Zernat Napisano 24 Listopad 2013 Napisano 24 Listopad 2013 (edytowane) Witam. Chciałbym wam dziś pokazać moją ostatnią prackę. Jest to moja pierwsza scena 3d, i trochę mnie to przerosło :/ Rozmawiałem już z jedną osobą na temat tej sceny i zdałem sobie sprawę z dosyć przerażającego faktu. Tak skupiłem się na scenie jako "całości", że po obejrzeniu scenki nic się z niej nie zapamiętuje. Tzn. nie ma żadnego charakterystycznego elementu godnego zapamiętania, czyli po prostu wszystko jest przeciętne. Mimo wszystko, chciałbym się z wami nią podzielić abyście mogli mi wytknąć również inne błędy które popełniłem. Mam nadzieję, że na błędach człowiek się naprawdę uczy, bo nie chciałbym aby popełnienie tylu błędów poszło na nic ;) Sam concept nie jest mój. Znalazłem go oglądając na YT jakieś AMV i zrobiłem sobie screena. Jeśli ktoś byłby ciekaw mogę wrzucić. Soft, klasycznie. Max 2012 + VRay + PS. Także proszę was o wszelką krytykę i uwagi, abym w przyszłości mógł zrobić coś lepszego :) Chciałbym też bardzo podziękować wszystkim którzy mi pomagali za pomoc i cierpliwość do mnie :D Pozdrawiam. Edytowane 2 Styczeń 2014 przez Zernat
skalpel3d Napisano 24 Listopad 2013 Napisano 24 Listopad 2013 Po tym jak nas męczyłeś spodziewałem się że zostaniemy czymś zastrzeleni udało ci się zabiłeś mnie kolorem niebieskim :) Na poważnie ten niebieski zabija wszytko niebo powinno być znacznie jaśniejsze , odrobinę zdjęta saturacja a w ogóle ta scena powinna być oświetlona hdri. Te rośliny zasadniczo nie nadają się do pokazywania z bliska jeszcze w oddaleniu by uszły a już z tymi efektami jakie nadałeś rzucają się strasznie w oczy. Jak robisz scenę gdzie jest dużo wody warto opanować efekt mgiełki na dalszym planie, dof jest nie trafiony :) w sumie szkoda ze nie umieszczałeś pracy w wip bo podejrzewam ze z pomocą byś osiągnął naprawdę fajna scenkę a tak szczerze mówiąc twoja praca która w nią włożyłeś się zmarnuje :)
Zernat Napisano 24 Listopad 2013 Autor Napisano 24 Listopad 2013 Szczerze mówiąc, zastosowałem większość efektów o których mówisz (hdr, dof, fog). Ale wychodzi na to, że zrobiłem to po prostu nie umiejętnie. Prawdę mówiąc, na walkę ze sceną i modelami nie mam już siły. Ale czy może myślisz, że jest sens przenieść wątek do WiP'a i poprosić ludzi o pomoc w samej postprodukcji ? Mógłbym wrzucić wersję bez żadnej edycji szopem itd. Myślisz, że jest sens ? Czy może sama postprodukcja nie da za wiele i zwyczajnie nie ma po co dalej kombinować ? Pozdrawiam i dzięki.
skalpel3d Napisano 24 Listopad 2013 Napisano 24 Listopad 2013 wiesz czy postprodukcja to uratuje to nie wiem ale na pewno warto pokazać czysty render da się na nim wyłapać jakieś rzeczy które pomogą ci na przyszłość w innych scenach
Zernat Napisano 24 Listopad 2013 Autor Napisano 24 Listopad 2013 (edytowane) Hmm, to w takim razie bardzo chętnie bym poprosił o pomoc. Może coś się odratować uda, a z pewnością wyciągnę z tego dodatkową wiedzę :) W takim razie poprosiłbym moderatora o przeniesienie tego wątku do WiP'a. Tak wygląda render od razy wyjęty z Maxa: http://imageshack.us/a/img35/9130/m1fe.jpg A coś takiego chciałem osiągnąć: http://imageshack.us/a/img854/2232/94oq.png Prócz zwykłego rendera mam też min. zdepth pass, reflection, refraction, extra tex (AO), raw global illumiantion, raw lignting, specular i parę innych. Wszystkie rendery mam w większej rozdzielczości ale najwygodniej chbya będzie jak będę wrzucał je w 1080p aby nie nie potrzeby nic nie obciążać. Takie wybrałem niebo na tło: http://imageshack.us/a/img837/1861/br5b.jpg (chyba, że lepiej poszukać czegoś innego ?) I taką wyspę do wklejenia w oddali: http://imageshack.us/a/img69/9721/y7tj.jpg (chyba, że lepiej poszukać czegoś innego ?) Tło mam z darmowej kolekcji którą znalazłem na internecie, a wysepkę z googli. Szukałem wysp pod różnymi hasłami i ta wydaje mi się najlepsza. Tylko nie wiem za bardzo jak sprawę rozegrać, mam robić parę kroków postprodukcji i wrzucać efekty a wy będziecie mi doradzać (oczywiście jeśli ktoś będzie miał ochotę :P ). Czy może raczej będziecie mi radzić co robić, po kolei ? Jak będzie wam wygodniej ? Edytowane 24 Listopad 2013 przez Zernat
skalpel3d Napisano 24 Listopad 2013 Napisano 24 Listopad 2013 najlepiej jak wrzucisz na jakiegoś dropboxa lub inny serwer :)
Zernat Napisano 25 Listopad 2013 Autor Napisano 25 Listopad 2013 Mogę wrzucić, tylko ja chcę abyście mi doradzili w tym a nie zrobili to za mnie xD Jest potrzeba wrzucać wszystko na dropboxa ? Pomyślałem, że można zacząć zupełnie od nowa, a więc zacząłem od nieba. Chciałem je rozjaśnić i upodobnić do "concept art'u" który mi się spodobał. Wersja z przepaleniem: http://imageshack.us/a/img163/5062/8gv8.jpg I bez: http://imageshack.us/a/img607/4266/ct9w.jpg Tylko na wersji bez przepaleń przy chmurkach są nieładne obwódki, jak mogę usunąć przepalenie nie tworząc tych obwódek ?
skalpel3d Napisano 25 Listopad 2013 Napisano 25 Listopad 2013 podejrzewam ze nie usuniesz gdyż pracujesz na 8 bitowych obrazkach
Zernat Napisano 25 Listopad 2013 Autor Napisano 25 Listopad 2013 To poszukam jeszcze jakiegoś innego nieba bądź najwyżej później spróbuję to trochę ukryć/rozmazać. Bawiłem się niebem, mostem (bez pociągu), filarem, wodą, roślinami: http://img199.imageshack.us/img199/8655/bsfo.jpg Co zmienić ? Nie wiem jak rozegrać sprawę z dof'em roślinek. Ten z vray'a wygląda fatalnie (poprawiałem pierwszy plan na 100% black ale wygląda to po prostu kiepsko). Obecnie roślinki rozmazałem na paru warstwach gaussianem. Tak sobie myślę, że mógłbym teraz ręcznie w zależności od odległości roślinek usunąć gaussiana albo zostawić obecny poziom. Później mógłbym jeszcze dodać tam jakiś szum może. Co o tym wszystkim uważacie ?
ItalianCopper Napisano 25 Listopad 2013 Napisano 25 Listopad 2013 (edytowane) Hej, Ja uważam, że pracka ma duży potencjał i według mnie właśnie brakuje jej głównie zabawy postprodukcją. Fakt, te roślinki też bym wymienił, ale nie szkodzą one aż tak bardzo. Pozwoliłem sobie na mały overpaint - propozycję w którym kierunku można by pójść z tą pracką. Jeśli Ci się podoba to pytaj śmiało co i jak i gdzie się zadziało - myślę, że tak będzie łatwiej niż naprowadzać Cię gdy nie widzisz jak to ma wyglądać w efekcie końcowym Miłej zabawy i pozdrawiam :) Edytowane 25 Listopad 2013 przez ItalianCopper
Zernat Napisano 26 Listopad 2013 Autor Napisano 26 Listopad 2013 Wygląda fajnie, ale celowałbym w coś raczej spokojniejszego. Ale chętnie dowiedziałbym się jak zrobiłeś tą flarę na szybie pociągu. I czym rozmazywałeś roślinki. Pozdrawiam.
Zernat Napisano 27 Listopad 2013 Autor Napisano 27 Listopad 2013 (edytowane) Prócz ostatniej wersji dodałem jeszcze parę rzeczy: http://imageshack.us/a/img36/983/ci5g.jpg Co o tym myślicie ? Jak rozegrać sprawę z dof'em ? Zostawić wersję z gaussianem i ją poprawić (ręcznie dostosować blur do odległości roślinek), czy może zmienić cały sposób robienia tego dof'a ? Zwiększyć fog na wyspie, prawda ? W jaki sposób mogę dodać jakieś ładne poświaty/łuny od światełek niebieskich i jak mogę dodać jakąś większą flarę od szyby pociągu ? I co jeszcze mogę poprawić ? I czy dodawać później trochę szumu na wyspę i/lub roślinki ? I czy macie może jeszcze jakiś pomysł na "dopełnienie" sceny ? Pozdrawiam, i jakby był tu jakiś mod, to proszę o przeniesienie do WiP'a :P Edytowane 27 Listopad 2013 przez Zernat
ItalianCopper Napisano 27 Listopad 2013 Napisano 27 Listopad 2013 Ja tą flarę zrobiłem tak, że wpisałem w googlu lens flare, znalazłem coś co mi odpowiada i nałożyłem z opcją mieszania warstw 'screen'. No i wymazałem co tam nie było potrzebne. Ogólnie to nie bardzo czuję klimat obrazka(ta refka którą wrzucałeś) do którego dążysz - zbyt niebiesko i nic co by zatrzymało oko na dłużej, także ciężko pomóc. Możesz spróbować pobawić się w malowanie różnymi pędzlami, różnymi kolorami z różnymi stylami mieszania i zobaczyć jakie efekty Ci z tego wychodzą - ja np mgiełkę i różnego rodzaju efekty miękkiego światła maziam sobie na warstwie ze stylem mieszania soft light lub screen I czy macie może jeszcze jakiś pomysł na "dopełnienie" sceny ? Przy obecnym kadrze i stylistyce wzrok ucieka razem z mostem i natrafia na pustą wyspę. Jeżeli miałbym czymś dopełniać to jakąś ciekawą strukturą miasta na tej wyspie, bez dofa - raczej tylko perspektywa powietrzna niech się tam pojawi lekka.
mkone Napisano 27 Listopad 2013 Napisano 27 Listopad 2013 Mi osobiście bardziej podoba się to w co celuje Zernat. Ja proponowałbym dodać jakiś element na wodzie oraz na niebie aby uzupełnić scenę. PS. Ewentualnie człowieka skaczącego na bangee(czy jak to się pisze) z mostu. :)
Zernat Napisano 28 Listopad 2013 Autor Napisano 28 Listopad 2013 Dzięki, no właśnie też lewa strona jest dla mnie łysa :/ Myślałem już i o jakichś ptakach, może jakiś samolot w oddali, a może statek ? Człowiek na tym bungee (sprawdziłem pisownię :D) będzie chyba nie pasować xD A co sądzisz o kolorach ?
Rekomendowane odpowiedzi