madejowy Napisano 26 Listopad 2013 Napisano 26 Listopad 2013 Witam. Jestem tutuaj nowy, dopiero zaczynam swoją przygodę z maxem. Szukałem już na tym forum, szukałem w internecie ale nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Albo faktycznie nikt o tym nie pisał, albo nie potrafię tego fachowo nazwać i stąd nie mogę znaleźć rozwiązania. Robię jakąś pierwszą wizkę, na ścianach jest stara cegła. Do nałożenia tekstury użyłem modyfikatora UVW Map, box, dałem jakiś dispacement. Z samego efektu cegły jestem zadowolony jak na początek. Ale niepokoi mnie to co dzieję się w narożnikach ścian. powstają mi takie szpary w skutek użycia displacemnt'u. Widać to na obrazku poniżej. na dalszym planie oraz na pierwszym planie. W jaki sposób uniknąć takiego efektu? [ATTACH=CONFIG]92222[/ATTACH] Pozdrawiam
Miłosz3ds Napisano 26 Listopad 2013 Napisano 26 Listopad 2013 Cześć. Jaki render? Jeśli vray to zobacz tutaj, przykład piąty: http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_displacement.htm
madejowy Napisano 26 Listopad 2013 Autor Napisano 26 Listopad 2013 cześć. Dokładnie vray. i dokładnie chodzi mi o ten przykład co wskazałeś. odpaliłem przed chwilą maxa, szukałem ale i tak jednak nie moge znaleźć tej opcji, nie wiem gdzie to włączyć. szukałem w ustawieniach materiału, modyfikatorach, ustawieniach renderu i nie mam pojęcia;/ - - - Połączono posty - - - WRÓĆ!!! znalazłem. gdyby ktoś miał podobny problem: ustawienia renderu -> zakładka Vray -> Global switches tam w części "geometry" zaznaczamy opcję - "force back face culling" no i jest tak jak powinno być. Dzięki Miłosz ! pozdrawiam. temat do zamknięcia.
madejowy Napisano 27 Listopad 2013 Autor Napisano 27 Listopad 2013 witam. jednak to nie to... ;/;/;/ cieszylem sie bo na tamtej wizce problem sie rozwiazal. ale zrobilem taki szybki renderek scianki z tym "force back face culling" no i widac ze na narożnikach przebija tło. Podpowie mi ktoś gdzie znajdę tą opcję "keep continuaty"??
porti Napisano 27 Listopad 2013 Napisano 27 Listopad 2013 przypisz do obiektu modyfikator vraydisplacement i tam szukaj tej opcji.
Miłosz3ds Napisano 27 Listopad 2013 Napisano 27 Listopad 2013 Dokładnie, po prostu używaj modyfikatora vrayowego, nie żadnego slotu w materiałach. Pamiętaj też o dobrym zmapowaniu obiektu!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się