Napisano 27 Listopad 201311 l Cześć wszystkim Mam problem z mapą HDRI, wygląda jakby miała za dużą gamme bo jest za sporo za jasna ale w ustawieniach wszystko jest ok. Tutaj jest jak powinna ona wyglądać: http://static.squarespace.com/static/5242bb93e4b0a1010e95c699/52444ccfe4b0fe7d0ab53e1d/52724029e4b09db470f7a5d0/1383219243985/1735%20scene03.jpg?format=500w Natomiast tutaj jak to jest u mnie razem z ustawieniami: Wie może ktoś gdzie tutaj może być błąd? Ustawienia wg wzoru: http://www.peterguthrie.net/shop/hdri1735 ale no coś mi nie gra. Mapa w dome lighcie, multiplay 1.0
Napisano 27 Listopad 201311 l A wczytując ją w oknie Open dajesz override gamę na 2,2 ? Bo z tego co pamiętam to chyba przy ładowaniu HDRI akurat nie powinno się tego dawać.
Napisano 27 Listopad 201311 l Ja wczytuje VrayHDRI, i tam nie ma gammy do wyboru. Bo chyba o tym mówisz.
Napisano 28 Listopad 201311 l Wydaje mi się że u Petera Guthrie jest włączona opcja winietowania w kamerze a u Ciebie nie. to pierwsze co mi przychodzi do głowy jak widzę Twój render i jego
Napisano 28 Listopad 201311 l To wiem, że on ma winiete jeszcze. tylko mi chodzi o ten odcień niebieskiego. U petera jest dużo ciemniejszy przy dość jasnym świetle, natomiast u mnie jest błekitny. Jakby własnie coś nie tak było z gammą, ale to tylko moje gdybanie. Peter nie odpisał mi, a moim zdaniem wszystko mam poprawnie załadowane i nie wiem gdzie jest błąd. Bo wątpie żeby te scenki były po postpro jakimś.
Napisano 28 Listopad 201311 l a sprawdź ten skrypt :http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/gamma-settings-for-3ds-maxdesign-2014 mimo że w maxie 2014 usunęli niby ustawienia gammy map to i tak można je ustawić poprzez maxscripta
Napisano 28 Listopad 201311 l w vrayhdri ustawiasz sobie w sekcji color space inverse gamma na 0,75 dwa piszesz ze robisz na ustawieniach Guthree to sprawdź czy aby na pewno bo chyba f-number masz na 4 a autora jest on na 8 Edytowane 28 Listopad 201311 l przez skalpel3d
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto