Juzwa Napisano 22 Listopad 2013 Napisano 22 Listopad 2013 Witam, Jeszcze raczkuje w vrayu, ale juz zaczynam lapac o co w nim chodzi. Przerabialem helpa i juz lepiej rozumiem GI enginy (primary i secondary). Ale mam teraz troszke inna scene do zrobienia. Mianowicie nie tylko to jest fly-through (bo kamera sie rusza), ale jest tez animacja poszczegolnych elementow, ale dodatkowo animowane jest tez ostwietlenie (nie tyle co natezenie ale sa to swiatelka wirujace w kolko, zmieniajace oswietlenie sceny). Normalnie probowalbym podzielic scene na czesc nieruchoma i zrenderzyc secondary na Light Cache z fly-through, primary na Irradiance map w trybie multiframe incremental. Potem zrenderzyc elementy ruchome z VRaySphereFade i z postpro to skleic. Ale tutaj w scena jest glownie oswietlana przez 3 aninowane swiatelka i nie sadze by light cache bylo odpowiednim rozwiazaniem... Ogolnie oswietlenie zmienia sie bardzo dynamicznie (bardzo szybko, nie sa to niezauwazalne zmiany, jest to raczej klucz do klimatu calej sceny). I nie wiem jak sie za to zabrac.
SWRSC Napisano 22 Listopad 2013 Napisano 22 Listopad 2013 myślę, że w takim przypadku najlepiej liczyć GI dla każdej klatki. Czyli silniki ustawiasz na Single frame. Sprawdź na kilkudziesięciu klatkach jak spisze się DMC + LC (LC koniecznie w skali world). Pozdrawiam,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się