tr000tyl Napisano 27 Listopad 2013 Napisano 27 Listopad 2013 (edytowane) Witam. Pracując przy najnowszym projekcie (dość dużo zieleni od archexterior vol18) napotkałem wiele problemów. Mam dwa pliki z tym samym modelem 3d który był importowany do oddzielnej sceny. Bardzo prosty budynek. Dlaczego jeden plik z tym budynkiem zajmuje 20 MB a drugi aż 350MB? Dodatkowo jak zamykam ten większy i chcę wyjść z maxa to czekam wiekami aż max się wyłączy. Albo się wiesza. To samo przy zapisywaniu. Zużycie ramu na maxa. Pliki które mają po 450 MB bardzo ale to bardzo długo się otwierają - jakieś 10 minut. **uj mnie strzela. W scenie używam dużo Proxies. Otwierałem już większe sceny i szło to o wiele szybciej. Praca w taki sposób nie jest w ogóle efektywna. Nie wiem w czym leży przyczyna. Kompa mam z 16 GBramu i przy innych projektach nie miałem takich kłopotów. Już nie mam do tego programu siły ;) pozdrawiam Edytowane 27 Listopad 2013 przez tr000tyl
Kramon Napisano 27 Listopad 2013 Napisano 27 Listopad 2013 Zobacz czy przypadkiem plik nie zawiera jakiś głupot które się na gromadziły, wczytane tekstury, mapy HDRI które nie są w użyciu i tak dalej..
tr000tyl Napisano 27 Listopad 2013 Autor Napisano 27 Listopad 2013 jak to uczynić? teraz to już za chiny ludowe nie chce mi pliku otworzyć :( otwiera otwiera i otwiera i nic . O! Otworzył :)
Kramon Napisano 27 Listopad 2013 Napisano 27 Listopad 2013 jak to uczynić? teraz to już za chiny ludowe nie chce mi pliku otworzyć :( tego nie wiem. nie jestem użytkownikiem maxa. ale w blenderze jest tak że jak jest lista materiałów to przy każdym jest liczba userów tego materiału. i jeśli np chcesz dany materiał wywalić to klikasz po prostu z shiftem na ikonke X. i wtedy ustawia liczbę userów na 0 zapisujesz otwierasz dany plik raz jeszcze i gotowe..
tr000tyl Napisano 27 Listopad 2013 Autor Napisano 27 Listopad 2013 nie mam pojęcia jak to w maxie zrobić.
NV Napisano 27 Listopad 2013 Napisano 27 Listopad 2013 Nie wczytywałem sie w problem ale być może ten skrypt pomoże http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/cleaner . Dobrą praktyką w maxie jest zapoznanie się z podstawami skryptowania i przy dużych scenach robienie "maintenance" co jakiś czas, lub korzystania z gotowych ale tutaj bywają problemy z kompatybilnością różnych wersji maxa.
tr000tyl Napisano 27 Listopad 2013 Autor Napisano 27 Listopad 2013 (edytowane) myślałem że zapisanie tylko budynku (save as selected) i wykonanie MERGE w nowym zrestartowanym maxie załatwi sprawę -ale jednak nie :( tak to była wina notetracks - teraz plik waży 2 MB a nie 450 :) Edytowane 28 Listopad 2013 przez tr000tyl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się