części np na odcinki po 400 klatek i w tych zakresach pracujesz) i przesuwasz Roota postaci do przodu (lub w kierunku w którym jest animacja cyklu) na takie odległości aby było złudzenie że stopy faktycznie chodzą i się nie ślizgają. czasem wystarczą dwa klucze czasem pomocne są warstwy animacji. jeśli idąc postać ma skręcić w innym kierunku, nie obejdzie się raczej bez doanimowania stóp w momencie zmiany kierunku tak aby stopy się nie slizgały po podłożu. dodatkowo dochodzą nierówności terenu które także doanimowujesz tuż po zadaniu "pędu" postaci. czasami trzeba poprawić tempo przesuwania się postaci w trakcie doanimowywania różnych rzeczy. można też użyć skryptów/pluginów do animacji pętli i wyznaczania powierzchni po których chodzą postacie. np automatron - http://www.lotsofrobots.com/automatron/Automatron_FS.htm ale wg mnie odbiera to satysfakcję z dobrze wykonanej animacji.
bulwa11 Napisano 17 Listopad 2013 Autor Napisano 17 Listopad 2013 (edytowane) Dzięki wielkie, o to mi chodziło :) ehh z jakiegoś powodu nie da rady zapętlić animacji poprzez 'range of time'. Jakbym bipeda nie zaznaczał opcja ta jest nie aktywna ("szary" przycisk) :( Edytowane 17 Listopad 2013 przez bulwa11
zio_mal Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 na bipedzie nigdy nie robiłem cyklów, zresztą mało znam bipeda. może ktoś kto zna bipeda pomoże z nim. zawsze można ręcznie skopiować klucze na długość animacji ale myślę że to ostateczne rozwiązanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się