Napisano 26 Listopad 201311 l Witam. Jestem tutuaj nowy, dopiero zaczynam swoją przygodę z maxem. Szukałem już na tym forum, szukałem w internecie ale nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Albo faktycznie nikt o tym nie pisał, albo nie potrafię tego fachowo nazwać i stąd nie mogę znaleźć rozwiązania. Robię jakąś pierwszą wizkę, na ścianach jest stara cegła. Do nałożenia tekstury użyłem modyfikatora UVW Map, box, dałem jakiś dispacement. Z samego efektu cegły jestem zadowolony jak na początek. Ale niepokoi mnie to co dzieję się w narożnikach ścian. powstają mi takie szpary w skutek użycia displacemnt'u. Widać to na obrazku poniżej. na dalszym planie oraz na pierwszym planie. W jaki sposób uniknąć takiego efektu? [ATTACH=CONFIG]92222[/ATTACH] Pozdrawiam
Napisano 26 Listopad 201311 l Cześć. Jaki render? Jeśli vray to zobacz tutaj, przykład piąty: http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_displacement.htm
Napisano 26 Listopad 201311 l Autor cześć. Dokładnie vray. i dokładnie chodzi mi o ten przykład co wskazałeś. odpaliłem przed chwilą maxa, szukałem ale i tak jednak nie moge znaleźć tej opcji, nie wiem gdzie to włączyć. szukałem w ustawieniach materiału, modyfikatorach, ustawieniach renderu i nie mam pojęcia;/ - - - Połączono posty - - - WRÓĆ!!! znalazłem. gdyby ktoś miał podobny problem: ustawienia renderu -> zakładka Vray -> Global switches tam w części "geometry" zaznaczamy opcję - "force back face culling" no i jest tak jak powinno być. Dzięki Miłosz ! pozdrawiam. temat do zamknięcia.
Napisano 27 Listopad 201311 l Autor witam. jednak to nie to... ;/;/;/ cieszylem sie bo na tamtej wizce problem sie rozwiazal. ale zrobilem taki szybki renderek scianki z tym "force back face culling" no i widac ze na narożnikach przebija tło. Podpowie mi ktoś gdzie znajdę tą opcję "keep continuaty"??
Napisano 27 Listopad 201311 l przypisz do obiektu modyfikator vraydisplacement i tam szukaj tej opcji.
Napisano 27 Listopad 201311 l Dokładnie, po prostu używaj modyfikatora vrayowego, nie żadnego slotu w materiałach. Pamiętaj też o dobrym zmapowaniu obiektu!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto