Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

tworzenie trawy jest bardzo pamięciożerne i czasochłonne. Poniżej zaprezentuję prosty sposób na utworzenie płaszczyzny imitującej trawę (oczywiście nie będzie ona fotorealistyczna - ale lepiej wyglądająca niż płaska bitmapa)

 

1. Tworzymy płaszczyznę na której chcemy zasiać trawkę:)

2. Wrapujemy jak nam odpowiada (UWV Map lub Unwrapem)

3. Dodajemy do obiektu modyfikator VrayDisplacement Modifier

4. Bitmapę trawy przeciągamy z okna materiałów do okienka Texture (w opcjach modyfikatora)

5. Zmieniamy opcję modyfikatora - z 3d na 2d (landscape), precision na 1024, amount = 10, shift =-6 (mamy tu dowolność - im więcej wstawimy tym trawa będzie bardziej ziarnista)

 

Gotowe.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak pamięcio rzerne? Przecież system cząsteczek automatycznie robi się tailowany robisz sobię kwadracik metr na metr który zajmuje bardzo mało ramu :D i potem instancjami/proxy robimy sobię siatkę z tych kwadracików.

 

Ale dzięki za patent z displacmentem :D

Napisano
  • Autor

Tym sposobem robiłem trawkę gdy komputer miałem jeszcze z czasów Króla Ćwieczka (jakieś 8 lat temu - 1 rdzeń 1.7 Ghz + 512 ramu) - to jest chyba najlepsza rekomendacja dla tych co chcą na szybko zrobić trawkę:)

Napisano

Sprawdziłem i działa super sprawa dobry tutorial na trawkę ;D

Napisano

bardzo dobre :) ... szybko i przyjemnie się robi ;)

Napisano

Bardzo pomocny tutorial. Znalazłem jeszcze coś bardzo pożytecznego. Na pewno ktoś zna tego grafika. Robi wiele ważnych i ciekawych skryptów do maxa.

http://www.kinematiclab.com/#!grass-animator/c1ghw

Kramon wie o czym mówi. Na pewno ktoś kto kojarzy oba fakty poradzi sobie z połączeniem tego skryptu z problemem trawy.

 

Ja osobiście jestem ograniczony do zbrusha. W nim za pomocą fiber mash modeluję trawę, konwertuje ją do mesh. Następnie przypisuje kości.

Pod warunkiem, że wcześniej zrobiłem odpowiednią tezture podłoża. Wiąże się to z utratą sporej ilości pamięci ale efekt jest moim zdaniem bardzo dobry pod warunkiem.

Podobne rozwiązania można zaobserwować w wielu grach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.