Skocz do zawartości

Szybki sposób na robienie trawy w 3ds maksie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

tworzenie trawy jest bardzo pamięciożerne i czasochłonne. Poniżej zaprezentuję prosty sposób na utworzenie płaszczyzny imitującej trawę (oczywiście nie będzie ona fotorealistyczna - ale lepiej wyglądająca niż płaska bitmapa)

 

1. Tworzymy płaszczyznę na której chcemy zasiać trawkę:)

2. Wrapujemy jak nam odpowiada (UWV Map lub Unwrapem)

3. Dodajemy do obiektu modyfikator VrayDisplacement Modifier

4. Bitmapę trawy przeciągamy z okna materiałów do okienka Texture (w opcjach modyfikatora)

5. Zmieniamy opcję modyfikatora - z 3d na 2d (landscape), precision na 1024, amount = 10, shift =-6 (mamy tu dowolność - im więcej wstawimy tym trawa będzie bardziej ziarnista)

 

Gotowe.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak pamięcio rzerne? Przecież system cząsteczek automatycznie robi się tailowany robisz sobię kwadracik metr na metr który zajmuje bardzo mało ramu :D i potem instancjami/proxy robimy sobię siatkę z tych kwadracików.

 

Ale dzięki za patent z displacmentem :D

Napisano

Tym sposobem robiłem trawkę gdy komputer miałem jeszcze z czasów Króla Ćwieczka (jakieś 8 lat temu - 1 rdzeń 1.7 Ghz + 512 ramu) - to jest chyba najlepsza rekomendacja dla tych co chcą na szybko zrobić trawkę:)

Napisano

Sprawdziłem i działa super sprawa dobry tutorial na trawkę ;D

Gość AntoniMesla
Napisano

bardzo dobre :) ... szybko i przyjemnie się robi ;)

Napisano

Bardzo pomocny tutorial. Znalazłem jeszcze coś bardzo pożytecznego. Na pewno ktoś zna tego grafika. Robi wiele ważnych i ciekawych skryptów do maxa.

http://www.kinematiclab.com/#!grass-animator/c1ghw

Kramon wie o czym mówi. Na pewno ktoś kto kojarzy oba fakty poradzi sobie z połączeniem tego skryptu z problemem trawy.

 

Ja osobiście jestem ograniczony do zbrusha. W nim za pomocą fiber mash modeluję trawę, konwertuje ją do mesh. Następnie przypisuje kości.

Pod warunkiem, że wcześniej zrobiłem odpowiednią tezture podłoża. Wiąże się to z utratą sporej ilości pamięci ale efekt jest moim zdaniem bardzo dobry pod warunkiem.

Podobne rozwiązania można zaobserwować w wielu grach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności